Finans literatürü incelendiğinde,
şirketlerin piyasa değerini etkileyen faktörler üzerine çok sayıda çalışma
vardır. Buna karşın, şirketlerin piyasa değeri ile şirketin reklam harcamaları
arasındaki ilişkiyi açıklayan çalışmalar son derece sınırlıdır. Amacımız,
literatürdeki bu sınırlı alana katkıda bulunmaktır. Araştırma kapsamında, İMKB
Sınai Endeksine kayıtlı 142 şirket inlenmiştir. Uygulama aşamasında klasik en
küçük kareler yöntemi (KEKK)
kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar literatüre uygun olarak
yorumlanmıştır.
Şirketin piyasa değeri reklam harcaması İstanbul Menkul Kıymetler Borsası
When
the finance literature is analyzed, it may be seen that there are a lot of
studies about the factors which affect the firms’ market values. However, the studies explaining the relationship between the
market value and efficiency level of the firms are limited. Our aim is to make
contributions to this limited area. Within the research framework, 142
enterprises which are registered to the Istanbul Stock Exchange Industrial
Index were analysed. During the application phase the Ordinary Least Squares
method (OLS) was used. The acquired results were interpreted according to the
literature.
Firm market value advertising expenditure Istanbul Stock Exchange
Bölüm | Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2010 |
Gönderilme Tarihi | 9 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 28 Sayı: 1 |
Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.
Gizlilik Beyanı
Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.