BibTex RIS Kaynak Göster

YAPILANDIRMACI KURAMA DAYALI FEN ÖĞRETİMİNE YÖNELİK BİR UYGULAMA

Yıl 2005, Cilt: 29 Sayı: 29, 9 - 17, 01.06.2005

Kaynakça

  • Aşçı. Z.. Özkan. Ş ve Tekkaya. C. (2001). Öğrencilerin Solunum Konusundaki Kavram Yanılgıları: Karşılaştırmalı Bir Çalışma. Eğitim W Bilim. 26(120). 29—36
  • Ercan AKPINAR, Ömer ERGİN/ H. U Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education). 29(2005). 9- 17 17
  • Bayram. H., Sökmen, N ve Savcı, H. (1997). Temel Fen Kavramlarının Anlaşılma Düzeyinin Saptanması. Marmara Universitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 9, 89— 100.
  • Bodner. G. M. (1986). Constructivism: A Theory of Knowledge. Journal ofChemical Education, 63 (10). 873-878.
  • Erden, M. ve Akman. Y. (2001). Gelişim Öğrenme-Öğretme. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Fosnot. C. T. (1996). Constructivism: Theory, Perspectives, and Practice. New York and London: Teachers College Press.
  • Geban. Ö.. Ertanpınar. H., Yılmaz, G.. Atlan, A. ve Şahpaz, F. (1994). Bilgisayar Destekli Eğitimin Öğrencilerin Fen Bilgisi Başarılarına ve Fen Bilgisine ilgilerine Etkisi. I. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildirileri. Buca Eğitim Fakültesi, lzmir.
  • Hewson, M.G & chson, P. W. (1983). Effect of Instruction Using Students' Prior Knowledge and Conceptual Changes Strategies on Science Learning. Journal ofResearch in Science Teaching. 20 (8), 731-743.
  • Hodson. D & Hodson. J. (1998). From Constructivism to Social Constructivism: A Vygotskian Perspective on Teaching and Learning Science. School Science Review. 79(289). 33-41.
  • “Kaptan. F. ve Korkmaz, H. (2001) İlköğretimde Fen Bilgisi Öğretimi. İlköğretimde Etkili Öğretme ve Öğrenme Öğretmen El Kitabı, Ankara: MEB.
  • Kılıç, G. B. (2001 ). Oluşturmacı Fen Öğretimi. Kuranı ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. ]. 7—22.
  • Köseoğlu, F ve Kavak. N. (2001). Fen Öğretiminde Yapılandırıcı Yaklaşım. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2l(l),139—l48
  • Lapadat, J.C. (2000). Construction of Science Knowledge: Scaffolding Conceptual Change Through Discourse. Journal of Classroom Interaction. 35(2), 1—14.
  • Limon, M. (2001). On the Cognitive Conşict as an Instructional Strategy for Conceptual Changes: a Critical Appraisal. Learning and Instruction. 36(4—5). 357—380.
  • MEB. (2000). llköğretim Okulu Fen Bilgisi Dersi (4.5.6,7,8. sınıt) Öğretim Programı, MEB Tebliğler Dergisi. 63, 2518. Kasım 2000.
  • Millar, R. (1989). Constructive Criticisms. International Journal Science Education. 1 1, Special issue. 587-596.
  • Orlich. D. C.. Harder, R. C.. Callahan, R. C. & Gibson, H. W. (2001). Teaching Startegies: A Quit/e to Better Instruction. New York: Houghton Mifşin Company.
  • Özden. Y. (1999). Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Sherman. J. S. (2000). Science and Science Teaching. U.S.A.: The College of New Jersey.
  • Tobin. K & Tippins, D.(l993). Constructivism as a Deferent for Teaching and Learning. ln K. Tobin (ed.). The Practise of Cmıstructivism in Science Education. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
Yıl 2005, Cilt: 29 Sayı: 29, 9 - 17, 01.06.2005

