Bu çalışmanın amacı, ikidilliliğin bilişsel gelişim üzerine olan etkisini incelemektir. 135 ilköğretim 1, 3 ve 5. sınıf öğrencisinin katıldığı bu çalışma Urumiye şehrinde yaşamakta olan öğrencilerin birinci dilleri Azerice ve Kürtçe ve okullarında öğrenim gördükleri dil de Farsçadır. Veri toplama aracı Piaget’nin yöntemlerine dayanarak hazırlanmış sınavlardan oluşmuştur. En temel bulgu hipotezimizi doğrular nitelikte olup yaşın bilişsel düzeyle ilgili olduğudur. Diğer bir bulgu da, Piaget ilkelerine göre tasarlanmış etkinliklerde iki ve tek dilli bireyler arasında önemli bir fark olmadığıdır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 34 Sayı: 34 |