BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMENLERİN BİYOLOJİ ÖĞRETİMİNDE DENEYSEL YÖNTEM KULLANMA DURUMLARININ BELİRLENMESİ

Yıl 2005, Cilt: 29 Sayı: 29, 95 - 102, 01.06.2005

Kaynakça

  • Aşıcı. H. (1990). Fen Bilgisi Derslerinde Biyoloji Koniılarıııdaki Deneylerin Yapılmasında Karşılaşılan Güçlükler. Gazi Üniversitesi, Ankara, bilimsel uzınanlık tezi.
  • Ausubcl, D. (1968). The psychology ofmeaningfııl verhal learning. New York.
  • Berck. K. H. (1999). Biologiedidaktik Grundlagen und Methoden. Wiebclsheim: Ouelle&Meyer Verlag
  • Çilenti. K.. Özçelik, A. (1991). Biyoloji Öğretimi. Eskişehir: A.Ü.A.Ö.F. Yayınları.
  • Ekici, G. (1996). Biyoloji öğretmenlerinin öğretimde kullandıkları yöntemler ve karşılaştıkları sorunlar. Ankara Universitesi. Ankara, bilimsel uzmanlık tezi.
  • Erten, S. (1993). Biyoloji Laboratuvarlarının Önemi ve Laboratuvarlarda Karşılaşılan Problemler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakiiltesi Dergisi, 9. 315-324.
  • Hoffstein, A., Lunetta, V. (1982). The role ofthe laboratory in science theaching. Review of Educational Research, 52(2), 201-217.
  • Hurd, P. D. (2000). Science education for the 21“I century. School Science and Mathematics. 100(6), 282-289.
  • Igelsrud. D. (1987). Labs. The American Biology Teac/ter, 50 (4). 240-244.
  • Kırschner. P. A. (1992). Epistemology, practical work and academic skills in science education. Science & Education. 1. 273-299.
  • Kremer. B. P.. Kcıl. M., (1993). Experimente aus der biologie. Weinheim: VCH Verlaggeselschaft.
  • Kutsal, H.. Multık. Z. (1978). Uygulamalı Temel İstatistik. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Fen Fakültesi Basımevi.
  • Okebukola, P. A. (1986). Cooperative Learııing and Students’ Attitudes to Laboratory Work. School Science and Mathematics, 86 (7), 582—590.
  • Oppenheim. A. (1966). Questionnaire desing and attitude measurement. London: Heinemann Educational Books Ltd.
  • Penick, J. (1995). New goals for biology education. Bioscience, 45(6). 52—58.
  • Rutledge M.. Mitchell M. (2002). High school biology teachers’ knowledge structure, acceptance & teaching of evolution. The American Biology Teacher, 64( l ).
  • Scott. F., B. (1994). Integrating curriculum Implementation and staff development. Clearing House. 67(3), 157-161.
  • Tobin K. (1987) Forces which shape the ımplemented curriculum in high school science and mathematics. Teaching and Teacher Education, 3(4), 287—298.
  • Toprak. S. (1999) Hacettepe Üniversitesi öğretim elemanlarının ölçme ve değerlendirmeye karşı görüşlerine ilişkin bir araştırma, Hacettepe Universitesi, Ankara, yayınlanmamış yüksek lisans tezi.
  • Tucnan. B. W. (1972). Conducting Educational Research. USA.
  • Van Dalen, D.. Meyer. W. J. (1966). Understanding Educational Research. USA.
  • Wılksch, W. (2004). Das Experiment im Unterrich. Retereived November, 2004 from http://iabscrvbiologie.uni- mainzde/iab/Wild/ Schmittv/Fadidal—experiment.html.
Yıl 2005, Cilt: 29 Sayı: 29, 95 - 102, 01.06.2005

Kaynakça

  • Aşıcı. H. (1990). Fen Bilgisi Derslerinde Biyoloji Koniılarıııdaki Deneylerin Yapılmasında Karşılaşılan Güçlükler. Gazi Üniversitesi, Ankara, bilimsel uzınanlık tezi.
  • Ausubcl, D. (1968). The psychology ofmeaningfııl verhal learning. New York.
  • Berck. K. H. (1999). Biologiedidaktik Grundlagen und Methoden. Wiebclsheim: Ouelle&Meyer Verlag
  • Çilenti. K.. Özçelik, A. (1991). Biyoloji Öğretimi. Eskişehir: A.Ü.A.Ö.F. Yayınları.
  • Ekici, G. (1996). Biyoloji öğretmenlerinin öğretimde kullandıkları yöntemler ve karşılaştıkları sorunlar. Ankara Universitesi. Ankara, bilimsel uzmanlık tezi.
  • Erten, S. (1993). Biyoloji Laboratuvarlarının Önemi ve Laboratuvarlarda Karşılaşılan Problemler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakiiltesi Dergisi, 9. 315-324.
  • Hoffstein, A., Lunetta, V. (1982). The role ofthe laboratory in science theaching. Review of Educational Research, 52(2), 201-217.
  • Hurd, P. D. (2000). Science education for the 21“I century. School Science and Mathematics. 100(6), 282-289.
  • Igelsrud. D. (1987). Labs. The American Biology Teac/ter, 50 (4). 240-244.
  • Kırschner. P. A. (1992). Epistemology, practical work and academic skills in science education. Science & Education. 1. 273-299.
  • Kremer. B. P.. Kcıl. M., (1993). Experimente aus der biologie. Weinheim: VCH Verlaggeselschaft.
  • Kutsal, H.. Multık. Z. (1978). Uygulamalı Temel İstatistik. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Fen Fakültesi Basımevi.
  • Okebukola, P. A. (1986). Cooperative Learııing and Students’ Attitudes to Laboratory Work. School Science and Mathematics, 86 (7), 582—590.
  • Oppenheim. A. (1966). Questionnaire desing and attitude measurement. London: Heinemann Educational Books Ltd.
  • Penick, J. (1995). New goals for biology education. Bioscience, 45(6). 52—58.
  • Rutledge M.. Mitchell M. (2002). High school biology teachers’ knowledge structure, acceptance & teaching of evolution. The American Biology Teacher, 64( l ).
  • Scott. F., B. (1994). Integrating curriculum Implementation and staff development. Clearing House. 67(3), 157-161.
  • Tobin K. (1987) Forces which shape the ımplemented curriculum in high school science and mathematics. Teaching and Teacher Education, 3(4), 287—298.
  • Toprak. S. (1999) Hacettepe Üniversitesi öğretim elemanlarının ölçme ve değerlendirmeye karşı görüşlerine ilişkin bir araştırma, Hacettepe Universitesi, Ankara, yayınlanmamış yüksek lisans tezi.
  • Tucnan. B. W. (1972). Conducting Educational Research. USA.
  • Van Dalen, D.. Meyer. W. J. (1966). Understanding Educational Research. USA.
  • Wılksch, W. (2004). Das Experiment im Unterrich. Retereived November, 2004 from http://iabscrvbiologie.uni- mainzde/iab/Wild/ Schmittv/Fadidal—experiment.html.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cem Gerçek Bu kişi benim

Haluk Soran Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 29 Sayı: 29

Kaynak Göster

APA Gerçek, C., & Soran, H. (2005). ÖĞRETMENLERİN BİYOLOJİ ÖĞRETİMİNDE DENEYSEL YÖNTEM KULLANMA DURUMLARININ BELİRLENMESİ. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(29), 95-102.