Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster

Hemşire Eğitimciler için Video Kurgusu Taslağı Nasıl Olmalı?

Yıl 2022, , 115 - 122, 11.04.2022
https://doi.org/10.31125/hunhemsire.1102105

Öz

Görsel ve işitsel materyaller yazılı metinlere göre daha büyük bir etkiye sahip olduğundan, öğrenciler ile iletişim kurmada etkin yol olabilir. Videolar, öğrencilere geleneksel basılı materyaller ile ulaştırılamayan bilgileri grafik, metin ve sesle desteklenen bir mozaik şeklinde sunabilir.
Videolarla öğrenciye içerik seçimi, duraklatma, geri sarma, ileri sarma ve hatta oynatma hızının kontrolünün verilmesi, öğrenciyi öğrenme sürecine aktif olarak dâhil olmaya teşvik ederek ve konsantrasyonunu artırarak akılda kalıcılığı artırabilir. Belirli bir konusu olan ve belirli bir izleyiciye hitap eden bir video, öğrencinin motivasyonunu artırabilir. Ön prodüksiyon, prodüksiyon ve post prodüksiyon olmak üzere üç aşamadan oluşan video tasarlanmasında, “Video Kurgu Taslağı” kullanımı, bilgilerin tanımlanması ve düzenlenmesi için kullanılabilecek bir tekniktir. Video Kurgu Taslağı hem zaman hem de maliyet açısından önemli avantajları beraberinde getirir. Tasarımı kullanıcılarına bilgi veya netlik sağlayan “Video Kurgu Taslağı”, bilgilerin seçilmesi, öncelik sırasına koyulması ve düzenlemesine izin verdiğinden; video oluşturulmasının tüm basamaklarında rehberlik ederek belirlenen hedeflere bağlı kalmayı sağlar.
Öğrenme hedefleri belli olan “Video Kurgu Taslağı”nda önemli noktalara dikkat çekmek için işitsel ve görsel materyallerin kullanılacağı yerler belirtilerek, oluşacak videonun etkileşimli hale getirilmesi kolaylaştırılmalıdır. “Video Kurgu Taslağı” kullanılarak oluşturulan videolar kısa tutulmalı ve diğer ders materyalleri ile ilişkilendirilmelidir.

