BibTex RIS Kaynak Göster

AKADEMİK BENLİK KAVRAMI ÖLÇEĞİNİN ORTAÖĞRETİM KURUMLARI ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SINAVINI YORDAMA GEÇERLİĞİ

Yıl 2005, Cilt: 29 Sayı: 29, 53 - 62, 01.06.2005

Kaynakça

  • Aiken. R. L. (2000). Psychological testing and assessınent (10th Ed.). Boston: Allyn and Bacon Inc.
  • Akhun, l. (1991 ). istatistiklerin manidarlığı ve örneklem. Ankara: Kendi yayını
  • Alpar, R. (2003). Uygulamalı çok değişkenli istatistiksel yöntemlere giriş 1. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Arseven. D. A. (1979). Akademik benlik tasarıını ile akademik başarı arasındaki ilişki konusunda bir inceleme. Hacettepe Universitesi. Ankara. yayınlanmamış doçentlik tezi.
  • _Bacanlı, H. (l997). Sosyal ilişkilerde benlik: kendini ayarlamanın psikolojisi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Baykul, Y. (2000). Eğitimde ve psikolojide ölçme: klasik test teorisi ve uygulaması. Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: istatistik, araştırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorum. Ankara: Pegama yayıncılık.
  • Doğan, N. (2002). Klasik test kuramı ve örtük özellikler kuramının örneklemler bağlamında karşılaştırılması. Hacettepe Universitesi, Ankara, yayımlanmamış doktora tezi.
  • Edwards, A. L. (1995). Doğrusal regresyon ve korelasyona giriş. (Çev. Selim Hovardaoğlu). Ankara: Hatipoğlu Basım Yayım Ltd. Şti.
  • Gribbons. B. ve Tobey. P. (1995). lnternal-consistency reliabilitiy and construct and criterion-related validity of an academic sell—concept scale. Educational aml Psychological Measurement, 5. 858-861.
  • Güzeller, C. 0. (2005). Ortaöğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme sınavının geçerliği. Hacettepe Üniversitesi.
  • Özlem DOĞAN BAŞOKÇU, Nııri DOĞAN / H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal ofEdııcation), 29(2005), 53—62 Ankara. yayımlanmamış doktora tezi.
  • House. J. D. (1995). The predictive relationship between academic self-concept, achievement expectancies. and grade performance in college calculus. Journal of Social Psychology, 135, 111-112.
  • House. J. D. (1996). Cognitive—motivational variables and prior achievement as predictors of grade performance of academically underprepared students. Urban Education. 2, 222-237.
  • House, J. D. (2001). The predictive relationship between academic self-concept, achievement expectancies. and grade performance in college calculus. The Journal ofSocial Psychology, 1, 111-1 12.
  • İnanç. N. (2001). Üniversite öğrencilerinin benlik saygısı düzeyleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi.
  • Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep, yayımlanmamış yüksek lisans tezi.
  • Kenç. M. F. ve Oktay, B. (2002). Akademik benlik kavramı ve akademik başarı arasındaki ilişki. Eğitim ve Bilim Dergisi, 124, 71-79.
  • Kuzgun. Y. (1978). Ben kavramı ve meslek seçimi. Psikoloji Dergisi, 4, 12-18.
