Aslan, Ö. (2000). 1988 yılı Orta Öğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavının yapısal geçerliği, Ortadoğu Tek- nik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, yayınlanmamış yüksek lisans tezi.
Baykul, Y. (2000). Eğitimde ve psikolojide ölçme, Ankara: ÖSYM yayınları.
Bloom, B. S. (I 998). İnsan nitelikleri ve okulda öğrenme, (Çev. D.A.Özçelik), Ankara: MEB basımevi.
Büyüköztürk, Ş. (2003). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı, Ankara: Pegem yayıncılık.
Crocker, L. ve Algina, J. (1986). Introduction to classical and modern test theory, New York: Holt, Rinehart and Winston.
Çepni, S., Ayvacı, H. Ş. ve Keleş, E. (2001). Okullarda ve lise giriş sınavlarında sorulan fen bilgisi sorularının Bloom tak- sonomisine göre karşılaştırılması, Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilgisi Eğitimi Sempozyumu, Maltepe Üniversitesi, İstanbul.
Deniz, Z. (2003). İlköğretim akademik başarı ölçüleri ile Orta Öğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı puan- ları arasındaki uygunluk geçerliği çalışması, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, yayımlan- mamış yüksek lisans tezi.
Erkuş, A (2004). Geçerlik ve ölçüt—dayanak değerlendirme konusunda yeni bir kavramlaşurma önerisi. Eğitim Araştırmaları Dergisi,]6.
Erkuş, A. (2003). Psikometri üzerine yazılar, Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınlan.
Cem GÜZEILER, Hülya KELECİOĞLU / H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi (H .U . Journal of Education). 30 (2006) 140-148 148
Grimm, G. ve Yamold L. (1995). Reading and understanding multivariate statistics, Washington: American Psychological Association.
Haladyna, T. M. (1994). Developing and validating multiple-choice test ıtems, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates,.
Karakaya, 1. (2002). Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavının yordama geçerliğine ilişkin bir araştır- ma, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, yayınlanmamış yüksek lisans tezi.
Köksal, E. A. (2002). The assessment of the biology items in the 1998-2001 Secondary School Institutions Student Selection and Placement Test. Ortadoğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, , yayınlanmamış yüksek lisans tezi.
Kutlu, Ö. ve Karakaya, I. (2003). Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavının faktör yapısına ve yordama gücüne ilişkin bir araştırma, Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 2, 4,209-223 .
Milli Eğitim Bakanlığı (2002). Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı kılavuzu. Ankara: Eğitim Tek— nolojileri Genel Müdürlüğü yayınlan.
Milli Eğitim Bakanlığı (2004). Ortaöğretim Genel Müdürlüğü Resmi Sitesi, 25. 09. 2004 tarihinde http://ogm.meb.gov.tr sitesinden alınmıştır.
Murphy, KR. & Davidshofer, C. O. (1991). Psychological testing principles&applications. New Jersey: Prentice-Hall.
Önen, E. (2003). Orta Öğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınav başarısı ve lise 1 . sınıftaki akademik başarıya ilişkin bir yordama geçerliği çalışması: fen lisesi örneği, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, yayınlanmamış yüksek lisans tezi.
Özdamar, K. (2002). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi. Eskişehir: Kaan kitabevi.
Özoğlu, S. Ç. (1997). Eğin'mde rehberlik ve psikolojik danışma, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi yayın- ları No:181 , 2. Basım.
Payaslıoğlu, A. (1985). Türkiye ’de yükseköğretim kurumlarına öğrenci seçme ve yerleştirme sistemi, Ankara: Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi Araştırma, Geliştirme Birimi, AGB-00l2.
Tekin, H. (1993). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Yargı yayınları, 7 Baskı.
Thomdike, L. R. (Ed.). (1971). Educational measurment, American Council on Education.
ÜSYM (1979). Üniversiteler Arası Seçme Sınavı geçerlik çalışması. Ankara: AB-20-77-0020.
Yıl 2006,
Cilt: 30 Sayı: 30, 140 - 148, 01.06.2006
Aslan, Ö. (2000). 1988 yılı Orta Öğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavının yapısal geçerliği, Ortadoğu Tek- nik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, yayınlanmamış yüksek lisans tezi.
