Amaç: Araştırma kemoterapi tedavisi alan çocukların bakım
vericilerinin tedaviye bağlı komplikasyonlara yönelik eğitim alma ve
uygulama özelliklerinin incelenmesi amacıyla tanımlayıcı kesitsel
tipte yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Kemoterapi tedavisi alan 200 çocuğun bakım
vericisi araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Veriler 67 soruluk
veri formu ile toplanmıştır. Değerlendirmede sayı, yüzde, Ki-kare
testleri kullanılmıştır.
Bulgular: Bakım vericilerin %42.4’ü özel bir eğitim hemşiresinden
eğitim almak istediğini belirtmiştir. Eğitimin verilme zamanı ile ağız
bakımında kullanılan malzeme, yediklerini not etme ve bildirme,
banyo sırasında lif, banyo sonrasında nemlendirici kullanma,
yatağı/beşiği kilitli tutma; eğitimi veren meslek üyesi ile hastane
dışından dönüldüğünde, idrar/gaitada kan görüldüğünde yapılanlar,
banyo sonrası nemlendirici kullanma; eğitimin tekrarı ile ağız
bakımında kullanılan malzeme, günlük ağız bakımı yapma sıklığı,
yatağı/beşiği kilitli tutma, maske kullanma, sebze/meyvelerin
temizlik şekli, oyuncak seçimi, diş fırçalamaya izin verme, lif
kullanma, idrar/gaitada kan görüldüğünde yapılanlar, banyo sonrası
nemlendirici kullanma arasındaki fark anlamlıdır (p<0,05).
Sonuç: Eğitimlerin özel bir hemşire tarafından verilmesi
istenmektedir. Eğitimin zamanı, tekrarı, eğitimi veren meslek üyesi
eğitimin etkinliğini etkilemektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Temmuz 2020 |
Gönderilme Tarihi | 4 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 2 |