BibTex RIS Kaynak Göster

İKİNCİ MERTEBEDEN FAKTÖR MODELİ İLE ÖĞRETMEN İŞ DOYUMUNU BELİRLEYEN FAKTÖRLERİN ANALİZİ

Yıl 2005, Cilt: 29 Sayı: 29, 137 - 146, 01.06.2005

Kaynakça

  • Ataklı, A. (1999). Öğretmenlerde stres ve iş memnuniyeti. Çağdaş Eğitim Dergisi. 256. 7-13.
  • Aydın. M. (1986). Çağdaş eğitim denetimi. Ankara: İM Eğitim Araştırma Yayınları.
  • Aydın. M. (1988). Eğitim yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınevi.
  • Balcı, A. (1993). Etkili okul kuranı, uygulama ve araştırma. Ankara: Erek Ofset.
  • Baş, T. (2001). Anket. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Bilen, M. (1992). Eğitimde verimliliğe öğretmenin kişilik özelliklerinin etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8.
  • “Bursalıoğlu. Z. (1987). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Byrne, B. M. (1995). One application of structural equation modeling from two terspectives: Exploring the EOS and LISREL strategies. In Eds, H. R. Hoyle, Structural equation modeling: Concepts, issues and applications. London: Sage Publications.
  • Cronbach. L. J. (1990). Essentials ofPsychological Testing (Fifth Edition). New York: Harper Collins Publication. Ayşe KURUÜZÜM, Nilgün ÇELİK / H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal ofEdııcation), 29(2005), 137-146 145
  • Çelik, N. (2004). Öğretmen tatminini etkileyen faktörlerin yapısal denklem modelleme yaklaşımı ile incelenmesi. Antalya, Akdeniz Üniversitesi, yayınlanmamış yüksek lisans tezi.
  • “Çetinkanat, C. (2000). Örgütsel İklim ve İş Doyumu. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Evans, L. (2001). Delving deeper into morale, job satisfaction and motivation among education professionals. Educatinal Management and Administration, 29, 291-306.
  • Fidan. N. ve Erden. M. (1994). Eğitime giriş. Ankara: Meteksan Matbaacılık.
  • Fişek, K. (1971). Yönetim. Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları.
  • Günbayı. l. (2000). Örgütlerde iş doyumu ve güdüleme. Ankara: Özen Yayıncılık.
  • Hair, J. F., Anderson, R. E., Tahtam, R. L. ve Black. W. C. (1998). Multivariate data analysis (Fifth Edition). New Jersey: Pearson Education.
  • Ho, J. T. S. (2000). Managing organizational health and performance in junior colleges. The International Journal of Educational Management, 14, 41-48.
  • Jabnoun, N. ve Fook, C. Y. (2001). Job satisfaction of secondary school teachers in Selangor, Malaysia IJCM, 1 1.
  • Kaplan, D. (1995). Statistical power in structural equation modeling. (Edit H.R. Hoyle) Structural equation modeling: Concepts, Issues and Applications (p.100-1 17). London: Sage Publications.
  • Koustelios, A. D. (2001). Personal characteristics and job satisfaction of Greek Teachers. The International Journal of Educational Management. 15, 354-358.
  • Pang. N. S. K. (1996). School values and teachers’ feelings: A lisrel model. The Journal of Educational Administration, 34, 61—83.
  • Reyes, P. ve Hoyle, D. (1992). Teachers’ satisfaction with principals’ communication. Journal of Educational Research, 85, 163—168.
  • ~Scott. C. ve Dinham, S. (2003). The development of scales to measure teacher and school executive occupational satisfaction. Journal of Educational Adnıinistration, 41, 74-86.
  • Zikmund, W. G. (1993). Business research methods. Dreyden Press. .]46
  • Ayşe KURUÜZÜM, Nilgün ÇELIK/H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal ofEducutinn), 29(2005), 137—146
  • EK 1. İkinci Mertebe Faktör Modeli
  • Şekil 1. İkinci mertebe faktör modeli
Yıl 2005, Cilt: 29 Sayı: 29, 137 - 146, 01.06.2005

