Aim: This descriptive Study aimed to determine the relationship between the level of health literacy and the level of nursing care satisfaction in patients and to evaluate it according to some descriptive characteristics.
Materials and Methods: This Study was conducted with 230 patients who were hospitalized in the internal medicine and general surgery inpatient ward of a city hospital and accepted to participate in the Study. The Newcastle Nursing Care Satisfaction Scale (NNCSS) and the Health Literacy Scale (HLS) were used to collect data.
Results: The NNCSS mean scores of the men, of the employees, those who hospitalized in that hospital before, those who use computers or smart phones, and those who use social media accounts were high (p<0.05). When the patients’ Health Literacy Scale mean scores were evaluated, a statistically significant difference was found in terms of education status, employment status, income status, and those who searched for their disease on the internet(p<0.05). There was positive and moderate correlation between the NNCSS and HLS total scores (r=0.507, p<0.001).
Conclusion: It was found that as the level of health literacy increased, nursing care satisfaction increased, and the level of health literacy and patient care satisfaction changed according to some descriptive characteristics. It is recommended that nurses should be aware of the relationship between care satisfaction and health literacy levels and the factors that reduce it, and plan their interventions about the factors that can change this.
Amaç: Araştırma, hastalarda sağlık okuryazarlığı düzeyi, hemşirelik bakım memnuniyeti düzeyi arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve bazı tanıtıcı özelliklere göre değerlendirilmesi amacıyla tanımlayıcı tipte yapıldı.
Gereç ve Yöntem: Bu araştırma, bir şehir hastanesinde iç hastalıkları ve genel cerrahi yataklı servisinde yatmakta olan ve araştırmaya katılmayı kabul eden 230 hasta ile tamamlandı. Araştırmanın verileri; Newcastle Hemşirelik Bakım Memnuniyet Ölçeği (NHBMÖ) ve Sağlık Okuryazarlığı Ölçeği (SOÖ)’nden oluşan anket formu ile toplandı.
Bulgular: Newcastle Hemşirelik Bakım Memnuniyeti Ölçeği puan ortalamaları değerlendirildiğinde erkeklerin, çalışanların, o hastanede daha önce yatanların, bilgisayar veya akıllı telefon kullananların ve sosyal medya hesaplarını kullananların puan ortalamaları yüksekti (p<0.05). Hastaların Sağlık Okuryazarlığı Ölçeği puan ortalamaları değerlendirildiğinde, eğitim durumu, çalışma durumu, gelir durumu ve internetten hastalığını araştıranlar açısından istatistiksel olarak anlamlı fark bulundu (p<0.05). Newcastle Hemşirelik Bakım Memnuniyeti ile Sağlık Okuryazarlığı Ölçeği toplam puanları arasında arasında pozitif ve orta düzeyde bir ilişki olduğu görüldü (r = 0.507, p <0.001).
Sonuç: Bu çalışmada sağlık okuryazarlığı düzeyi arttıkça hemşirelik bakım memnuniyetinin arttığı, bazı tanımlayıcı özelliklere göre sağlık okuryazarlığı ve hasta bakım memnuniyeti düzeyinin değiştiği bulundu. Hemşirelerin bakım memnuniyeti ile sağlık okuryazarlığı düzeyleri arasındaki ilişkiyi ve bunu azaltan faktörlerin farkında olmaları ve bunu değiştirebilecek faktörler konusunda girişimlerini planlamaları önerilir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 13 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |