BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMEN ADAYLARININ ETKİN ÖĞRENME-ÖĞRETME ORTAMI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİN FARKLI YÖNTEMLER KULLANILARAK TESPİT EDİLMESİ

Yıl 2005, Cilt: 29 Sayı: 29, 117 - 126, 01.06.2005

Kaynakça

  • Baumert. J.. Bos, W., Watermann, R. (1998). TIMSS/III Sclıülerleisıungen in Matlıenıatik and den Natarwissenschafteıı am Ende (ler Sekandarstnfe im internationalen Vergleiclı. (Studien und Berichte, 64) Berlin.
  • Baumert. J.. Klieme. E.. Neubrand. M., Prenzel. M., Schiefele, U.. Schneider. W.. et al. (Hrsg.) (2001). PISA 2000 Basiskompoteıızen von Sclıülerinnen und Sclıiilern im inlernationalen Vergleiclı. Leske & Budrich. Opladen.
  • Bullough. Jr. R. V. (1991). Exploring personal teaching metaphors in preservice teacher education. Journal of Teacher Education. 42(1), 43-51.
  • Bullough. R. V. & Stokes. D. K. (1994). Analyzing personal teaching metaphors in preservice teachers education as a means for encouraging professional development. American Educational Research Journal. 31(1). 197—224
  • De Guerrero. M. C. M. & Villamil. O. S. (2000). Exploring ESL teachers’ roles through metaphor analysis. TESOL Quarterly, 34(2). 341-351.
  • MEB (2001). Çağdaş Öğretmen Profili. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • 'MEB (2002). Öğretmen Yeterlikleri. Ankara: MEB Basımevi.
  • Richards, J. C. & Gipe. J. P. (1994). Metaphor analysis: An alternative approach for identifying preservice teachers’ orientations. Research in the Schools, l(2), 53-60.
  • 26 S. Aslı Özgü/ı KOCA, Melek YAMAN. Ahmet İlhan ŞEN/ H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal ()fEducatı'oıı). 29(2005). 1 17—126
  • Rotermund, M. (2001 ). Lehrerbildung fijr eine neue Schule. Zeitschrift für Padagogik, 47(4), 577-595.
  • Thomas. J. A.. Finson, K. D., & Pedersen, J. E. (2001). Validating the draw-a-science—teacher-test checklist (DAS'IT-C): Exploring mental models and teacher beliefs. Journal ofScience Teacher Education. 12(3), 295-310.
  • Tobin. K. (1990). Metaphors and images in teaching. What research says to the science and mathematics teacher. Columbus. OH: ERIC Clearinghouse for Science. Mathematics, and Environmental Education.
  • YÖK (Yüksek Öğretim Kurulu) (1998a). Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları. Ankara.
  • YÖK (Yükseköğretim Kurulu) (l998b). Eğitim Fakülteleri Öğretmen Yetiştirme Programlarının Yeniden Düzenlenmesi. Ankara.
Yıl 2005, Cilt: 29 Sayı: 29, 117 - 126, 01.06.2005

Kaynakça

  • Baumert. J.. Bos, W., Watermann, R. (1998). TIMSS/III Sclıülerleisıungen in Matlıenıatik and den Natarwissenschafteıı am Ende (ler Sekandarstnfe im internationalen Vergleiclı. (Studien und Berichte, 64) Berlin.
  • Baumert. J.. Klieme. E.. Neubrand. M., Prenzel. M., Schiefele, U.. Schneider. W.. et al. (Hrsg.) (2001). PISA 2000 Basiskompoteıızen von Sclıülerinnen und Sclıiilern im inlernationalen Vergleiclı. Leske & Budrich. Opladen.
  • Bullough. Jr. R. V. (1991). Exploring personal teaching metaphors in preservice teacher education. Journal of Teacher Education. 42(1), 43-51.
  • Bullough. R. V. & Stokes. D. K. (1994). Analyzing personal teaching metaphors in preservice teachers education as a means for encouraging professional development. American Educational Research Journal. 31(1). 197—224
  • De Guerrero. M. C. M. & Villamil. O. S. (2000). Exploring ESL teachers’ roles through metaphor analysis. TESOL Quarterly, 34(2). 341-351.
  • MEB (2001). Çağdaş Öğretmen Profili. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • 'MEB (2002). Öğretmen Yeterlikleri. Ankara: MEB Basımevi.
  • Richards, J. C. & Gipe. J. P. (1994). Metaphor analysis: An alternative approach for identifying preservice teachers’ orientations. Research in the Schools, l(2), 53-60.
  • 26 S. Aslı Özgü/ı KOCA, Melek YAMAN. Ahmet İlhan ŞEN/ H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal ()fEducatı'oıı). 29(2005). 1 17—126
  • Rotermund, M. (2001 ). Lehrerbildung fijr eine neue Schule. Zeitschrift für Padagogik, 47(4), 577-595.
  • Thomas. J. A.. Finson, K. D., & Pedersen, J. E. (2001). Validating the draw-a-science—teacher-test checklist (DAS'IT-C): Exploring mental models and teacher beliefs. Journal ofScience Teacher Education. 12(3), 295-310.
  • Tobin. K. (1990). Metaphors and images in teaching. What research says to the science and mathematics teacher. Columbus. OH: ERIC Clearinghouse for Science. Mathematics, and Environmental Education.
  • YÖK (Yüksek Öğretim Kurulu) (1998a). Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları. Ankara.
  • YÖK (Yükseköğretim Kurulu) (l998b). Eğitim Fakülteleri Öğretmen Yetiştirme Programlarının Yeniden Düzenlenmesi. Ankara.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

S Asli Özgün Koca Bu kişi benim

Melek Yaman Bu kişi benim

Ahmet İlhan Şen Bu kişi benim

Ahmet İlhan Şen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 29 Sayı: 29

Kaynak Göster

APA Koca, S. A. Ö., Yaman, M., Şen, A. İ., Şen, A. İ. (2005). ÖĞRETMEN ADAYLARININ ETKİN ÖĞRENME-ÖĞRETME ORTAMI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİN FARKLI YÖNTEMLER KULLANILARAK TESPİT EDİLMESİ. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(29), 117-126.