BibTex RIS Kaynak Göster

BİYOLOJİ ÖZ-YETERLİK ÖLÇEĞİNİN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİĞİ

Yıl 2005, Cilt: 29 Sayı: 29, 85 - 94, 01.06.2005

Kaynakça

  • Akkoyunlu. B. ve Kurbanoğlu, S. (2003). Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı ve bilgisayar _öz-yeterlik algıları üzerine bir çalışma. Hacettepe Universitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, l—lO.
  • Gülay EKİCİ/ H. U. Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), 29(2005), 85—94 93
  • Akkoyunlu, B. ve Orhan. F. (2003). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) bölümü öğrencilerinin bilgisayar kullanma öz yeterlik inancı ile demografik özellikleri arasındaki ilişki. Tlıe Turkish Online Journal of Education Technology, 2(3), 1 1.
  • Ashton. P.. Buhr. D. and Crocker, L. (1984). Teachers‘ sense of efŞcacy: A self—or norm-referenced construct? Florida Journal ofEducational Research, 26 (1 ), 29—41.
  • 'Ashton. P. T and Webb. R. B. (1986). Making a (lişerence: Teachers' sense ofeŞ‘icacy and student achievement. New York: Longman.
  • Aşkar, P ve Umay, A. (2001). İlköğretim matematik öğretmenlıgı oğrencilerinin bilgisayarla ilgili öz.-yeterlik algısı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 21. 1-8.
  • Aşkar. P. ve Dönmez. O. (2004). Eğitim yazılımı geliştirme öz—yeterlik algısı ölçeği. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 6(3), 259—274.
  • Baldwin, J. A.. Ebert-May. D. and Burns. D. J. (1999). The development of a college biology self—efŞcacy instrument for nonmajors. Science Education, 83. 397-408.
  • Bandura. A. (1986). Socialfoundotions ofthought and action. A Social cognitive theory. Englewood Cliffs. NJ: Prentice Hall.
  • Bandura, A. (1995). Exercise of personal and collective efficacy in changing societies. Self—eŞicacy in changing societies. Cambridge University Press.
  • Bandura. A. ( 1997). Self- efŞcacy: The exercise of control. New York: Freeman.
  • Bıkmaz, F. H. (2002). Fen öğretiminde öz—yeterlik inancı ölçeği. Eğitim Bilimleri ve Uygulama. 1(2), 197-210.
  • Bıkmaz. F. H. (2004). Sınıf öğretmenlerinin fen öğretiminde öz yeterlik inancı ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 161(2004).
  • Brouwers. A.and Tomic. W. (2003). A test of the factorial validity of the teacher efficacy scale. Research in Education, 69(67).
  • Cannon. J. R. and Scharmann. L. C. (1996). Influence of a cooperative early field experience on preservice elementary teachers‘ science self— efŞcacy. Science Education, 80, 419—436.
  • _Ekici. G. (2004). Öğretim kademelerine göre öğretmenlerin bilgisayar destekli öğretim uygulamasına yönelik tutumlarının ve bilgisayarla ilgili öz—yeterlik algılarının değerlendirilmesi. Orta Oğretimde Yeniden Yapılanma Sempozyumu bildiri özetleri kitabı.Ankara: MEB, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Enochs. L. G. and Riggs, ]. M. (1990). Further development of an elementary science teaching efficacy belief instrument. A preservice elementary scale. School Science and Mathematics, 90(8), 694-706.
  • Gawith. G. (1995). A serious look at self-efŞcacy: Or waking beeping Slooty. 10.10.2004 tarihinde http:/Y www. cegsa.sa.edu.au/conference/acec98.htm adresinden alınmıştır.
  • Gibson. S. and Dembo. M. (1984). Teacher efficacy: A construct validation. Journal of Education Psychology, 76. 569—582.
  • Guskey, T. R. and Passaro, PD. (1994). Teacher efŞcacy: A study of construct dimensions. American Educational Research Journal, 31(3), 627-643.
  • Hackett. G. and Betz. N. E. (1981). A self—efŞcacy approach to the career development of women. Journal of Vocational Behavior, 18, 326-339.
  • Hoy. W. K. and Woolfolk. A. E. (1993). Teachers’ sense of efŞcacy and the organizational health of schools. The Elementary School Journal, 93, 356- 372.