Kaynakça

  • Aşçı. Z.. Özkan. Ş ve Tekkaya. C. (2001). Öğrencilerin Solunum Konusundaki Kavram Yanılgıları: Karşılaştırmalı Bir Çalışma. Eğitim W Bilim. 26(120). 29—36
  • Ercan AKPINAR, Ömer ERGİN/ H. U Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education). 29(2005). 9- 17 17
  • Bayram. H., Sökmen, N ve Savcı, H. (1997). Temel Fen Kavramlarının Anlaşılma Düzeyinin Saptanması. Marmara Universitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 9, 89— 100.
  • Bodner. G. M. (1986). Constructivism: A Theory of Knowledge. Journal ofChemical Education, 63 (10). 873-878.
  • Erden, M. ve Akman. Y. (2001). Gelişim Öğrenme-Öğretme. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Fosnot. C. T. (1996). Constructivism: Theory, Perspectives, and Practice. New York and London: Teachers College Press.
  • Geban. Ö.. Ertanpınar. H., Yılmaz, G.. Atlan, A. ve Şahpaz, F. (1994). Bilgisayar Destekli Eğitimin Öğrencilerin Fen Bilgisi Başarılarına ve Fen Bilgisine ilgilerine Etkisi. I. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildirileri. Buca Eğitim Fakültesi, lzmir.
  • Hewson, M.G & chson, P. W. (1983). Effect of Instruction Using Students' Prior Knowledge and Conceptual Changes Strategies on Science Learning. Journal ofResearch in Science Teaching. 20 (8), 731-743.
  • Hodson. D & Hodson. J. (1998). From Constructivism to Social Constructivism: A Vygotskian Perspective on Teaching and Learning Science. School Science Review. 79(289). 33-41.
  • “Kaptan. F. ve Korkmaz, H. (2001) İlköğretimde Fen Bilgisi Öğretimi. İlköğretimde Etkili Öğretme ve Öğrenme Öğretmen El Kitabı, Ankara: MEB.
  • Kılıç, G. B. (2001 ). Oluşturmacı Fen Öğretimi. Kuranı ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. ]. 7—22.
  • Köseoğlu, F ve Kavak. N. (2001). Fen Öğretiminde Yapılandırıcı Yaklaşım. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2l(l),139—l48
  • Lapadat, J.C. (2000). Construction of Science Knowledge: Scaffolding Conceptual Change Through Discourse. Journal of Classroom Interaction. 35(2), 1—14.
  • Limon, M. (2001). On the Cognitive Conşict as an Instructional Strategy for Conceptual Changes: a Critical Appraisal. Learning and Instruction. 36(4—5). 357—380.
  • MEB. (2000). llköğretim Okulu Fen Bilgisi Dersi (4.5.6,7,8. sınıt) Öğretim Programı, MEB Tebliğler Dergisi. 63, 2518. Kasım 2000.
  • Millar, R. (1989). Constructive Criticisms. International Journal Science Education. 1 1, Special issue. 587-596.
  • Orlich. D. C.. Harder, R. C.. Callahan, R. C. & Gibson, H. W. (2001). Teaching Startegies: A Quit/e to Better Instruction. New York: Houghton Mifşin Company.
  • Özden. Y. (1999). Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Sherman. J. S. (2000). Science and Science Teaching. U.S.A.: The College of New Jersey.
  • Tobin. K & Tippins, D.(l993). Constructivism as a Deferent for Teaching and Learning. ln K. Tobin (ed.). The Practise of Cmıstructivism in Science Education. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ercan Akpınar Bu kişi benim

Ömer Ergin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 29 Sayı: 29

Kaynak Göster

APA Akpınar, E., & Ergin, Ö. (2005). YAPILANDIRMACI KURAMA DAYALI FEN ÖĞRETİMİNE YÖNELİK BİR UYGULAMA. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(29), 9-17.