Bu çalışma, yavaş kent hareketinin
son dönem küreselleşme söylemi ile uyumlu bir kent pazarlama stratejisi olarak
görülüp görülemeyeceği sorusunun cevabını aramak üzerine kuruludur. Bu amaçla yavaş kent hareketi, küreselleşme
sürecinde kent pazarlama stratejileri ve söz konusu stratejilerin küçük
yerleşimler için ağırlıklı olarak turizm üzerinden yürütülmesi bağlamında
değerlendirilmektedir. Kentler farklılıklarını bir tanınma nesnesi haline
getirerek kendilerini özgün kılan değerlerini piyasalaştırmaktadırlar. Otantiklik/özgünlük
kavramı modern seyahatleri motive eden kültürel olarak kabul edilmiş bir ilke konumuna
gelmiştir. Kentlerin kendi özgün karakterinin sürdürülebileceği ve aynı zamanda
sakinlerinin yaşamaktan zevk alabileceği daha iyi bir çevreye sahip olacağı
kentler yaratmak amacı ile 1999 yılında kurulan Yavaş Kentler Birliği’nin üyesi
kentler bugün de sahip oldukları özgün kaynakları ile cazibe merkezi haline
gelmişlerdir.
Yerel kalkınma stratejilerinin çehresi 70 sonrası
dönemde değişmiştir. Bu değişiklik çerçevesinde kentler için kolaylık
sağlayacak ara çözümlerden biri olarak bir ağa (city network) üye olmak ve bu
çerçevede kentin tanınılırlığını artırarak pazarlamak bir yöntem olarak
belirginleşmiştir. Yavaş kent ağları bu amaçla oluşturulmamış olmuş olsa bile,
bu ağa dâhil olan birçok kent, bu ağı cazibe merkezi olmalarını sağlamanın
yöntemlerinden biri ve marka değeri taşıyan bir etiket olarak görmeye ve
kullanmaya çalışmaktadır. Kent yönetimleri de bu ağı kent pazarlama
stratejilerinin bir parçası olarak kullanmaktadırlar.
Otantiklik/Özgünlük Yavaş Kent Kent Pazarlama Kent İmajı Kent Markası
Authenticity/originality cittaslow city marketing city image city brand
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2020 |
Gönderilme Tarihi | 12 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.
Gizlilik Beyanı
Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.