BibTex RIS Kaynak Göster

The Keys for ICT Integration in K-12 Education: Teachers’ Perceptions and Usage

Yıl 2008, Cilt: 34 Sayı: 34, 127 - 139, 01.06.2008

Öz

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim ve ortaöğretim okullarındaki öğretmenlerin Bilişim Teknolojileri’ne (BT) karşı algılarını ve derslerinde BT’yi kullanımlarıyla ilgili var olan durumu ortaya çıkarmaktır. Araştırmacılar veri toplamada ve verilerin analizinde nitel ve nicel yaklaşımları birlikte kullanmışlardır. Nicel veriler, 12 bölge, 35 il ve 92 okuldaki 1429 öğretmenden uygun örnekleme tekniği kullanılarak anketler yoluyla toplanmıştır. Nitel veriler ise aynı anketlerdeki açık uçlu sorularla ve 6 öğretmenle yapılan görüşmelerden elde edilmiştir. Bulgular, öğretmenlerin BT’nin ilk ve orta öğretime bütünleştirilmesi konusundaki algılarının olumlu olduğunu göstermektedir. Öğretmenlerin %25’i bilgisayar laboratuarlarını kullanmakta ve derslerine BT’yi bütünleştirmektedir. Diğer öğretmenler ise ya BT’yi derslerinde kullanmamakta veya yeterli BT kaynaklarına erişememektedirler

Yıl 2008, Cilt: 34 Sayı: 34, 127 - 139, 01.06.2008

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yüksel Göktaş Bu kişi benim

Zahide Yıldırım Bu kişi benim

Soner Yıldırım Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 34 Sayı: 34

Kaynak Göster

APA Göktaş, Y., Yıldırım, Z., & Yıldırım, S. (2008). The Keys for ICT Integration in K-12 Education: Teachers’ Perceptions and Usage. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(34), 127-139.