  • Kuzgun. Y. (1990). Kendini değerlendirme envanteri el kitabı. Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Kuzgun. Y. (1994). Akademik benlik kavramı ölçeği. . Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler Kitabı. Adana: Çukurova Üniversitesi.
  • Kuzgun. Y. (1996). Akademik benlik kavramı ölçeği el kitabı. Ankara: MEB Talim ve Terbiye Kurulu.
  • Kuzgun, Y. (2000). Meslek danışmanlığı. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • McCoach, D. B. A. (2002). Validation study of the school attitude assessment survey. Measurement and Evaluation in Counseling and Development, 35, 66—77
  • Milli Eğitim Bakanlığı. ( 1997). İlköğretimde yönlendirme komisyonu raporu. Ankara: MEB Basımevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2002a). Orta öğretim kurumlart öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı test kitapçığı. Ankara: MEB yayınevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2002b). Orta öğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı kılavuzu. Ankara: MEB yayınevi.
  • Michelle, C. R. ve Bracken, B. A. (1994). Age, Race, and Gender Differences in Child and Adolescent Self-Concept:
  • Evidence From A Behavioral Acpuisition, Context-Dependent Model. School Psychology Review, 3. 496—51 1.
  • Orhunbilge. N. (1996). Uygulamalt regresyon ve korelasyon analizi. İstanbul: Avcıol yayınları.
  • Öğretmen. T. ve Doğan. N. (2004). Orta Öğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı Matematik Alt Testine ait Maddelerin Yanlılığının lncelenmesi. Malatya Inönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 8. 61-76
  • Özdamar. K. (1999). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi l. Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Tabachnick, B.G. ve Fidel], L. S. (2001). Using multivariate statistics (4‘h Ed.). Boston: Allyn&Bac0n.
  • Tekin. H. (1993). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınları.
  • _Turgut. M. F. (1992). Eğitimde ölçme ve değerlendirme metotları. Ankara: Saydam Matbaacılık.
  • Weısberg, S. (1980). Applied linear regression. New York : John Wiley & Sons lnc.
  • Witherspoon, K. M., Speight, S. L.. ve Thomas, A. J. (1997). Racial identity attitudes. school achievement. and academic self-efficacy among african american high school students. Journal of Black Psyclıology, 4. 344-357
  • Yavuzer, G. (1989). İlkokul dördüncü sınıf öğre/'ıcilerinde benlik kavramının akademik başarıya etkisinin incelenmesi. Hacettepe Universitesi. Ankara, yayınlanmamış çocuk sağlığı ve bilim uzmanlığı tezi.
  • Yildirim, E. (2001). Akademik liselerdeki alan türlerine uygun olan ABKÖ alt ölçeklerinin Holland ’ın altıgen modelinden
  • yararlanılarak belirlenmesi. Çukurova Universitesi. Adana, yayımlanmamış yüksek lisans tezi.
  • Yurdugül, H. (2003). Ortaöğretim kurumları seçme ve yerleştirme sınavının madde yanlılığı açısından incelenmesi. Hacettepe Universitesi, Ankara. yayımlanmamış doktora tezi.
Yıl 2005, Cilt: 29 Sayı: 29, 53 - 62, 01.06.2005

