BibTex RIS Kaynak Göster

Academic Achievement, Perfectionism and Social Support as Predictors of Test Anxiety

Yıl 2008, Cilt: 34 Sayı: 34, 287 - 296, 01.06.2008

Öz

Bu çalışmada lise öğrencilerinin cinsiyetlerinin, akademik başarılarının, mükemmeliyetçilik düzeylerinin, algıladıkları sosyal desteğin sınav kaygısı düzeylerini yordama olasılığı incelenmiştir. Çalışmanın örneklemini Ankara ili merkez ilçelerinde bulunan ve genel liselerde öğrenim gören 505 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama araçları olarak, öğrencilerin sınava ilişkin kaygılarını belirlemek amacıyla Sınav Kaygısı Envanteri, mükemmeliyetçilik düzeylerini belirlemek amacıyla Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği; aile, arkadaş ve öğretmenlerinden algıladıkları sosyal destek düzeylerini belirlemek amacıyla Algılanan Sosyal Destek Ölçeği-R ve demografik değişkenlere ilişkin olarak da Kişisel Bilgi Formu (KBF) uygulanmıştır. Araştırmanın bağımsız değişkenler arası ilişki ve bu değişkenlerin sınav kaygısını ne derece yordadığı aşamalı regresyon analizi tekniği kullanılarak incelenmiştir. Araştırma sonucunda sınav kaygısı, mükemmeliyetçilik, sosyal destek ve akademik başarı değişkenleri arasında manidar ilişkiler saptanmış ve aşamalı regresyon sonucunda sınav kaygısına ilişkin varyansa katkıları bakımından mükemmeliyetçilik, akademik başarı, arkadaşlardan ve öğretmenlerden algılanan sosyal destek ve cinsiyet değişkenlerinin sınav kaygısının önemli yordayıcıları olduğu bulunmuştur. Elde edilen bu bulgular alan yazındaki ilgili araştırmalar kapsamında tartışılarak alandaki araştırmacı ve uygulamacılara yönelik öneriler sunulmuştur

Yıl 2008, Cilt: 34 Sayı: 34, 287 - 296, 01.06.2008

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İbrahim Yıldırım Bu kişi benim

Dilek Gençtanırım Bu kişi benim

İlhan Yalçın Bu kişi benim

Yaprak Baydan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 34 Sayı: 34

Kaynak Göster

APA Yıldırım, İ., Gençtanırım, D., Yalçın, İ., Baydan, Y. (2008). Academic Achievement, Perfectionism and Social Support as Predictors of Test Anxiety. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(34), 287-296.