Kaynakça

  • 1. Schwalbe CB, Silcock BW, Candello E. Gatecheckers at the visual news stream: A new model for classic gatekeeping theory. Journalism Pract. 2015;9(4):465-83.
  • 2. Fleming SE, Reynolds J, Wallace B. Lights... camera... action! a guide for creating a DVD/video.J Educ Res Nurs. 2009;34(3):118-21.
  • 3. Cardoso AF, Moreli L, Braga FT, Vasques CI, Santos CB, Carvalho EC. Effect of a video on developing skills in undergraduate nursing students for the management of totally implantable central venous access ports. Nurse Educ Today. 2012;32(6):709-13.
  • 4. Ferreira MVF, Godoy Sd, Góes FdSNd, Rossini FdP, Andrade Dd. Lights, camera and action in the implementation of central venous catheter dressing.Rev Lat Am Enfermagem. 2015;23(6):1181-6.
  • 5. Barkman P. The storyboard method: a neglected aspect of organizational communication. The Bulletin of The Association for Business Communication. 1985;48(3):21-3.
  • 6. Lottier Jr LF. Storyboarding your way to successful training. Public Personnel Management. 1986;15(4):421-7.
  • 7. Barnes MD. Using storyboarding to determine components of wellness for university students. J Am Coll Health.1996;44(4):180-3.
  • 8. Hoffart N, Doumit R, & Nasser SC. Use of storyboards as an active learning strategy in pharmacy and nursing education.Curr Pharm Teach Learn. 2016;8(6);876-84
  • 9. Yuliarni I, Marzal J, & Kuntarto E. Analysis of Multimedia Learning Mathematics Storyboard Design. IJTMER. 2019;2(3):149-52.
  • 10. O'Brocta R, & Swigart S. Student perceptions of a Top 200 Medication Course utilizing active learning techniques. Curr Pharm Teach Learn.2013;5(1):49-53.
  • 11. Aktaş YY, Koraş K, & Karabulut N. Yoğun bakım hemşirelerinin teknolojiye ilişkin tutumları.HUHEMFAD. 2017;4(2):36-48.
  • 12. Çonoğlu G, Özkütük N, & Orgun F. Hemşirelik eğitiminde yenilikçi eğitim paradigması: öğretim teknolojileriyle duyuşsal alanı harekete geçirmek.EGEHFD. 2020;36(1):61-5.
  • 13. Alpay E, Gulati S. Student-led podcasting for engineering education.SEFI. 2010;35(4):415-27.
  • 14. Armstrong G, Tucker J, Massad V. Interviewing the experts: Student produced podcast. JITE:IIP. 2009;8:79-90.
  • 15. Silva PGD, Araújo LMS, Terçariol CAS, Souza, C. BL, Andrade RD, Reis RK, & Rabeh SAN. Production and validation of educational technology on nursing care for syphilis prevention.REBEn. 2021;74:1-7.
  • 16. Kapucu S, Bulut H. Turkish nursing students’ views of their clinical learning environment: a focus group study.Pak J Med Sci. 2011;27(5):1149-53.
  • 17. Mete S, Uysal N. Hemşirelik mesleksel beceri laboratuarındaki psikomotor beceri eğitiminin öğrenci ve eğiticiler tarafından değerlendirilmesi. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi.2010;2:28-38.
  • 18. Zengin D, & Yaydımcı F. Hemşirelikte pediatrik tanılama becerisi kazandırmada video ile eğitimin etkinliğinin değerlendirilmesi. DEUHFED. 2017;10(4):267-74.
  • 19. Flood LS, & Robinia K. Bridging the gap: Strategies to integrate classroom and clinical learning. YNEPR. 2014;14(4):329-32.
  • 20. Yakut İ. Günümüzün eğitim ortamlarında resimli öykü taslağı (story-board) ve öyküleştirme (storyline).Akdeniz Sanat Dergisi. 2014;7(14):55-72.
  • 21. Yıldırım N, Özmen B. Video paylaşım sitelerinin eğitsel amaçlı kullanımı. e-Journal of New World Sciences Academy. 2012;7(1):288-95.
  • 22. Tuna A. Hemşirelik Öğretiminde kullanılan kavram haritası ve video çekme yöntemlerine yönelik öğrencilerin memnuniyeti. ITOBIAD. 2017;6(3):1863-75.
  • 23. Mitra B, Lewin-Jones J, Barrett H., Williamson S. The use of video to enable deep learning. Research in Post-Compulsory Education. 2010;15(4): 405-14.