Kaynakça

  • Aiken. R. L. (2000). Psychological testing and assessınent (10th Ed.). Boston: Allyn and Bacon Inc.
  • Akhun, l. (1991 ). istatistiklerin manidarlığı ve örneklem. Ankara: Kendi yayını
  • Alpar, R. (2003). Uygulamalı çok değişkenli istatistiksel yöntemlere giriş 1. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Arseven. D. A. (1979). Akademik benlik tasarıını ile akademik başarı arasındaki ilişki konusunda bir inceleme. Hacettepe Universitesi. Ankara. yayınlanmamış doçentlik tezi.
  • _Bacanlı, H. (l997). Sosyal ilişkilerde benlik: kendini ayarlamanın psikolojisi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Baykul, Y. (2000). Eğitimde ve psikolojide ölçme: klasik test teorisi ve uygulaması. Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: istatistik, araştırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorum. Ankara: Pegama yayıncılık.
  • Doğan, N. (2002). Klasik test kuramı ve örtük özellikler kuramının örneklemler bağlamında karşılaştırılması. Hacettepe Universitesi, Ankara, yayımlanmamış doktora tezi.
  • Edwards, A. L. (1995). Doğrusal regresyon ve korelasyona giriş. (Çev. Selim Hovardaoğlu). Ankara: Hatipoğlu Basım Yayım Ltd. Şti.
  • Gribbons. B. ve Tobey. P. (1995). lnternal-consistency reliabilitiy and construct and criterion-related validity of an academic sell—concept scale. Educational aml Psychological Measurement, 5. 858-861.
  • Güzeller, C. 0. (2005). Ortaöğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme sınavının geçerliği. Hacettepe Üniversitesi.
  • Özlem DOĞAN BAŞOKÇU, Nııri DOĞAN / H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal ofEdııcation), 29(2005), 53—62 Ankara. yayımlanmamış doktora tezi.
  • House. J. D. (1995). The predictive relationship between academic self-concept, achievement expectancies. and grade performance in college calculus. Journal of Social Psychology, 135, 111-112.
  • House. J. D. (1996). Cognitive—motivational variables and prior achievement as predictors of grade performance of academically underprepared students. Urban Education. 2, 222-237.
  • House, J. D. (2001). The predictive relationship between academic self-concept, achievement expectancies. and grade performance in college calculus. The Journal ofSocial Psychology, 1, 111-1 12.
  • İnanç. N. (2001). Üniversite öğrencilerinin benlik saygısı düzeyleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi.
  • Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep, yayımlanmamış yüksek lisans tezi.
  • Kenç. M. F. ve Oktay, B. (2002). Akademik benlik kavramı ve akademik başarı arasındaki ilişki. Eğitim ve Bilim Dergisi, 124, 71-79.
  • Kuzgun. Y. (1978). Ben kavramı ve meslek seçimi. Psikoloji Dergisi, 4, 12-18.
  • Kuzgun. Y. (1990). Kendini değerlendirme envanteri el kitabı. Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Kuzgun. Y. (1994). Akademik benlik kavramı ölçeği. . Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler Kitabı. Adana: Çukurova Üniversitesi.
  • Kuzgun. Y. (1996). Akademik benlik kavramı ölçeği el kitabı. Ankara: MEB Talim ve Terbiye Kurulu.
  • Kuzgun, Y. (2000). Meslek danışmanlığı. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • McCoach, D. B. A. (2002). Validation study of the school attitude assessment survey. Measurement and Evaluation in Counseling and Development, 35, 66—77
  • Milli Eğitim Bakanlığı. ( 1997). İlköğretimde yönlendirme komisyonu raporu. Ankara: MEB Basımevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2002a). Orta öğretim kurumlart öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı test kitapçığı. Ankara: MEB yayınevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2002b). Orta öğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı kılavuzu. Ankara: MEB yayınevi.
  • Michelle, C. R. ve Bracken, B. A. (1994). Age, Race, and Gender Differences in Child and Adolescent Self-Concept:
  • Evidence From A Behavioral Acpuisition, Context-Dependent Model. School Psychology Review, 3. 496—51 1.
  • Orhunbilge. N. (1996). Uygulamalt regresyon ve korelasyon analizi. İstanbul: Avcıol yayınları.
  • Öğretmen. T. ve Doğan. N. (2004). Orta Öğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı Matematik Alt Testine ait Maddelerin Yanlılığının lncelenmesi. Malatya Inönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 8. 61-76
  • Özdamar. K. (1999). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi l. Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Tabachnick, B.G. ve Fidel], L. S. (2001). Using multivariate statistics (4‘h Ed.). Boston: Allyn&Bac0n.
  • Tekin. H. (1993). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınları.
  • _Turgut. M. F. (1992). Eğitimde ölçme ve değerlendirme metotları. Ankara: Saydam Matbaacılık.
  • Weısberg, S. (1980). Applied linear regression. New York : John Wiley & Sons lnc.
  • Witherspoon, K. M., Speight, S. L.. ve Thomas, A. J. (1997). Racial identity attitudes. school achievement. and academic self-efficacy among african american high school students. Journal of Black Psyclıology, 4. 344-357
  • Yavuzer, G. (1989). İlkokul dördüncü sınıf öğre/'ıcilerinde benlik kavramının akademik başarıya etkisinin incelenmesi. Hacettepe Universitesi. Ankara, yayınlanmamış çocuk sağlığı ve bilim uzmanlığı tezi.
  • Yildirim, E. (2001). Akademik liselerdeki alan türlerine uygun olan ABKÖ alt ölçeklerinin Holland ’ın altıgen modelinden
  • yararlanılarak belirlenmesi. Çukurova Universitesi. Adana, yayımlanmamış yüksek lisans tezi.
  • Yurdugül, H. (2003). Ortaöğretim kurumları seçme ve yerleştirme sınavının madde yanlılığı açısından incelenmesi. Hacettepe Universitesi, Ankara. yayımlanmamış doktora tezi.
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özlem Doğan Başokçu Bu kişi benim

Nuri Doğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 29 Sayı: 29

Kaynak Göster

APA Başokçu, Ö. D., & Doğan, N. (2005). AKADEMİK BENLİK KAVRAMI ÖLÇEĞİNİN ORTAÖĞRETİM KURUMLARI ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SINAVINI YORDAMA GEÇERLİĞİ. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(29), 53-62.