  • lşıksal, M. ve Aşkar, P. (2003). İlköğretim öğrencileri için matematik ve bilgisayar öz-yeterlik algısı ölçekleri. Hacettepe Universitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25. 109-118.
  • Kaptan. F. ve Korkmaz, H.(2001). İşbirliğine dayalı fen öğretiminin öğretmen adaylarının öz yeterlik düzeylerine etkisi. lV.Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Kitabı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Kear. M. (2000). Concept analysis of self—efficacy. Graduate research in nursing. 10.10.2004 tarihinde http:// graduateressearch/ Kear.htm adresinden alınmıştır.
  • Kieffer, K. M. and Henson. R. K. (2000). Development and validation of the sources of self-efficacy inventory (SOSI): Exploring a new measure of teacher efficacy. Paper presented at the annual meeting of the National Council on Measurement in Education, New Orleans.
  • Kline, P. (1994). An easy guide to factor analysis. London: Routledge.
  • Koray, Ö., Yaman, S. ve Altunçekiç, A. (2004). Yaratıcı ve eleştirel düşünmeye dayalı laboratuvar yönteminin öğretmen adaylarının öz yeterlik inancı algısı ve akademik başarı düzeylerine etkisi. VI. Ulusal Fen bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. lstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Gil/ay EKİCİ/ H. Ü. Eğitim Fakiiltesi Dergisi (H. U. Journal ofEdııcation). 290,005). 85—94
  • “Kurbanoğlu. S. ve Akkoyunlu, B. (2002). Öğretmen adaylarına uygulanan bilgi okuryazarlığı programının etkililiği öz— yeterlik algısı arasındaki ilişki. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 22. 98—l05.
  • Pajares. F. (1996). Self-efŞcacy beliefs in academic settings. Review ofEducational Research. 66(4). 543-578.
  • Ramey-Gassert, L.. Shroyer. M. G. and Staver. J. R. (1996). A qualitative study of factors inşuencing science teaching self- efficacy of elementary level teacher. Science Education, 80, 283— 315.
  • Riggs, I. M. and Enochs. L. G. (1990). Toward the development of an elementary teacher” 5 science teaching efficacy belief instrument. Science Education, 74(6). 625—637.
  • Savran. A. ve Çakıroğlu. J. (2003). Differences Between elementary and secondary preservice science teachers” perceived efficacy beliefs and their classroom management beliefs. The Turkish Online Journal of Education Technology, 2(4). 3.
  • Usluel—Koçak. Y. ve Seferoğlu. S. S. (2004). Öğretim elemanlarının bilgi teknolojilerini kullanmada karşılaştıkları engeller. çözüm önerileri ve öz-yeterlik algıları. Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi, 6(3), 143-157.
  • Tekkaya. C.. Çakıroğlu. J. ve Özkan. Ö. (2002). Fen Bilgisi Öğretmen adayları üzerine bir durum çalışması. Eğitim ve Bilim. 27(126). 15-21.
  • Tschannen—Moran, M.. Hoy. A. W. and Hoy. W. K. (1998). Teacher efficacy: It’s meaning and Measure. Review of Educational Research, 61(2). 202—248.
  • Tschannen-Moran, M. and Woolfolk. H. A. (2001). Teacher efficacy: Capturing and elusive construct. Teaching and Teacher Education. 17. 783-805.
  • Woolfolk. A. E. and Hoy. W. K. (1990). Prospective teachers’ sense of efficacy and beliefs about control. Journal of Educational Psychology. 82, 81-91 .
  • Yavuzer. Y. ve Koç. M. (2002). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmen yetkinlikleri üzerine bir değerlendirme. Niğde Universitesi Eğitim Fakiiltesi Dergisi. I(l ). 35—43.
  • Yılmaz. M.. Koseğlu. P. Gerçek. C. ve Soran. H. (2004). Öğretmen öz—yeterlik inancı. Eğitim, 58(5).
  • Yılmaz. M.. Köseğlu, P.. Gerçek. C. ve Soran. H. (2004). Yabancı dilde hazırlanan bir öğretmen (iz-yeterlik ölçeğinin Türkçe’ ye uyarlanması. VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Istanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Zimmerman, B. J. (1995). Self-e/j‘icacy and educational development. Self-efŞcacy in changing societies. .(Ed. A. Bandura). New York: Cambridge University Press. 202—23 1.
Yıl 2005, Cilt: 29 Sayı: 29, 85 - 94, 01.06.2005

