Bu çalışma, araştırma ve uygulamaya eleştirel bir yaklaşımı temel alarak, eylem araştırması yaparken araştırmacıolarak rol üstlenen öğretim görevlilerinin teknoloji kullanımı ve etik konusunda karar alma sürecini dikkate almalarınıvurgulamaktadır. Bir başka deyişle, bu çalışmada kendi kurumunda eylem araştırması yapan öğretim görevlilerinin teknolojikullanma eğilimleri ve etik boyutuna karşı hassasiyetleri belirtilmiştir. Bu çalışma, Eğitim Bilimleri Bölümünde görev yapansekiz gönüllü öğretim görevlisinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Gönüllü katılımcılar, kendi kurumlarında eylemaraştırması yapmakta, kendi kurumlarının gelişmesine bu yolla katkı koymaktadırlar. Nitel araştırma desenin kullanıldığı buçalışmada, grup mülakatı, gözlem ve kişisel değerlendirme raporları aracılığı ile veri toplama süreci gerçekleştirilmiştir.Çalışma, araştırmacı rol üstlenen öğretim görevlilerinin eylem araştırması gerçekleştirirken araştırmanın her sürecindekurumun gelişmesi açışından meslektaşları için yansıtıcı, eleştirel olmaları gerektiğini ve teknoloji, etik konularındahassasiyet göstermeleri vurgulanmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 37 Sayı: 37 |