BibTex RIS Kaynak Göster

İngilizce yeterlik sınavı puanlarının üç farklı eşitleme yöntemine göre karşılaştırılması

Yıl 2006, Cilt: 31 Sayı: 31, 115 - 125, 01.06.2006

Öz

İngilizce yeterlik sınavları, her yıl farklı sorulardan oluşan testlerle yapılmaktadır. Bu sınavlarda kesme puanı değişmemesinekarşın, sınava giren öğrenciler farklı formlardan farklı puanlar alabilmektedir. Bu çalışmada, İngilizce yeterlik sınavında kullanılantestlerin birbirine eşdeğer olup olmadığı, eşdeğer değilse, test eşitleme yöntemleriyle farklı sınavlara ait alınan puanların birbirinedönüştürülmesi ve testlerin birimlerinin aynı olmasının sağlanması hedeflenmiştir. İngilizce yeterlik sınavında kullanılan testler ortak testdesenine dayalı üç farklı yöntemle eşitlenmiştir. Eşitlemede kullanılan yöntemler, Klasik Test ve Örtük Özellikler kuramlarına dayalıdır.Klasik test kuramına göre; eşit yüzdelikli ve doğrusal, örtük özellikler kuramına göre; Rasch parametresinin karakteristik eğri yöntemlerikullanılmıştır. Veriler Hacettepe Üniversitesi İngilizce Hazırlık Bölümü’nün yaptığı 2000, 2001 ve 2002 sınavlarının sonuçlarıdır. Analizaşamasında betimsel istatistikler, örtük özellikler kuramı ve eşitleme varsayımlarıdan yararlanılarak farklı yıllara ait puanlar doğrusal,eşit yüzdelikli ve Rasch modeliyle eşitlenmiştir. Sonuçta, İngilizce yeterlik sınavında kullanılan testlerin eşitlenmesinde Rasch yöntemive eşit yüzdelikli eşitleme yönteminin uygun yöntemler olduğu bulunmuştur

Kaynakça

  • Akhun, İ. (1984) . İki Korelasyon Katsayısı Arasındaki Farkın Manidarlığının Test Edilmesi. A..Ü. Eğt. Bil. Fak. Dergisi, 17-12.
  • Angoff, W. H. (1971). Scales, Norms and Equivalent Scores. R. L Thorndike (Ed.) Educational Measurement. Washington D.C: American Council on Education.
  • Angoff, W. H. (1982). Summary and Derivations of Equating Methods Used at ETS, in Holland Test Equating. New York: Academic Press, 55- 59.
  • Baykul, Y. (2000). Eğitimde ve Psikolojide Ölçme: Klasik Test Teorisi ve Uygulaması, Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Braun, H. I. ve Holland, P.W. (1982). Observed score test equating. A mathematical analysis of same ETS equating procedure. New York: Academic Press.
  • Croker, L. ve Algina, J. (1986). Introduction to Classical and Modern Theory. CBS College Publishing.
  • Hambelton, G. (1985). Item Response Theory: Principles and Aplication, Kluwer, Nijhoff Kluwer Academic Publisher Group.
  • Petersen, N. S., Macro, G. L ve Stewart, E. E. (1982). A test adequacy of linear scores equating methods. New York: Academic Press.
  • Woodroff, D. (1986). Derivations of Observed Score Linear Equating Methods Based On Test Score Models for the Common Item Nonequavalent Population Design. Journal of Educational Satistics, 11, 245-257.
  • Woodroff, D. (1989). A comparison of Three Linear Equating Methods for the Common Item Nonequivalent: Population Design. Applied Psychological Measurement 13, 257 – 261.
Yıl 2006, Cilt: 31 Sayı: 31, 115 - 125, 01.06.2006

Öz

Kaynakça

  • Akhun, İ. (1984) . İki Korelasyon Katsayısı Arasındaki Farkın Manidarlığının Test Edilmesi. A..Ü. Eğt. Bil. Fak. Dergisi, 17-12.
  • Angoff, W. H. (1971). Scales, Norms and Equivalent Scores. R. L Thorndike (Ed.) Educational Measurement. Washington D.C: American Council on Education.
  • Angoff, W. H. (1982). Summary and Derivations of Equating Methods Used at ETS, in Holland Test Equating. New York: Academic Press, 55- 59.
  • Baykul, Y. (2000). Eğitimde ve Psikolojide Ölçme: Klasik Test Teorisi ve Uygulaması, Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Braun, H. I. ve Holland, P.W. (1982). Observed score test equating. A mathematical analysis of same ETS equating procedure. New York: Academic Press.
  • Croker, L. ve Algina, J. (1986). Introduction to Classical and Modern Theory. CBS College Publishing.
  • Hambelton, G. (1985). Item Response Theory: Principles and Aplication, Kluwer, Nijhoff Kluwer Academic Publisher Group.
  • Petersen, N. S., Macro, G. L ve Stewart, E. E. (1982). A test adequacy of linear scores equating methods. New York: Academic Press.
  • Woodroff, D. (1986). Derivations of Observed Score Linear Equating Methods Based On Test Score Models for the Common Item Nonequavalent Population Design. Journal of Educational Satistics, 11, 245-257.
  • Woodroff, D. (1989). A comparison of Three Linear Equating Methods for the Common Item Nonequivalent: Population Design. Applied Psychological Measurement 13, 257 – 261.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Derya Şahhüseyinoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 31 Sayı: 31

Kaynak Göster

APA Şahhüseyinoğlu, D. (2006). İngilizce yeterlik sınavı puanlarının üç farklı eşitleme yöntemine göre karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(31), 115-125.