Kaynakça

  • Akkoyunlu. B. ve Kurbanoğlu, S. (2003). Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı ve bilgisayar _öz-yeterlik algıları üzerine bir çalışma. Hacettepe Universitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, l—lO.
  • Gülay EKİCİ/ H. U. Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), 29(2005), 85—94 93
  • Akkoyunlu, B. ve Orhan. F. (2003). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) bölümü öğrencilerinin bilgisayar kullanma öz yeterlik inancı ile demografik özellikleri arasındaki ilişki. Tlıe Turkish Online Journal of Education Technology, 2(3), 1 1.
  • Ashton. P.. Buhr. D. and Crocker, L. (1984). Teachers‘ sense of efŞcacy: A self—or norm-referenced construct? Florida Journal ofEducational Research, 26 (1 ), 29—41.
  • 'Ashton. P. T and Webb. R. B. (1986). Making a (lişerence: Teachers' sense ofeŞ‘icacy and student achievement. New York: Longman.
  • Aşkar, P ve Umay, A. (2001). İlköğretim matematik öğretmenlıgı oğrencilerinin bilgisayarla ilgili öz.-yeterlik algısı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 21. 1-8.
  • Aşkar. P. ve Dönmez. O. (2004). Eğitim yazılımı geliştirme öz—yeterlik algısı ölçeği. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 6(3), 259—274.
  • Baldwin, J. A.. Ebert-May. D. and Burns. D. J. (1999). The development of a college biology self—efŞcacy instrument for nonmajors. Science Education, 83. 397-408.
  • Bandura. A. (1986). Socialfoundotions ofthought and action. A Social cognitive theory. Englewood Cliffs. NJ: Prentice Hall.
  • Bandura, A. (1995). Exercise of personal and collective efficacy in changing societies. Self—eŞicacy in changing societies. Cambridge University Press.
  • Bandura. A. ( 1997). Self- efŞcacy: The exercise of control. New York: Freeman.
  • Bıkmaz, F. H. (2002). Fen öğretiminde öz—yeterlik inancı ölçeği. Eğitim Bilimleri ve Uygulama. 1(2), 197-210.
  • Bıkmaz. F. H. (2004). Sınıf öğretmenlerinin fen öğretiminde öz yeterlik inancı ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 161(2004).
  • Brouwers. A.and Tomic. W. (2003). A test of the factorial validity of the teacher efficacy scale. Research in Education, 69(67).
  • Cannon. J. R. and Scharmann. L. C. (1996). Influence of a cooperative early field experience on preservice elementary teachers‘ science self— efŞcacy. Science Education, 80, 419—436.
  • _Ekici. G. (2004). Öğretim kademelerine göre öğretmenlerin bilgisayar destekli öğretim uygulamasına yönelik tutumlarının ve bilgisayarla ilgili öz—yeterlik algılarının değerlendirilmesi. Orta Oğretimde Yeniden Yapılanma Sempozyumu bildiri özetleri kitabı.Ankara: MEB, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Enochs. L. G. and Riggs, ]. M. (1990). Further development of an elementary science teaching efficacy belief instrument. A preservice elementary scale. School Science and Mathematics, 90(8), 694-706.
  • Gawith. G. (1995). A serious look at self-efŞcacy: Or waking beeping Slooty. 10.10.2004 tarihinde http:/Y www. cegsa.sa.edu.au/conference/acec98.htm adresinden alınmıştır.
  • Gibson. S. and Dembo. M. (1984). Teacher efficacy: A construct validation. Journal of Education Psychology, 76. 569—582.
  • Guskey, T. R. and Passaro, PD. (1994). Teacher efŞcacy: A study of construct dimensions. American Educational Research Journal, 31(3), 627-643.
  • Hackett. G. and Betz. N. E. (1981). A self—efŞcacy approach to the career development of women. Journal of Vocational Behavior, 18, 326-339.
  • Hoy. W. K. and Woolfolk. A. E. (1993). Teachers’ sense of efŞcacy and the organizational health of schools. The Elementary School Journal, 93, 356- 372.
  • lşıksal, M. ve Aşkar, P. (2003). İlköğretim öğrencileri için matematik ve bilgisayar öz-yeterlik algısı ölçekleri. Hacettepe Universitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25. 109-118.
