Hemşirelik eğitimi sırasında öğrenilen teorik bilgilerin ve uygulama becerilerinin klinik uygulamaya aktarılmasında genel bir problem olduğu düşünülmektedir. Akran koçluğunun
bu probleme bir çözüm sunabileceği belirtilmektedir. Eğitim ortamlarında karşılıklı koçluk araştırılmış ve yeni elde edilen bilgi ve yeteneklerin sınıf içi eğitim stratejilerine aktarılmasında
bu sistemin etkili olduğu saptanmıştır. Bu makalede, akran koçluğu ile öğrenmenin alt yapısı, unsurları, süreçleri, karakteristikleri ve faydaları tanımlanmıştır.
Anahtar Kelimeler: Akran koçluğu, hemşirelik, hemşirelik eğitimi
In nursing education, it is well-known that there is a general problem in transferring knowledge and skills to clinical practice. Peer coaching may serve a solution to that problem.
In nursing education, peer coaching proved to be effective in utilizing new knowledge and skills in building education strategies for class activities. In this article, peer coaching learning components, processes, characteristics and benefits were discussed.
Key Words: Peer coaching, nursing, nursing education
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2016 |
Gönderilme Tarihi | 23 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 1 |