Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 1986, Cilt: 1 Sayı: 1, 115 - 119, 01.06.1986

Öz

ÖGRENMEYİ ve HATIRLAMAYl KOLAYLAŞTlRMA YOLLARI

Yıl 1986, Cilt: 1 Sayı: 1, 115 - 119, 01.06.1986

Öz

Öğreniimiş davranışların en önemli özelliklerinden biri kalıcı izli olmalarıdır. Kalıcı izli olmayan-örneğin; alkol, hastalık, ilaç ya da yorgunluk gibi etk'enlerle ortaya çıkan ve bu etkenlerin etkisi geoince ortadan kaybolan-davranışlar öğreniimiş sayılmazlar. Ayrıca, hepimiz, öğrenilenlerin kalıcı olmasının, gerektiğinde geri getirilip kullanılabilmesinin ne denııiönemli olduğunun farkındayız. Bilim adamları da bu konuya gereken önemi vermekte, bazılarının «Yapay Bellek» adını verdikleri alanda bellek destekleyicilerle ilgili araştırmalar giderek hızlanmaktadır. Bu yazıda bellek destekleyiciler tanıtılacak ve bellek destekleyicilerle ilgili bazı araştırma bulgularına yer verilecektir. Bellek destekleyıiciler en genel anlamda, «bilgiyi daha kolay bellenebilir duruma getirmek amacıyla kullanılan kodlama ve örgütleme stratejileri» olamk tanımlanabilir (1). Kodlama, bilginin bellek sistemine yerleştirilmesi süreoi, örgütleme ise, bilginin başka bilgilerle işlenerek anlamlı hale getirilmesi süreci olarak ele alınmaktadır. Bellek deste'kleyiciler bu süreçlerin işlemesi sırasında gerekli olan ipuçlarını. sağlayarak öğrenmeyi ve hatırlarnayı kolaylaştırırlar. Örneğin, alışverişe çıkacak olan bir kişialışveriş listesini ezberlemek yerine, bellek destekleyicilerdengörsel imgeleri kullanarak işini kolaylaştırabilir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kamile Ün Açıkgöz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 1986
Yayımlandığı Sayı Yıl 1986 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Açıkgöz, K. Ü. (1986). ÖGRENMEYİ ve HATIRLAMAYl KOLAYLAŞTlRMA YOLLARI. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 115-119.