Aim: This descriptive-comparative research was conducted to determine the use of physical examination skills by nurses and nursing students.
Material and Methods: This study was conducted with nurses (n=148) working in the inpatient services of two university hospitals and senior nursing students (n=381) studying at two universities in Ankara and Siirt. The data were collected between January and June 2018 by using "Demographic Characteristics Form" and "Physical Examination Skill Form" developed by the researchers.
Results: Although 81.8% of the nurses knew about physical examination skills, 61.5% of them used these skills and 68.5% of the students took a course on physical examination. 98% of the nurses stated the intensive workload as the biggest barrier in applying physical examination skills and 76.1% of the students stated the lack of support from the instructors. Students who took a course on physical examination skills, nurses with 0-9 years of clinical experience, and nurses working in the internal/surgical intensive care unit were found to use physical examination skills statistically higher (p<0.05). It was determined that the most frequently used method by the nurses was inspection (p<0.05).
Conclusion: It has been concluded that most of the nurses and students know the physical assessment methods but do not use them widely in practice. In order for physical assessment skills to be used more widely, it is recommended that the physical assessment course be compulsory in the nursing curriculum, instructors provide more support for students to use these skills, reduce the workload of nurses, and include physical assessment methods in in-service training.
Amaç: Bu araştırma, hemşirelerin ve hemşirelik öğrencilerinin fiziksel değerlendirme becerilerini kullanma durumlarını belirlemek amacıyla karşılaştırmalı-tanımlayıcı tasarımda gerçekleştirilmiştir.
Gereç ve Yöntem: Bu araştırma, Ankara ve Siirt ilinde bulunan iki üniversite hastanesinin yataklı servislerinde çalışan hemşirelerle (n=148) ve iki üniversitede öğrenim gören dördüncü sınıf hemşirelik öğrencileriyle (n=381) gerçekleştirilmiştir. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen “Tanıtıcı Özellikler Formu” ve “Fiziksel Değerlendirme Beceri Formu” ile Ocak-Haziran 2018 tarihleri arasında toplanmıştır.
Bulgular: Hemşirelerin %81.8’inin fiziksel değerlendirme becerilerini bilmelerine rağmen %61.5’inin bu becerileri kullandığı, öğrencilerin %68.5’inin fiziksel değerlendirmeyle ilgili ders aldığı saptanmıştır. Fiziksel değerlendirme becerilerini uygulamadaki en büyük engel olarak hemşirelerin %98’i yoğun iş yükünü, öğrencilerin %76.1’i ise öğretim elemanı desteğindeki yetersizliği belirtmiştir. Fiziksel değerlendirme becerileriyle ilgili ders alan öğrencilerin, klinik deneyim süresi 0-9 yıl olan hemşirelerin ve dahili/cerrahi yoğun bakımda çalışan hemşirelerin fiziksel değerlendirme becerilerini istatistiksel olarak anlamlı düzeyde daha fazla kullandıkları saptanmıştır (p<0.05). Hemşirelerin en çok inspeksiyon yöntemini kullandıkları belirlenmiştir (p<0.05).
Sonuç: Hemşirelerin ve öğrencilerin çoğunun fiziksel değerlendirme yöntemlerini bilmesine karşın uygulamada yaygın olarak kullanamadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Fiziksel değerlendirme becerilerinin daha yaygın kullanılabilmesi için hemşirelik müfredatında fiziksel değerlendirme dersinin zorunlu olması, öğrencilerin bu becerileri kullanmaları için öğretim elemanlarının daha fazla destek vermesi, hemşirelerin iş yüklerinin azaltılması ve hizmet içi eğitimlerde fiziksel değerlendirme yöntemlerine yer verilmesi önerilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2020 |
Gönderilme Tarihi | 13 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 3 |