Amaç: Bu çalışma ebelik öğrencilerinin gebelikte şiddete
yönelik mesleki rollerine ilişkin tutumlarının belirlenmesi amacıyla
yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı
tipte olan bu çalışma, 105 ebelik öğrencisi
ile yürütülmüştür. Verilerin toplanmasında “Kişisel Bilgi Formu” ve “Hemşirelerin
Şiddette Mesleki Rollerine İlişkin Tutumları Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin
analizinde non-parametrik testler kullanılmıştır.
Bulgular: Ebelik öğrencilerinin yaş ortalaması 21.59
± 1.43 (min: 20 - maks: 23)’dür. Öğrencilerin gebelikte şiddete yönelik mesleki
rollerine ilişkin tutumlarının olumlu yönde olduğu ve mesleki rollerinde çağdaş yaklaşımları kullandıkları (29.27±7.36)
saptanmıştır. Öğrencilerin sınıfı, yaş grubu, yaşadığı bölge ve gebelikte
şiddete yönelik eğitim alma durumu ile şiddette mesleki rollerine ilişkin tutum
medyan puanları arasında anlamlı fark elde edilmiştir (p<0.05).
Sonuç: Ebelik
öğrencilerinin gebelikte uygulanan şiddete mesleki rollerine ilişkin
tutumlarının olumlu yönde, geleneksellikten uzak olduğu ve mesleki rollerinde çağdaş yaklaşımları kullandıkları
saptanmıştır. Ebelik öğrencilerinin şiddet gören gebeye yönelik destekleyici
tutum ve yaklaşım sergilediği saptanmıştır. Ebelik öğrencilerinin gebelikte
şiddet konusunda tutumlarının ortaya çıkarılması ile elde edilecek sonuçlar
doğrultusunda müfredat programında ayrı bir teorik ders olarak konuya yer
verilmesi önerilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 17 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |