The purpose of this study is to explore the role of the Internet in foreign language teaching/ learning. Firstly, the internet using habits and the attitudes of the students towards accessing internet were determined. The research sample consisted of students in the faculty of education at Hacettepe University. The findings indicated that these subjects used internet to achieve knowledge, get help for the preparation of courses, and communicate. For this reason, the content analysis of the e-mails was examined. As a result, it can be speculated that the internet, as a medium for learning a foreign language in practice, contributes to the development of communication in learning French as a foreign language. However, considering the frequency of errors, the absence of connectors and punctuation marks, effacing of limits between the spoken language and the written language, the internet has also negative effects in the development of writing skills in FFL.
Foreign language teaching internet language internet and writing
Bu çalışmanın amacı, özellikle Fransızca olmak üzere, yabancı dil öğretimi/öğreniminde internetin yeri ve rolünübelirlemektir. İlk aşamada yabancı dil öğretmen adaylarının, internet kullanım amaçları, alışkanlıkları ve internete erişimolanakları belirlenmiştir. Araştırma grubu Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümüöğrencilerinden oluşmuştur. Anket sonuçları, yabancı dil öğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğunun bilgiye ulaşmak,derslerine katkı sağlamak ve iletişim amacı ile internet kullandıklarını göstermiştir. Bu nedenle, ikinci aşamada elektronikiletişimin söylemsel özelliklerini tanımlamak amacı ile internet iletilerinin içerik çözümlemelerine yer verilmiştir. Buinceleme sonucunda internetin uygulamalı dil öğrenme olanağı sunan bir araç olarak Fransızcanın yabancı dil olaraköğretiminde iletişim becerisi geliştirmede katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Ancak, internetin, örneğin dil yanlışlarınınsıklığı, noktalama işaretlerinin ve bağlaçların kullanılmaması gibi bazı söylemsel özellikleri göz önünde bulundurulduğunda,Fransızca yazılı iletişim becerisi kazanımında olumsuz etkilerinin de olabileceği gözlenmiştir
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 37 Sayı: 37 |