This descriptive study was carried out to determine the knowledge of student nurses on some non-pharmacological methods used in the pain control. The sample included 260 students who were enrolled to basic professional courses of nursing during the autumn term of the 2003-2004 academic year in the Hacettepe University School of Nursing. 244 volunteered students attended to this study. The data were collected by means of a questionnaire prepared by the researcher. The mean score of students regarding with the knowledge on non-pharmacological methods used in pain control was 29.26 out of the total score of 57.50. The statistical analysis on a number of independent variables revealed that only the mean score of students who had experienced pain was significant (p
Araştırma, öğrenci hemşirelerin ağrı kontrolünde kullanılan farmakolojik olmayan bazı yöntemlere ilişkin bilgilerini belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu'nda 2003-2004 öğretim yılı güz yarıyılında temel hemşirelik meslek derslerini alan 260 öğrenci oluşturmuştur. Gönüllük esasına dayalı olarak yapılan çalışmaya 244 öğrenci katılmıştır. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen soru kağıdı ile toplanmıştır. Öğrencilerin ağrıyı gidermede kullanılan farmakolojik olmayan yöntemlere ilişkin bilgi puan ortalaması 57.50 üzerinden 29.26'dır. Yapılan isatistiksel değerlendirmelerden bağımsız değişkenlerden sadece ağrı deneyimi yaşayan öğrencilerin ağrıyı gidermede uyguladıkları yöntemlere göre bilgi puan ortalamaları arasındaki fark anlamlı bulunmuştur (p< 0.05). Öğrencilerin masaj, sıcak-soğuk uygulama ve gevşeme egzersizlerinin etkileriyle ilgili bilgi düzeylerinin daha iyi olduğu, deriye mentol uygulama, dikkati başka yöne çekme, müzik ve hayal kurma yöntemleriyle ilgili daha az bilgi sahibi oldukları belirlenmiştir.
Ağrı ağrı kontrolü farmakolojik olmayan yöntemler öğrenci hemşire
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2009 |
Gönderilme Tarihi | 29 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 16 Sayı: 3 |