Amaç: Bu çalışmanın amacı günümüzde başarı ile sürdürülen mesleklerarası eğitim
programlarının kurulma sürecine ilişkin anlayış geliştirmek ve ülkemizde mesleklerarası
eğitim programlarını hayata geçirmek isteyen eğitimcilere, öncü eğitimcilerin deneyimlerden
yararlanma fırsatı sunmaktır.
Gereç ve Yöntem: Araştırma niteliksel desene sahip olup, verileri İsveç Stokholm’de
mesleklerarası eğitim programının oluşturulmasında ve yürütülmesinde yer alan beş kurucu
ile yapılandırılmış görüşmeler sonucunda elde edilmiştir. Çalışmadan elde edilen verilerin
analizinde içerik analizi yönteminden yararlanılmıştır.
Bulgular: Mesleklerarası eğitim programlarının başlatılmasında en önemli itici güçler,
DSÖ’nün küresel boyuttaki çağrıları ve mesleklerarası eğitim etkinliklerinin sürdürüldüğü
diğer üniversitelerin olumlu raporları olmuştur. Mesleklerarası eğitimin hayata geçirilmesi
sürecinde; ortak bir anlayış geliştirme, değişime uyum sağlama, öğrenci programlarını
planlanma, öğrenci izlemi ve finans konularında sorunlar yaşanmıştır. İstekli liderler ve
savunucular ile öncü ekip, kurulum sürecinde hayati bir rol üstlenmiştir. Katılımcıların
mesleklerarası eğitim programlarını kurmak isteyen eğiticilere ilişkin önerileri; ortak
amaçların oluşturulması, yöneticilerin desteğinin alınması, başarılı mesleklerarası eğitim
öncüleri ile işbirliği yapılması, iyi uygulama örneklerinin ziyaret edilmesi, mentörlerin
eğitimine önem verilmesi ve sabırlı olunmasıdır.Sonuç: Mesleklerarası eğitim programlarının kurulması sürecinde pek çok sorun ile
karşılaşmak kaçınılmazdır ancak bu programların kabul edilmesinde istekli liderler fark
yaratabilmektedirler. Kurumun yöneticileri/karar vericileri sürecin sürdürülebilir olmasında
oldukça önemli bir role sahiptir.
Hemşirelik eğitimi meslekler arası ilişkiler profesyonel eğitim sağlık ekibi tıp eğitim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 15 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |