BibTex RIS Kaynak Göster

How Is A Science Lesson Developed And Implemented Based On Multiple Intelligences Theory?

Yıl 2008, Cilt: 34 Sayı: 34, 155 - 167, 01.06.2008

Öz

Bu çalışmanın amacı, Çoklu Zeka Kuramına dayalı bir fen bilgisi dersinin nasıl planlanabileceği ve uygulanabileceğiyle ilgili tüm süreci adım adım sunmaktır. Çalışmada, öncelikle Çoklu Zeka Kuramının fen öğretimi ve öğrenimi açısından sahip olduğu potansiyel sunulmaktadır. Daha sonra, literatüre dayalı geliştirilmiş ve ilköğretim 8. sınıfta uygulanmış Çoklu Zeka Kuramına dayalı bir fen bilgisi dersi, fen bilgisi öğretmen adayı ve öğretmenlerine Çoklu Zeka Kuramını teoriden sınıf içi pratiğe dönüştürmede yardımcı olmak amacıyla somut bir örnek olarak verilmektedir. Bu çalışma, çoklu zeka fen bilgisi derslerinin nasıl planlanacağı ve uygulanacağı ile ilgili dört önemli faktör açığa çıkarmıştır. Bu faktörler, (1) güvenilir ve geçerli bir ölçme aracı ile öğrencierin çoklu zekalarını belirlemek, (2) ilgili fen konusunda literatürde bulunan öğrencilerin öğrenme sorunlarına dikkat etmek, (3) öğrencilerin öğrenmesi amaçlanan bilgi yapısını çoklu zekalar açısından dikkate almak, ve (4) öğretmenin çoklu zeka aktivitesini sınıf içinde uygulama kabiliyetini sınamasıdır

Yıl 2008, Cilt: 34 Sayı: 34, 155 - 167, 01.06.2008

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Osman Nafiz Kaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 34 Sayı: 34

Kaynak Göster

APA Kaya, O. N. (2008). How Is A Science Lesson Developed And Implemented Based On Multiple Intelligences Theory?. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(34), 155-167.