Görsel ve işitsel materyaller yazılı metinlere göre daha büyük bir etkiye sahip olduğundan, öğrenciler ile iletişim kurmada etkin yol olabilir. Videolar, öğrencilere geleneksel basılı materyaller ile ulaştırılamayan bilgileri grafik, metin ve sesle desteklenen bir mozaik şeklinde sunabilir.
Videolarla öğrenciye içerik seçimi, duraklatma, geri sarma, ileri sarma ve hatta oynatma hızının kontrolünün verilmesi, öğrenciyi öğrenme sürecine aktif olarak dâhil olmaya teşvik ederek ve konsantrasyonunu artırarak akılda kalıcılığı artırabilir. Belirli bir konusu olan ve belirli bir izleyiciye hitap eden bir video, öğrencinin motivasyonunu artırabilir. Ön prodüksiyon, prodüksiyon ve post prodüksiyon olmak üzere üç aşamadan oluşan video tasarlanmasında, “Video Kurgu Taslağı” kullanımı, bilgilerin tanımlanması ve düzenlenmesi için kullanılabilecek bir tekniktir. Video Kurgu Taslağı hem zaman hem de maliyet açısından önemli avantajları beraberinde getirir. Tasarımı kullanıcılarına bilgi veya netlik sağlayan “Video Kurgu Taslağı”, bilgilerin seçilmesi, öncelik sırasına koyulması ve düzenlemesine izin verdiğinden; video oluşturulmasının tüm basamaklarında rehberlik ederek belirlenen hedeflere bağlı kalmayı sağlar.
Öğrenme hedefleri belli olan “Video Kurgu Taslağı”nda önemli noktalara dikkat çekmek için işitsel ve görsel materyallerin kullanılacağı yerler belirtilerek, oluşacak videonun etkileşimli hale getirilmesi kolaylaştırılmalıdır. “Video Kurgu Taslağı” kullanılarak oluşturulan videolar kısa tutulmalı ve diğer ders materyalleri ile ilişkilendirilmelidir.
Visual and audio materials can be an effective way to communicate with students, as they can have a greater impact than written words. Videos present information that can not be delivered with traditional printed materials to students in the form of a mosaic supported by graphics, text, and sound.
Aside from the control given to the students in the creation of video through the selection of the content, having the chance to pause, rewind, fast forward, and change the speed of the video encourages students to actively participate in the process of the lecture, this can also increase concentration and result in better retention. A video with a specific topic that targets a particular audience can increase students’ motivation. The use of "Storyboard" in video design, consisting of three stages as pre-production, production, and post-production, is a technique that can be used to define and organize information. “Storyboard” brings significant advantages both in terms of time and cost. Moreover, “Storyboard” guides all the video creation steps as it allows for selecting, prioritizing, and editing information and ensures adherence to set goals. To draw attention to the critical points in the "Storyboard", which has certain learning objectives, the places where the audio and visual materials will be used should be specified, and it should be made easier to make the video that will be formed interactive. Videos created using "Storyboard" should be kept short and associated with other lessons materials.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Deneyim Paylaşımı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 1 |