BibTex RIS Kaynak Göster

Effectiveness Of 5E Learning Cycle Instruction on Students’ Achievement in Cell Concept and Scientific Epistemological Beliefs

Yıl 2009, Cilt: 37 Sayı: 37, 96 - 105, 01.06.2009

Öz

Bu çalışmanın amacı 5E öğrenme modelinin 6.sınıf öğrencilerinin hücre konusundaki başarı ve bilimselepistemolojik inançları üzerine etkisini araştırmaktır. Epistemolojik İnanç ölçeği ve Hücre Kavram testi dört ayrı sınıftaokuyan toplam 153 altıncı sınıf öğrencisine ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Uygulamada iki sınıf deney ve kontrolgrubu olarak seçilmiştir. Deney grubundaki öğrenciler dersi 5E öğrenme modeli ile işlerken, kontrol grubundaki öğrencilerdersi geleneksel öğretim yöntemi ile işlemişlerdir. Veriler çokyönlü varyans analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlarher iki grup arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca, 5E öğrenme modeli ile öğrenimgören deney grubu öğrencilerinin hücre konusundaki başarılarının ve bilimsel epistemolojik inançlarının, kontrol grubuöğrencilerine göre anlamlı derecede yüksek olduğu bulunmuştur

Yıl 2009, Cilt: 37 Sayı: 37, 96 - 105, 01.06.2009

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Devrim Kaynar Bu kişi benim

Ceren Tekkaya Bu kişi benim

Jale Çakıroğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 37 Sayı: 37

Kaynak Göster

APA Kaynar, D., Tekkaya, C., & Çakıroğlu, J. (2009). Effectiveness Of 5E Learning Cycle Instruction on Students’ Achievement in Cell Concept and Scientific Epistemological Beliefs. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(37), 96-105.