Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

“THERE IS NO DIFFERENCE WHATSOEVER BETWEEN FAMILY AND NATIONALITY”: IMAGINING THE NATION AS A FAMILY IN ÖMER SEYFETTİN’S STORIES

Yıl 2013, , 229 - 247, 31.12.2013
https://doi.org/10.17065/huniibf.103651

Öz

 

This essay examines three stories by “the father of
Turkish short story writing” Ömer Seyfettin (1884-1920):
Primo Türk Çocuğu, Fon
Sadriştayn’ın Karısı
, Fon
Sadriştayn’ın Oğlu;
and Ashab-ı
Kehfimiz
. Following a contextualization of Ömer Seyfettin’s life and works
in the broader turbulent political and historical context of the late Ottoman
Empire, this essay suggests that for Ömer Seyfettin a successful nation is
based on a successful family. In other words, between the lines of these
stories is found the idea that in both a real and metaphorical sense, the
concept of family is used to “imagine the nation.” To achieve a complete family
consisting of happy parents and children and thus a nation, the stories
suggest, linguistic and cultural homogeneity is necessary. Yet this
precondition might not always be sufficient for the complete realization of family
and nation. 

Kaynakça

  • Alangu, T. (1968) Ömer Seyfettin: Ülkücü Bir Yazarın Romanı, İstanbul: May Yayınları.
  • Anderson, B. (2003) Imagined Communities, London: Verso.
  • Anthias, F., N. Yuval-Davis (1989) “Introduction” in N. Yuval-Davis and F. Anthias (eds.), Woman-Nation-State, New York: St. Martin’s Press.
  • Arai, M. (1992) Turkish Nationalism in the Young Turk Era, New York: E. J. Brill.
  • Argunşah, H. (1999a) “Sunuş” in Ömer Seyfettin (ed.), Bütün Eserleri: Hikâyeler 1, İstanbul: Dergâh Yayınları.
  • Banarlı, N.S. (1948) “Ömer Seyfeddin” in N. S. Banarlı (ed.), Resimli Türk Edebiyatı Tarihi: Destanlar Devrinden Zamanımıza Kadar, İstanbul: Yedigün Neşriyat, 353-355.
  • Berkes, N. (1964) The Development of Secularism in Turkey, Montreal: McGill University Press.
  • Dizdaroğlu, H. (1964) Ömer Seyfettin, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Enginün, İ. (1984) “Ömer Seyfeddin’in Hikayelerinde Yabancılar” in Doğumunun 100. Yılında Ömer Seyfeddin, İstanbul: Marmara Üniversitesi Yayınları.
  • Kocatürk, V.M. (1964) “Ömer Seyfettin” in V. M. Kocatürk (ed.), Türk Edebiyatı Tarihi, Ankara: Edebiyat Yayınevi, 763-765.
  • Köroğlu, E. (2010) Türk Edebiyatı ve Birinci Dünya Savaşı 1914-1918: Propagandadan Milli Kimlik İnşâsına, İstanbul: İletişim.
  • Kushner, D. (1977) The Rise of Turkish Nationalism 1876-1908, London: Frank Cass.
  • Ömer Seyfettin (1999a) “Hürriyet Bayrakları” in Ömer Seyfettin (ed.), Bütün Eserleri: Hikâyeler 1, İstanbul: Dergâh Yayınları, 229-237.
  • Ömer Seyfettin (1999a) “Primo Türk Çocuğu” in Ömer Seyfettin (ed.), Bütün Eserleri: Hikâyeler 1, İstanbul: Dergâh Yayınları.
  • Ömer Seyfettin (1999b) “Fon Sadriştayn’ın Karısı” in Ömer Seyfettin (ed.), Bütün Eserleri: Hikâyeler 2, İstanbul: Dergâh Yayınları, 191-202.
  • Ömer Seyfettin (1999b) “Fon Sadriştayn’ın Oğlu” in Ömer Seyfettin (ed.), Bütün Eserleri: Hikâyeler 2, İstanbul: Dergâh Yayınları, 238-251.
  • Ömer Seyfettin (1999c) “Ashab-ı Kehfimiz” in Ömer Seyfettin (ed.), Bütün Eserleri: Hikâyeler 3, İstanbul: Dergâh Yayınları, 76-117.
  • Öner, S. (1971) (ed.) Ömer Seyfettin: Milli Tecrübelerden Çıkartılmış Ameli Siyaset, İstanbul: Göktuğ.
  • Şerifsoy, S. (2000) “Aile ve Kemalist Modernizasyon Projesi, 1928-1950” in Ayşe Gül Altınay (ed.), Vatan, Millet, Kadınlar, İstanbul: İletişim, 155-188.