Baykul, Y. (2000). Eğitimde ve psikolojide ölçme, Ankara: ÖSYM yayınları.
Bloom, B. S. (I 998). İnsan nitelikleri ve okulda öğrenme, (Çev. D.A.Özçelik), Ankara: MEB basımevi.
Büyüköztürk, Ş. (2003). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı, Ankara: Pegem yayıncılık.
Crocker, L. ve Algina, J. (1986). Introduction to classical and modern test theory, New York: Holt, Rinehart and Winston.
Çepni, S., Ayvacı, H. Ş. ve Keleş, E. (2001). Okullarda ve lise giriş sınavlarında sorulan fen bilgisi sorularının Bloom tak- sonomisine göre karşılaştırılması, Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilgisi Eğitimi Sempozyumu, Maltepe Üniversitesi, İstanbul.
Deniz, Z. (2003). İlköğretim akademik başarı ölçüleri ile Orta Öğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı puan- ları arasındaki uygunluk geçerliği çalışması, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, yayımlan- mamış yüksek lisans tezi.
Erkuş, A (2004). Geçerlik ve ölçüt—dayanak değerlendirme konusunda yeni bir kavramlaşurma önerisi. Eğitim Araştırmaları Dergisi,]6.
Erkuş, A. (2003). Psikometri üzerine yazılar, Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınlan.
Cem GÜZEILER, Hülya KELECİOĞLU / H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi (H .U . Journal of Education). 30 (2006) 140-148 148
Grimm, G. ve Yamold L. (1995). Reading and understanding multivariate statistics, Washington: American Psychological Association.
Haladyna, T. M. (1994). Developing and validating multiple-choice test ıtems, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates,.
Karakaya, 1. (2002). Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavının yordama geçerliğine ilişkin bir araştır- ma, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, yayınlanmamış yüksek lisans tezi.
Köksal, E. A. (2002). The assessment of the biology items in the 1998-2001 Secondary School Institutions Student Selection and Placement Test. Ortadoğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, , yayınlanmamış yüksek lisans tezi.
Kutlu, Ö. ve Karakaya, I. (2003). Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavının faktör yapısına ve yordama gücüne ilişkin bir araştırma, Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 2, 4,209-223 .
Milli Eğitim Bakanlığı (2002). Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı kılavuzu. Ankara: Eğitim Tek— nolojileri Genel Müdürlüğü yayınlan.
Milli Eğitim Bakanlığı (2004). Ortaöğretim Genel Müdürlüğü Resmi Sitesi, 25. 09. 2004 tarihinde http://ogm.meb.gov.tr sitesinden alınmıştır.
Murphy, KR. & Davidshofer, C. O. (1991). Psychological testing principles&applications. New Jersey: Prentice-Hall.
Önen, E. (2003). Orta Öğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınav başarısı ve lise 1 . sınıftaki akademik başarıya ilişkin bir yordama geçerliği çalışması: fen lisesi örneği, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, yayınlanmamış yüksek lisans tezi.
Özdamar, K. (2002). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi. Eskişehir: Kaan kitabevi.
Özoğlu, S. Ç. (1997). Eğin'mde rehberlik ve psikolojik danışma, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi yayın- ları No:181 , 2. Basım.
Payaslıoğlu, A. (1985). Türkiye ’de yükseköğretim kurumlarına öğrenci seçme ve yerleştirme sistemi, Ankara: Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi Araştırma, Geliştirme Birimi, AGB-00l2.
Tekin, H. (1993). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Yargı yayınları, 7 Baskı.
Thomdike, L. R. (Ed.). (1971). Educational measurment, American Council on Education.
ÜSYM (1979). Üniversiteler Arası Seçme Sınavı geçerlik çalışması. Ankara: AB-20-77-0020.
Güzeller, C., & Kelecioğlu, H. (2006). ORTAÖĞRETİM KURUMLARI ÖĞRENCİ SEÇME SINAVININ SINIFLAMA GEÇERLİĞİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(30), 140-148.