Kaynakça

  • Ataklı, A. (1999). Öğretmenlerde stres ve iş memnuniyeti. Çağdaş Eğitim Dergisi. 256. 7-13.
  • Aydın. M. (1986). Çağdaş eğitim denetimi. Ankara: İM Eğitim Araştırma Yayınları.
  • Aydın. M. (1988). Eğitim yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınevi.
  • Balcı, A. (1993). Etkili okul kuranı, uygulama ve araştırma. Ankara: Erek Ofset.
  • Baş, T. (2001). Anket. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Bilen, M. (1992). Eğitimde verimliliğe öğretmenin kişilik özelliklerinin etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8.
  • “Bursalıoğlu. Z. (1987). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Byrne, B. M. (1995). One application of structural equation modeling from two terspectives: Exploring the EOS and LISREL strategies. In Eds, H. R. Hoyle, Structural equation modeling: Concepts, issues and applications. London: Sage Publications.
  • Cronbach. L. J. (1990). Essentials ofPsychological Testing (Fifth Edition). New York: Harper Collins Publication. Ayşe KURUÜZÜM, Nilgün ÇELİK / H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal ofEdııcation), 29(2005), 137-146 145
  • Çelik, N. (2004). Öğretmen tatminini etkileyen faktörlerin yapısal denklem modelleme yaklaşımı ile incelenmesi. Antalya, Akdeniz Üniversitesi, yayınlanmamış yüksek lisans tezi.
  • “Çetinkanat, C. (2000). Örgütsel İklim ve İş Doyumu. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Evans, L. (2001). Delving deeper into morale, job satisfaction and motivation among education professionals. Educatinal Management and Administration, 29, 291-306.
  • Fidan. N. ve Erden. M. (1994). Eğitime giriş. Ankara: Meteksan Matbaacılık.
  • Fişek, K. (1971). Yönetim. Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları.
  • Günbayı. l. (2000). Örgütlerde iş doyumu ve güdüleme. Ankara: Özen Yayıncılık.
  • Hair, J. F., Anderson, R. E., Tahtam, R. L. ve Black. W. C. (1998). Multivariate data analysis (Fifth Edition). New Jersey: Pearson Education.
  • Ho, J. T. S. (2000). Managing organizational health and performance in junior colleges. The International Journal of Educational Management, 14, 41-48.
  • Jabnoun, N. ve Fook, C. Y. (2001). Job satisfaction of secondary school teachers in Selangor, Malaysia IJCM, 1 1.
  • Kaplan, D. (1995). Statistical power in structural equation modeling. (Edit H.R. Hoyle) Structural equation modeling: Concepts, Issues and Applications (p.100-1 17). London: Sage Publications.
  • Koustelios, A. D. (2001). Personal characteristics and job satisfaction of Greek Teachers. The International Journal of Educational Management. 15, 354-358.
  • Pang. N. S. K. (1996). School values and teachers’ feelings: A lisrel model. The Journal of Educational Administration, 34, 61—83.
  • Reyes, P. ve Hoyle, D. (1992). Teachers’ satisfaction with principals’ communication. Journal of Educational Research, 85, 163—168.
  • ~Scott. C. ve Dinham, S. (2003). The development of scales to measure teacher and school executive occupational satisfaction. Journal of Educational Adnıinistration, 41, 74-86.
  • Zikmund, W. G. (1993). Business research methods. Dreyden Press. .]46
  • Ayşe KURUÜZÜM, Nilgün ÇELIK/H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal ofEducutinn), 29(2005), 137—146
  • EK 1. İkinci Mertebe Faktör Modeli
  • Şekil 1. İkinci mertebe faktör modeli
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşe Kuruüzüm Bu kişi benim

Ayşe Kuruüzüm Bu kişi benim

Nilgün Çelik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 29 Sayı: 29

Kaynak Göster

APA Kuruüzüm, A., Kuruüzüm, A., & Çelik, N. (2005). İKİNCİ MERTEBEDEN FAKTÖR MODELİ İLE ÖĞRETMEN İŞ DOYUMUNU BELİRLEYEN FAKTÖRLERİN ANALİZİ. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(29), 137-146.