“AİLE ILE MİLLİYET ARASINDA HİÇ, HİÇBİR FARK YOK”: ÖMER SEYFETTİN’İN ÖYKÜLERİNDE ULUSUN AİLE OLARAK TAHAYYÜLÜ

Yıl 2013, , 229 - 247, 31.12.2013
https://doi.org/10.17065/huniibf.103651

Öz

Bu çalışma “Türk kısa öykücülüğünün atası” Ömer
Seyfettin’in (1884-1920) üç öyküsünü incelemektedir:
Primo Türk Çocuğu, Fon
Sadriştayn’ın Karısı
, Fon
Sadriştayn’ın Oğlu
ve Ashab-ı
Kehfimiz
. Ömer Seyfettin’in, geç Osmanlı dönemine tekabül eden hayat hikâyesinin
ve çalışmalarının, bu çalkantılı siyasal ve tarihsel dönem çerçevesinde
bağlamsallaştırılmasını müteakiben bu çalışma Ömer Seyfettin için ulusun aileye
dayanmakta olduğu gözleminin altını çizecektir. Bir başka deyişle, bahsi geçen
üç öykünün satır aralarında hem gerçek hem de sembolik anlamda aile kavramına
ulusu “tahayyül etme” işlevi atfedildiğine işaret edilecektir. Bu hikâyelere
göre, mutlu anne, baba ve çocuklardan oluşan kâmil bir aile ve dolayısıyla
ulusun olması dilsel ve kültürel türdeşlikten geçmektedir. Ancak bu önşart
ailenin ve ulusun her zaman başarılı bir şekilde tezahür etmesi için yeterli
olmayabilir.
 



 

Kaynakça

  • Alangu, T. (1968) Ömer Seyfettin: Ülkücü Bir Yazarın Romanı, İstanbul: May Yayınları.
  • Anderson, B. (2003) Imagined Communities, London: Verso.
  • Anthias, F., N. Yuval-Davis (1989) “Introduction” in N. Yuval-Davis and F. Anthias (eds.), Woman-Nation-State, New York: St. Martin’s Press.
  • Arai, M. (1992) Turkish Nationalism in the Young Turk Era, New York: E. J. Brill.
  • Argunşah, H. (1999a) “Sunuş” in Ömer Seyfettin (ed.), Bütün Eserleri: Hikâyeler 1, İstanbul: Dergâh Yayınları.
  • Banarlı, N.S. (1948) “Ömer Seyfeddin” in N. S. Banarlı (ed.), Resimli Türk Edebiyatı Tarihi: Destanlar Devrinden Zamanımıza Kadar, İstanbul: Yedigün Neşriyat, 353-355.
  • Berkes, N. (1964) The Development of Secularism in Turkey, Montreal: McGill University Press.
  • Dizdaroğlu, H. (1964) Ömer Seyfettin, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Enginün, İ. (1984) “Ömer Seyfeddin’in Hikayelerinde Yabancılar” in Doğumunun 100. Yılında Ömer Seyfeddin, İstanbul: Marmara Üniversitesi Yayınları.
  • Kocatürk, V.M. (1964) “Ömer Seyfettin” in V. M. Kocatürk (ed.), Türk Edebiyatı Tarihi, Ankara: Edebiyat Yayınevi, 763-765.
  • Köroğlu, E. (2010) Türk Edebiyatı ve Birinci Dünya Savaşı 1914-1918: Propagandadan Milli Kimlik İnşâsına, İstanbul: İletişim.
  • Kushner, D. (1977) The Rise of Turkish Nationalism 1876-1908, London: Frank Cass.
  • Ömer Seyfettin (1999a) “Hürriyet Bayrakları” in Ömer Seyfettin (ed.), Bütün Eserleri: Hikâyeler 1, İstanbul: Dergâh Yayınları, 229-237.
  • Ömer Seyfettin (1999a) “Primo Türk Çocuğu” in Ömer Seyfettin (ed.), Bütün Eserleri: Hikâyeler 1, İstanbul: Dergâh Yayınları.
  • Ömer Seyfettin (1999b) “Fon Sadriştayn’ın Karısı” in Ömer Seyfettin (ed.), Bütün Eserleri: Hikâyeler 2, İstanbul: Dergâh Yayınları, 191-202.
  • Ömer Seyfettin (1999b) “Fon Sadriştayn’ın Oğlu” in Ömer Seyfettin (ed.), Bütün Eserleri: Hikâyeler 2, İstanbul: Dergâh Yayınları, 238-251.
  • Ömer Seyfettin (1999c) “Ashab-ı Kehfimiz” in Ömer Seyfettin (ed.), Bütün Eserleri: Hikâyeler 3, İstanbul: Dergâh Yayınları, 76-117.
  • Öner, S. (1971) (ed.) Ömer Seyfettin: Milli Tecrübelerden Çıkartılmış Ameli Siyaset, İstanbul: Göktuğ.
  • Şerifsoy, S. (2000) “Aile ve Kemalist Modernizasyon Projesi, 1928-1950” in Ayşe Gül Altınay (ed.), Vatan, Millet, Kadınlar, İstanbul: İletişim, 155-188.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Yazarlar

