Çalışma, kalp yetersizliği olan hastalarda dispne, yorgunluk ve yaşam kalitesi üzerine hemşire tarafından verilen eğitimin etkisini belirlemek amacıyla 24 deney, 25 kontrol olmak üzere toplam 49 hastada randomize kontrollü deneysel olarak yapıldı. Veriler Hasta Bilgi Formu, Bazal Dispne İndeksi, Yorgunluk İçin Görsel Benzerlik Ölçeği ve EORTC QLQ C-30 Yaşam Kalitesi Ölçeği kullanılarak toplandı. İlk değerlendirme sonrası deney grubundaki hastalar eğitildi, hastalara solunum egzersizleri yaptırıldı ve yorgunluk yönetimi öğretildi. Kontrol grubuna çalışma süresince hiçbir müdahalede bulunulmadı. Üç ay sonra ev ziyareti yapılarak hastaların dispne, yorgunluk ve yaşam kaliteleri tekrar incelendi. Deney grubunda sağlık durumunu algılamada (p
Dispne yorgunluk yaşam kalitesi kalp yetersizliği hasta eğitimi
This randomized-controlled experimental trial was conducted on a total of 49 patients (24 test, 25 control groups) who have heart failure to determine the effect of education provided by nurses on dyspnea, fatigue and life quality. Data were collected by using Patient Information Form, Basal Dyspnea Index, Visual Similarity Scale for Fatigue and EORTC QLQ C-30 Life Quality Scale. Following first assessment, patients in experimental group were educated, respiration exercises were performed, and fatigue management was taught. No intervention was done to control group during study period. After 3 months, dyspnea, fatigue and life quality of patients re-assessed via home visits. Significant improvements were identified on experimental groups for perception of health status (p
Dyspnea fatigue heart failure life quality patient education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2011 |
Gönderilme Tarihi | 29 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 18 Sayı: 1 |