BibTex RIS Kaynak Göster

BİYOLOJİ VE BİYOLOJİ ÖĞRETMENLİĞİNE KARŞI TUTUMLARINA GÖRE BİYOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TİPLERİNİN BELİRLENMESİ

Yıl 2005, Cilt: 29 Sayı: 29, 110 - 116, 01.06.2005

Kaynakça

  • Ajzen. [. ve Fishbein, M. (1970). The prediction of behavior from attitudinal and normative variebles. Journal of Experimental Social Psychology, 6, 466-487.
  • Ajzen, I. ve Fishbein, M. (1977). Attitude—behavior relations. A theoretical analysis and review of empirical research. Psychological Bulletin, 84, 888-918.
  • Ajzen. [. (1991 ). The theory of planned behavior. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 50, 179—21 1.
  • Arkonaç, S. (2001). Sosyal Psikoloji. İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım Ltd.
  • Büyükkaragöz, S. ve Sünbül, A. M. (1997). Öğretmen adayı öğrencilerin öğretmenlik yeterlik düzeyleri ve mesleki tutumları ile bunlar arasındaki ilişkiler. Eğitim Sempozyumu, 167—181.
  • Çapa. Y. ve Çil. N. (2000). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 69—73.
  • Çelikten. M. ve Can, N. (2003). ldeal Teacher From The Perceptions of Administrators. Teacher and Parents. Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 15. 254-265.
  • Eckes, T. ve Six. B. (1994). Metaanalyse in der Einstellungs-Verhaltens-Forschung. Zeitschrift für Psychologie, 27. 7—17.
  • Gürdal. A. (1997). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin fene karşı tutumları ve fen öğretiminde entegrasyonun önemi. Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 9, 237-253.
  • Kaya, A. (2004). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutuın ve endişeleri. Eğitimde Çağdaş Yaklaşımlar, 99—103.
  • Küçükahmet. L. (1998). Öğretim İlke ve Yöntemleri. İstanbul: Alkım Yayınları.
  • MEB (2001 ). Çağdaş Öğretmen Profili. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Meinefeld. W. (1994). Stichwort: Einstellung (eds. Asanger, R. & Wenninger, G.) Handwörterbuch Psychologie, Weinheim: Beltz.
  • Neuhaus. B. (2004). Einstellungsausprâgungen von Biologielehrern. Universitat Kassel. publizierte Dissertation.
  • 'Sayın, S. (2003). Farkh programlarda okuyan öğretmen adayı üniversite öğrencilerinin empatik eğilimi, öğretmenlik mesleğine karşı tutum ve mesleki benlik saygısı. Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 74-84.
  • Soran, H., Demirci. C. ve Atav. E. (1996). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilimleri öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının belirlenmesi. II. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi, lstanbul.
  • Yalvaç. B. ve Sungur, S. (2000). Fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuvar derslerine karşı tutumlarının incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi. 12. 56-64.
Yıl 2005, Cilt: 29 Sayı: 29, 110 - 116, 01.06.2005

Kaynakça

  • Ajzen. [. ve Fishbein, M. (1970). The prediction of behavior from attitudinal and normative variebles. Journal of Experimental Social Psychology, 6, 466-487.
  • Ajzen, I. ve Fishbein, M. (1977). Attitude—behavior relations. A theoretical analysis and review of empirical research. Psychological Bulletin, 84, 888-918.
  • Ajzen. [. (1991 ). The theory of planned behavior. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 50, 179—21 1.
  • Arkonaç, S. (2001). Sosyal Psikoloji. İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım Ltd.
  • Büyükkaragöz, S. ve Sünbül, A. M. (1997). Öğretmen adayı öğrencilerin öğretmenlik yeterlik düzeyleri ve mesleki tutumları ile bunlar arasındaki ilişkiler. Eğitim Sempozyumu, 167—181.
  • Çapa. Y. ve Çil. N. (2000). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 69—73.
  • Çelikten. M. ve Can, N. (2003). ldeal Teacher From The Perceptions of Administrators. Teacher and Parents. Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 15. 254-265.
  • Eckes, T. ve Six. B. (1994). Metaanalyse in der Einstellungs-Verhaltens-Forschung. Zeitschrift für Psychologie, 27. 7—17.
  • Gürdal. A. (1997). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin fene karşı tutumları ve fen öğretiminde entegrasyonun önemi. Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 9, 237-253.
  • Kaya, A. (2004). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutuın ve endişeleri. Eğitimde Çağdaş Yaklaşımlar, 99—103.
  • Küçükahmet. L. (1998). Öğretim İlke ve Yöntemleri. İstanbul: Alkım Yayınları.
  • MEB (2001 ). Çağdaş Öğretmen Profili. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Meinefeld. W. (1994). Stichwort: Einstellung (eds. Asanger, R. & Wenninger, G.) Handwörterbuch Psychologie, Weinheim: Beltz.
  • Neuhaus. B. (2004). Einstellungsausprâgungen von Biologielehrern. Universitat Kassel. publizierte Dissertation.
  • 'Sayın, S. (2003). Farkh programlarda okuyan öğretmen adayı üniversite öğrencilerinin empatik eğilimi, öğretmenlik mesleğine karşı tutum ve mesleki benlik saygısı. Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 74-84.
  • Soran, H., Demirci. C. ve Atav. E. (1996). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilimleri öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının belirlenmesi. II. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi, lstanbul.
  • Yalvaç. B. ve Sungur, S. (2000). Fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuvar derslerine karşı tutumlarının incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi. 12. 56-64.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serap Işık Bu kişi benim

Melek Yaman Bu kişi benim

Haluk Soran Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 29 Sayı: 29

Kaynak Göster

APA Işık, S., Yaman, M., & Soran, H. (2005). BİYOLOJİ VE BİYOLOJİ ÖĞRETMENLİĞİNE KARŞI TUTUMLARINA GÖRE BİYOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TİPLERİNİN BELİRLENMESİ. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(29), 110-116.