  • 24. Korhan AE, Tokem Y, Yılmaz UD, Dilemek H. Hemşirelikte psikomotor beceri eğitiminde video destekli öğretim ve osce uygulaması: bir deneyim paylaşımı. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2016;1(1):35-7.
  • 25. Schmid RF, Bernard RM, Borokhovski E, Tamim RM, Abrami PC, Surkes MA, et al. The effects of technology use in postsecondary education: A meta-analysis of classroom applications. Computers & Education. 2014;72:271-91.
  • 26. Dexter Y. Storyboarding as an aid to learning about death in children’s nursing. Nurs Child Young People. 2016;28(5):16-21.
  • 27. Lillyman S, Gutteridge R, Berridge P. Using a storyboarding technique in the classroom to address end of life experiences in practice and engage student nurses in deeper reflection.Nurse Educ Pract. 2011;11(3):179-85.
  • 28. McKenny K. Using an online video to teach nursing skills.Teach Learn Nurs. 2011;6(4):172-5.
  • 29. Hergenroeder AC, Chorley JN, Laufmann L, Fetterhoff A. Two educational interventions to improve pediatricians knowledge and skills in performing ankle and knee physical examination. Arch Pediatr Adolesc Med. 2002;156(3);225-9.
  • 30. Zengin D, & Yaydımcı F. Hemşirelikte pediatrik tanılama becerisi kazandırmada video ile eğitimin etkinliğinin değerlendirilmesi.DEUHFED. 2017;10(4):267-74.
  • 31. Forbes H, Oprescu FI, Downer T, Phillips NM, McTier L, Lord B, et al. Use of videos to support teaching and learning of clinical skills in nursing education: A review.Nurse Educ Today. 2016;42:53-6.
  • 32. Brame CJ. Effective educational videos: Principles and guidelines for maximizing student learning from video content.CBE Life Sci Educ. 2016;15(4):es6.
  • 33. Barton AJ, Murray TA & Spurlock Jr, DR. An open letter to members of the nursing education community. Journal of Education and Research in Nursing. 2020;59(4):183.
  • 34. Dewart G, Corcoran L, Thirsk L, Petrovic K. Nursing education in a pandemic: Academic challenges in response to COVID-19.Nurse Educ Today. 2020;92:104471.
  • 35. YÖK’ten hemşirelik programlarindaki son sinif öğrencileri için alinan yeni karar[Internet]. 2020[Erişim Tarihi 10 Nisan 2021]. Erişim adresi:https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/hemsirelik-programlarindaki-ogrencilere-uzaktan-egitim-imkani.aspx
  • 36. Hacıalioğlu N. Hemşirelikte öğretim öğrenme ve eğitim. 2. baskı. İstanbul: Nobel kitabevleri; 2013. Bölüm 12, Eğitimde Kullanılan Araç-Gereçler ve Önemi; s. 83-90.
  • 37. Çatıker A, Büyüksoy GDB, & Özdil K. COVID-19 Pandemi̇ sürecinde hemşirelik öğrencileri tarafından geliştirilen sağlık eğitimi materyallerinin incelenmesi̇.Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi. 2020; 3(3);289-96.
  • 38. Tuna A. Hemşirelik öğretiminde kullanılan kavram haritası ve video çekme yöntemlerine yönelik öğrencilerin memnuniyeti.ITOBIAD. 2017;6(3):1863-75.
  • 39. Tezer M. Bilgisayar tabanlı video programlarının eğitim materyali olarak kullanılmasına yönelik öğretim elemanları ve öğrenci görüşleri [Bildiri]. International educational tecnology conference; 10 Mayıs 2008;Eskişehir. Bildiriler Kitabı; 2008. s.717-21.
  • 40. Aberden S. Concept Mapping: A tool for improving patient care. Nursing Standard. 2015; 29(48):49-58.
  • 41. Guo PJ, Kim J, Rubin R, editors. How video production affects student engagement: An empirical study of MOOC videos. Proceedings of the first ACM conference on Learning@ scale conference; 2014;41-50.
  • 42. Ayhan AT. Film yapımlarında yapım sonrası (post production) aşamaları ve uygulama örneği. [Yüksek Lisansa Tezi]. Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi; 2018.

