BibTex RIS Kaynak Göster

Examining the Fifth Graders’ Understanding of Heat and Temperature Concepts Via Concept Mapping

Yıl 2008, Cilt: 34 Sayı: 34, 54 - 62, 01.06.2008

Öz

Bu çalışmada, kavram haritalarının, geleneksel yönteme kıyasla öğrencilerin ısı ve sıcaklık kavramlarını anlaması ve kalıcılığına etkisi araştırılmıştır. Çalışmanın örneklemini bir ilköğretim okulunun iki farklı beşinci sınıfındaki 75 öğrenci oluşturmuştur. Rastgele seçilen sınıflardan biri deney grubu olarak atanırken, diğer grup karşılaştırma grubu olarak atanmıştır. Isı ve sıcaklık kavramlarının öğrenimi sırasında, deney grubu öğrencilerinde kavram haritaları kullanılmış, karşılaştırma grubu öğrencilerinde ise geleneksel öğrenim yöntemleri kullanılmıştır. Sonuçlar göstermiştir ki, deney grubu öğrencileri, ısı ve sıcaklık kavramlarını anlamada daha iyi performans göstermişlerdir. Fakat bunun yanı sıra deney ve kontrol grubu öğrencileri arasında bu kavramların kalıcılığı konusunda anlamlı bir farklılık görülmemiştir

Yıl 2008, Cilt: 34 Sayı: 34, 54 - 62, 01.06.2008

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özlem Sila Çakir Olgun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 34 Sayı: 34

Kaynak Göster

APA Olgun, Ö. S. Ç. (2008). Examining the Fifth Graders’ Understanding of Heat and Temperature Concepts Via Concept Mapping. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(34), 54-62.