Metin Yüksel

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2013
Gönderilme Tarihi 21 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013

Kaynak Göster

APA Yüksel, M. (2013). “THERE IS NO DIFFERENCE WHATSOEVER BETWEEN FAMILY AND NATIONALITY”: IMAGINING THE NATION AS A FAMILY IN ÖMER SEYFETTİN’S STORIES. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 31(2), 229-247. https://doi.org/10.17065/huniibf.103651
AMA Yüksel M. “THERE IS NO DIFFERENCE WHATSOEVER BETWEEN FAMILY AND NATIONALITY”: IMAGINING THE NATION AS A FAMILY IN ÖMER SEYFETTİN’S STORIES. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Aralık 2013;31(2):229-247. doi:10.17065/huniibf.103651
Chicago Yüksel, Metin. “‘THERE IS NO DIFFERENCE WHATSOEVER BETWEEN FAMILY AND NATIONALITY’: IMAGINING THE NATION AS A FAMILY IN ÖMER SEYFETTİN’S STORIES”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 31, sy. 2 (Aralık 2013): 229-47. https://doi.org/10.17065/huniibf.103651.
EndNote Yüksel M (01 Aralık 2013) “THERE IS NO DIFFERENCE WHATSOEVER BETWEEN FAMILY AND NATIONALITY”: IMAGINING THE NATION AS A FAMILY IN ÖMER SEYFETTİN’S STORIES. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 31 2 229–247.
IEEE M. Yüksel, “‘THERE IS NO DIFFERENCE WHATSOEVER BETWEEN FAMILY AND NATIONALITY’: IMAGINING THE NATION AS A FAMILY IN ÖMER SEYFETTİN’S STORIES”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 31, sy. 2, ss. 229–247, 2013, doi: 10.17065/huniibf.103651.
ISNAD Yüksel, Metin. “‘THERE IS NO DIFFERENCE WHATSOEVER BETWEEN FAMILY AND NATIONALITY’: IMAGINING THE NATION AS A FAMILY IN ÖMER SEYFETTİN’S STORIES”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 31/2 (Aralık 2013), 229-247. https://doi.org/10.17065/huniibf.103651.
JAMA Yüksel M. “THERE IS NO DIFFERENCE WHATSOEVER BETWEEN FAMILY AND NATIONALITY”: IMAGINING THE NATION AS A FAMILY IN ÖMER SEYFETTİN’S STORIES. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2013;31:229–247.
MLA Yüksel, Metin. “‘THERE IS NO DIFFERENCE WHATSOEVER BETWEEN FAMILY AND NATIONALITY’: IMAGINING THE NATION AS A FAMILY IN ÖMER SEYFETTİN’S STORIES”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 31, sy. 2, 2013, ss. 229-47, doi:10.17065/huniibf.103651.
Vancouver Yüksel M. “THERE IS NO DIFFERENCE WHATSOEVER BETWEEN FAMILY AND NATIONALITY”: IMAGINING THE NATION AS A FAMILY IN ÖMER SEYFETTİN’S STORIES. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2013;31(2):229-47.

Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.


Gizlilik Beyanı

Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.