How Should the Story Board be for Nurse Educators?

Yıl 2022, , 115 - 122, 11.04.2022
https://doi.org/10.31125/hunhemsire.1102105

Öz

Visual and audio materials can be an effective way to communicate with students, as they can have a greater impact than written words. Videos present information that can not be delivered with traditional printed materials to students in the form of a mosaic supported by graphics, text, and sound.
Aside from the control given to the students in the creation of video through the selection of the content, having the chance to pause, rewind, fast forward, and change the speed of the video encourages students to actively participate in the process of the lecture, this can also increase concentration and result in better retention. A video with a specific topic that targets a particular audience can increase students’ motivation. The use of "Storyboard" in video design, consisting of three stages as pre-production, production, and post-production, is a technique that can be used to define and organize information. “Storyboard” brings significant advantages both in terms of time and cost. Moreover, “Storyboard” guides all the video creation steps as it allows for selecting, prioritizing, and editing information and ensures adherence to set goals. To draw attention to the critical points in the "Storyboard", which has certain learning objectives, the places where the audio and visual materials will be used should be specified, and it should be made easier to make the video that will be formed interactive. Videos created using "Storyboard" should be kept short and associated with other lessons materials.

Kaynakça

  • 1. Schwalbe CB, Silcock BW, Candello E. Gatecheckers at the visual news stream: A new model for classic gatekeeping theory. Journalism Pract. 2015;9(4):465-83.
  • 2. Fleming SE, Reynolds J, Wallace B. Lights... camera... action! a guide for creating a DVD/video.J Educ Res Nurs. 2009;34(3):118-21.
  • 3. Cardoso AF, Moreli L, Braga FT, Vasques CI, Santos CB, Carvalho EC. Effect of a video on developing skills in undergraduate nursing students for the management of totally implantable central venous access ports. Nurse Educ Today. 2012;32(6):709-13.
  • 4. Ferreira MVF, Godoy Sd, Góes FdSNd, Rossini FdP, Andrade Dd. Lights, camera and action in the implementation of central venous catheter dressing.Rev Lat Am Enfermagem. 2015;23(6):1181-6.
  • 5. Barkman P. The storyboard method: a neglected aspect of organizational communication. The Bulletin of The Association for Business Communication. 1985;48(3):21-3.
  • 6. Lottier Jr LF. Storyboarding your way to successful training. Public Personnel Management. 1986;15(4):421-7.
  • 7. Barnes MD. Using storyboarding to determine components of wellness for university students. J Am Coll Health.1996;44(4):180-3.
  • 8. Hoffart N, Doumit R, & Nasser SC. Use of storyboards as an active learning strategy in pharmacy and nursing education.Curr Pharm Teach Learn. 2016;8(6);876-84
  • 9. Yuliarni I, Marzal J, & Kuntarto E. Analysis of Multimedia Learning Mathematics Storyboard Design. IJTMER. 2019;2(3):149-52.
  • 10. O'Brocta R, & Swigart S. Student perceptions of a Top 200 Medication Course utilizing active learning techniques. Curr Pharm Teach Learn.2013;5(1):49-53.
  • 11. Aktaş YY, Koraş K, & Karabulut N. Yoğun bakım hemşirelerinin teknolojiye ilişkin tutumları.HUHEMFAD. 2017;4(2):36-48.
  • 12. Çonoğlu G, Özkütük N, & Orgun F. Hemşirelik eğitiminde yenilikçi eğitim paradigması: öğretim teknolojileriyle duyuşsal alanı harekete geçirmek.EGEHFD. 2020;36(1):61-5.
  • 13. Alpay E, Gulati S. Student-led podcasting for engineering education.SEFI. 2010;35(4):415-27.
  • 14. Armstrong G, Tucker J, Massad V. Interviewing the experts: Student produced podcast. JITE:IIP. 2009;8:79-90.
  • 15. Silva PGD, Araújo LMS, Terçariol CAS, Souza, C. BL, Andrade RD, Reis RK, & Rabeh SAN. Production and validation of educational technology on nursing care for syphilis prevention.REBEn. 2021;74:1-7.
  • 16. Kapucu S, Bulut H. Turkish nursing students’ views of their clinical learning environment: a focus group study.Pak J Med Sci. 2011;27(5):1149-53.
  • 17. Mete S, Uysal N. Hemşirelik mesleksel beceri laboratuarındaki psikomotor beceri eğitiminin öğrenci ve eğiticiler tarafından değerlendirilmesi. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi.2010;2:28-38.
  • 18. Zengin D, & Yaydımcı F. Hemşirelikte pediatrik tanılama becerisi kazandırmada video ile eğitimin etkinliğinin değerlendirilmesi. DEUHFED. 2017;10(4):267-74.
  • 19. Flood LS, & Robinia K. Bridging the gap: Strategies to integrate classroom and clinical learning. YNEPR. 2014;14(4):329-32.
