BibTex RIS Kaynak Göster

Sprachbeiträge Von Kleinkındern im Vorschulischen Dafunterricht

Yıl 2009, Cilt: 37 Sayı: 37, 174 - 188, 01.06.2009

Öz

Erken yaşta yabancı dil öğrenimi konusunda yayımlanan Avrupa Birliği araştırma raporlarına göre, çocuklarınyabancı dili hem yaratıcı hem de kalıplaşmış biçimde kullanmalarını sağlamak büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmada okulöncesi Türk çocuklarının yaratıcı ve kalıplaşmış dil kullanımlarının saptanmasına, kategorize edilmesine ve yorumlanmasınayönelik mikro ölçekli bir araştırma yapılmıştır. Bunun için iki olgu üzerinde yoğunlaşılmıştır: 1. Derste öğretmenin talebiüzerine gerçekleşen önceden öğrenilmiş kalıplara dayalı dil kullanımı; 2. Derste öğretmenin talebi üzerine gerçekleşmeyenyaratıcı dil kullanımı. Yapılan sınıf içi gözlemler ve görüşmeler sonrasında öğrenme süreçleri ve öğrenmeyi etkileyenfaktörler ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Bu çerçevede Türkiye’de okul öncesi Almanca öğretimindeki sorunlara ve fırsatlaradeğinilmiştir

Yıl 2009, Cilt: 37 Sayı: 37, 174 - 188, 01.06.2009

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dalim Çiğdem Ünal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 37 Sayı: 37

Kaynak Göster

APA Ünal, D. Ç. (2009). Sprachbeiträge Von Kleinkındern im Vorschulischen Dafunterricht. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(37), 174-188.