  • Kaptan. F. ve Korkmaz, H.(2001). İşbirliğine dayalı fen öğretiminin öğretmen adaylarının öz yeterlik düzeylerine etkisi. lV.Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Kitabı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Kear. M. (2000). Concept analysis of self—efficacy. Graduate research in nursing. 10.10.2004 tarihinde http:// graduateressearch/ Kear.htm adresinden alınmıştır.
  • Kieffer, K. M. and Henson. R. K. (2000). Development and validation of the sources of self-efficacy inventory (SOSI): Exploring a new measure of teacher efficacy. Paper presented at the annual meeting of the National Council on Measurement in Education, New Orleans.
  • Kline, P. (1994). An easy guide to factor analysis. London: Routledge.
  • Koray, Ö., Yaman, S. ve Altunçekiç, A. (2004). Yaratıcı ve eleştirel düşünmeye dayalı laboratuvar yönteminin öğretmen adaylarının öz yeterlik inancı algısı ve akademik başarı düzeylerine etkisi. VI. Ulusal Fen bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. lstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Gil/ay EKİCİ/ H. Ü. Eğitim Fakiiltesi Dergisi (H. U. Journal ofEdııcation). 290,005). 85—94
  • “Kurbanoğlu. S. ve Akkoyunlu, B. (2002). Öğretmen adaylarına uygulanan bilgi okuryazarlığı programının etkililiği öz— yeterlik algısı arasındaki ilişki. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 22. 98—l05.
  • Pajares. F. (1996). Self-efŞcacy beliefs in academic settings. Review ofEducational Research. 66(4). 543-578.
  • Ramey-Gassert, L.. Shroyer. M. G. and Staver. J. R. (1996). A qualitative study of factors inşuencing science teaching self- efficacy of elementary level teacher. Science Education, 80, 283— 315.
  • Riggs, I. M. and Enochs. L. G. (1990). Toward the development of an elementary teacher” 5 science teaching efficacy belief instrument. Science Education, 74(6). 625—637.
  • Savran. A. ve Çakıroğlu. J. (2003). Differences Between elementary and secondary preservice science teachers” perceived efficacy beliefs and their classroom management beliefs. The Turkish Online Journal of Education Technology, 2(4). 3.
  • Usluel—Koçak. Y. ve Seferoğlu. S. S. (2004). Öğretim elemanlarının bilgi teknolojilerini kullanmada karşılaştıkları engeller. çözüm önerileri ve öz-yeterlik algıları. Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi, 6(3), 143-157.
  • Tekkaya. C.. Çakıroğlu. J. ve Özkan. Ö. (2002). Fen Bilgisi Öğretmen adayları üzerine bir durum çalışması. Eğitim ve Bilim. 27(126). 15-21.
  • Tschannen—Moran, M.. Hoy. A. W. and Hoy. W. K. (1998). Teacher efficacy: It’s meaning and Measure. Review of Educational Research, 61(2). 202—248.
  • Tschannen-Moran, M. and Woolfolk. H. A. (2001). Teacher efficacy: Capturing and elusive construct. Teaching and Teacher Education. 17. 783-805.
  • Woolfolk. A. E. and Hoy. W. K. (1990). Prospective teachers’ sense of efficacy and beliefs about control. Journal of Educational Psychology. 82, 81-91 .
  • Yavuzer. Y. ve Koç. M. (2002). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmen yetkinlikleri üzerine bir değerlendirme. Niğde Universitesi Eğitim Fakiiltesi Dergisi. I(l ). 35—43.
  • Yılmaz. M.. Koseğlu. P. Gerçek. C. ve Soran. H. (2004). Öğretmen öz—yeterlik inancı. Eğitim, 58(5).
  • Yılmaz. M.. Köseğlu, P.. Gerçek. C. ve Soran. H. (2004). Yabancı dilde hazırlanan bir öğretmen (iz-yeterlik ölçeğinin Türkçe’ ye uyarlanması. VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Istanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Zimmerman, B. J. (1995). Self-e/j‘icacy and educational development. Self-efŞcacy in changing societies. .(Ed. A. Bandura). New York: Cambridge University Press. 202—23 1.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülay Ekici Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 29 Sayı: 29

Kaynak Göster

APA Ekici, G. (2005). BİYOLOJİ ÖZ-YETERLİK ÖLÇEĞİNİN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİĞİ. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(29), 85-94.