  • 20. Yakut İ. Günümüzün eğitim ortamlarında resimli öykü taslağı (story-board) ve öyküleştirme (storyline).Akdeniz Sanat Dergisi. 2014;7(14):55-72.
  • 21. Yıldırım N, Özmen B. Video paylaşım sitelerinin eğitsel amaçlı kullanımı. e-Journal of New World Sciences Academy. 2012;7(1):288-95.
  • 22. Tuna A. Hemşirelik Öğretiminde kullanılan kavram haritası ve video çekme yöntemlerine yönelik öğrencilerin memnuniyeti. ITOBIAD. 2017;6(3):1863-75.
  • 23. Mitra B, Lewin-Jones J, Barrett H., Williamson S. The use of video to enable deep learning. Research in Post-Compulsory Education. 2010;15(4): 405-14.
  • 24. Korhan AE, Tokem Y, Yılmaz UD, Dilemek H. Hemşirelikte psikomotor beceri eğitiminde video destekli öğretim ve osce uygulaması: bir deneyim paylaşımı. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2016;1(1):35-7.
  • 25. Schmid RF, Bernard RM, Borokhovski E, Tamim RM, Abrami PC, Surkes MA, et al. The effects of technology use in postsecondary education: A meta-analysis of classroom applications. Computers & Education. 2014;72:271-91.
  • 26. Dexter Y. Storyboarding as an aid to learning about death in children’s nursing. Nurs Child Young People. 2016;28(5):16-21.
  • 27. Lillyman S, Gutteridge R, Berridge P. Using a storyboarding technique in the classroom to address end of life experiences in practice and engage student nurses in deeper reflection.Nurse Educ Pract. 2011;11(3):179-85.
  • 28. McKenny K. Using an online video to teach nursing skills.Teach Learn Nurs. 2011;6(4):172-5.
  • 29. Hergenroeder AC, Chorley JN, Laufmann L, Fetterhoff A. Two educational interventions to improve pediatricians knowledge and skills in performing ankle and knee physical examination. Arch Pediatr Adolesc Med. 2002;156(3);225-9.
  • 30. Zengin D, & Yaydımcı F. Hemşirelikte pediatrik tanılama becerisi kazandırmada video ile eğitimin etkinliğinin değerlendirilmesi.DEUHFED. 2017;10(4):267-74.
  • 31. Forbes H, Oprescu FI, Downer T, Phillips NM, McTier L, Lord B, et al. Use of videos to support teaching and learning of clinical skills in nursing education: A review.Nurse Educ Today. 2016;42:53-6.
  • 32. Brame CJ. Effective educational videos: Principles and guidelines for maximizing student learning from video content.CBE Life Sci Educ. 2016;15(4):es6.
  • 33. Barton AJ, Murray TA & Spurlock Jr, DR. An open letter to members of the nursing education community. Journal of Education and Research in Nursing. 2020;59(4):183.
  • 34. Dewart G, Corcoran L, Thirsk L, Petrovic K. Nursing education in a pandemic: Academic challenges in response to COVID-19.Nurse Educ Today. 2020;92:104471.
  • 35. YÖK’ten hemşirelik programlarindaki son sinif öğrencileri için alinan yeni karar[Internet]. 2020[Erişim Tarihi 10 Nisan 2021]. Erişim adresi:https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/hemsirelik-programlarindaki-ogrencilere-uzaktan-egitim-imkani.aspx
  • 36. Hacıalioğlu N. Hemşirelikte öğretim öğrenme ve eğitim. 2. baskı. İstanbul: Nobel kitabevleri; 2013. Bölüm 12, Eğitimde Kullanılan Araç-Gereçler ve Önemi; s. 83-90.
  • 37. Çatıker A, Büyüksoy GDB, & Özdil K. COVID-19 Pandemi̇ sürecinde hemşirelik öğrencileri tarafından geliştirilen sağlık eğitimi materyallerinin incelenmesi̇.Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi. 2020; 3(3);289-96.
  • 38. Tuna A. Hemşirelik öğretiminde kullanılan kavram haritası ve video çekme yöntemlerine yönelik öğrencilerin memnuniyeti.ITOBIAD. 2017;6(3):1863-75.
  • 39. Tezer M. Bilgisayar tabanlı video programlarının eğitim materyali olarak kullanılmasına yönelik öğretim elemanları ve öğrenci görüşleri [Bildiri]. International educational tecnology conference; 10 Mayıs 2008;Eskişehir. Bildiriler Kitabı; 2008. s.717-21.
  • 40. Aberden S. Concept Mapping: A tool for improving patient care. Nursing Standard. 2015; 29(48):49-58.
  • 41. Guo PJ, Kim J, Rubin R, editors. How video production affects student engagement: An empirical study of MOOC videos. Proceedings of the first ACM conference on Learning@ scale conference; 2014;41-50.
  • 42. Ayhan AT. Film yapımlarında yapım sonrası (post production) aşamaları ve uygulama örneği. [Yüksek Lisansa Tezi]. Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi; 2018.
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Deneyim Paylaşımı
Yazarlar

Emine Tuğba Yorulmaz Bu kişi benim 0000-0003-1291-1998

Zehra Belhan Bu kişi benim 0000-0002-9755-8769

Ezgi Koca Bu kişi benim 0000-0002-3737-7691

Vildan Kocatepe Bu kişi benim 0000-0001-6928-6818

Vesile Ünver Bu kişi benim 0000-0002-2892-9503

Yayımlanma Tarihi 11 Nisan 2022
Gönderilme Tarihi 16 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

Vancouver Yorulmaz ET, Belhan Z, Koca E, Kocatepe V, Ünver V. Hemşire Eğitimciler için Video Kurgusu Taslağı Nasıl Olmalı?. HUHEMFAD. 2022;9(1):115-22.