Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ULUSLARARASI PAZARLAMA ALANINDA YAPILAN ARAŞTIRMALARIN KATEGORİK OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ: 1995-2010 YILLARI ARASI LİTERATÜR TARAMASI

Yıl 2010, Cilt: 28 Sayı: 2, 151 - 174, 31.12.1899

Öz

Bu çalışmanın amacı, 1995-2010 yılları
arasında uluslararası pazarlama alanında yayınlanan makalelerin kategorik bir
sınıfandırmaya tabi tutulmasıdır. Bu çerçevede, uluslararası pazarlama
alanındaki temel dergiler taranarak 345 tanesi uygulamalı, 124 tanesi kavramsal
olmak üzere toplam 469 makale çalışması içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir.
İncelenen çalışmalar, ana ve alt konu başlıklarının yanısıra, yıl, sektör,
ülke, kullanılan analiz ve ölçek türleri ile, örneklem hacmi ve çerçevesi
kriterlerine göre sınıflandırılmıştır. Sonuçlar, son on beş yıl içerisinde
uluslararası pazarlama alanında en fazla “stratejik pazarlama planı”, “ürün
stratejisi” ve “uluslararasılaşma süreci ve pazara giriş türleri” konularında
çalışma yapıldığını; çalışmaların en fazla Amerika Birleşik Devletleri'nde ve
elektronik sektöründe yoğunlaştığını; ayrıca, Faktör Analizi ve Likert
Ölçeğinin en çok tercih edilen analiz ve ölçek türü olduğunu göstermiştir.



 

Kaynakça

  • Agarwal, M. (1995) “Review of a 40-Year Debate in International Advertising: Practitioner and Academician Perspectives to the Standardization/Adaptation Issue”, International Marketing Review, 12(1), 26-48.
  • Cateora, P.R. and J.L. Graham (2005) International Marketing, (12th ed.), New York: McGraw Hill.
  • Craig, C.S. and S.P. Douglas (2006) “Beyond National Culture: Implications of Cultural Dynamics for Consumer Research”, International Marketing Review, 23(3), 322-342.
  • Eggert, A. and W. Ulaga (2002) “Customer Perceived Value: a Substitude for Satisfaction in Business Market?”, Journal of Business and Industrial Marketing, 17(2/3), 107-118.
  • Eulenstein, O. (2010) “The Importanve of Technology in a Changing World”, http://EzineArticles.com/?expert=Olaf_Eulenstein.
  • Fastoso, F. and J. Whitelock (2007) “International Advertising Strategy: The Standardisation Question in Manager Studies, Patterns in Four Decades of Past Research and Directions for Future Knowledge Advancement”, International Marketing Review, 24(5), 591-605.
  • Hofstede, G. (2001) Culture’s Consequences: Comparing Values, Behaviors, Institutions, and Organizations Across Nations, (2nd ed.), Thousand Oaks, CA: Sage Publications, USA.
  • Karafakioğlu, M. (2000) Uluslararası Pazarlama Yönetimi, Teori, Uygulama ve Örnek Olaylar, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Nakata, C.C. (2003) “Culture Theory in International Marketing: An Ontological and Pistemological Examination”, in Jain S.C. (ed.) Handbook of Research in International Marketing, USA: Edward Elgar Publications.
  • Samiee, S. and P. Walters (2003) “Relationship Marketing in an International Context: A Literature Review”, International Business Review, 12, 193-214.
  • Shoham, A., M.M. Brencic, V. Virant and A. Ruvio (2008) “International Standardization of Channel Management and Its Behavioral and Performance Outcomes”, Journal of International Marketing, 16(2), 120-151.
  • Spiteri, J. M. and P.A. Dion (2004) “Customer Value, Overall Satisfaction, End-User Loyalty, and Market Performance in Detail Intensive Industries”, Industrial Marketing Management, 33, 675-687.
  • Tektaş Özkan, Ö. (2005) “Uluslararası Pazarlama Alanında Yapılan Araştırmaların Kategorik Değerlendirilmesi: 1995-2005 Yılları Arası Literatür Taraması”, 10. Ulusal Pazarlama Kongresi, Doğu Akdeniz Üniversitesi, K.K.T.C., 16-19 Ekim.
  • Vanderstraeten, J. and P. Matthyssens (2008) “Country Classification and the Cultural Dimension: A Review and Evaluation”, International Marketing Review, 25(2), 230-251.
  • Whitelock, J. and F. Fastoso (2007) “Understanding International Branding: Defining the Domain and Reviewing The Literature”, International Marketing Review, 24(3), 252-270.
  • Zou, S. and S. Stan, (1998) “The Determinants of Export Performance: A Review of the Empirical Literature Between 1987 and 1997”, International Marketing Review, 15(5), 333-356.

Categorical Investigation of Researches in International Marketing: Literature Review Between 1995 and 2010

Yıl 2010, Cilt: 28 Sayı: 2, 151 - 174, 31.12.1899

Öz

The purpose of this study is to investigate the articles
between the years of 1995-2010 and to prepare a subject index about
international marketing literature. In this framework, main journals about
marketing were scanned and in total 469 academic articles, 345 empirical and
124 theoretical, were examined and classified by using content analysis. The
articles were classified according to main and sub titles, as well as the year
they were published, the industry type, country, analysis technique, scale
type, sampling frame and sampling size. According to results, “strategic
marketing plan”; “product strategies”, and “internationalization process and
market entry modes” are the most frequently studied topics, and Factor Analysis
and Likert-type Scale are also the most used technique and scale. It is also
found that the papers were mostly published in USA, and focused on electronic
industry.

Kaynakça

  • Agarwal, M. (1995) “Review of a 40-Year Debate in International Advertising: Practitioner and Academician Perspectives to the Standardization/Adaptation Issue”, International Marketing Review, 12(1), 26-48.
  • Cateora, P.R. and J.L. Graham (2005) International Marketing, (12th ed.), New York: McGraw Hill.
  • Craig, C.S. and S.P. Douglas (2006) “Beyond National Culture: Implications of Cultural Dynamics for Consumer Research”, International Marketing Review, 23(3), 322-342.
  • Eggert, A. and W. Ulaga (2002) “Customer Perceived Value: a Substitude for Satisfaction in Business Market?”, Journal of Business and Industrial Marketing, 17(2/3), 107-118.
  • Eulenstein, O. (2010) “The Importanve of Technology in a Changing World”, http://EzineArticles.com/?expert=Olaf_Eulenstein.
  • Fastoso, F. and J. Whitelock (2007) “International Advertising Strategy: The Standardisation Question in Manager Studies, Patterns in Four Decades of Past Research and Directions for Future Knowledge Advancement”, International Marketing Review, 24(5), 591-605.
  • Hofstede, G. (2001) Culture’s Consequences: Comparing Values, Behaviors, Institutions, and Organizations Across Nations, (2nd ed.), Thousand Oaks, CA: Sage Publications, USA.
  • Karafakioğlu, M. (2000) Uluslararası Pazarlama Yönetimi, Teori, Uygulama ve Örnek Olaylar, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Nakata, C.C. (2003) “Culture Theory in International Marketing: An Ontological and Pistemological Examination”, in Jain S.C. (ed.) Handbook of Research in International Marketing, USA: Edward Elgar Publications.
  • Samiee, S. and P. Walters (2003) “Relationship Marketing in an International Context: A Literature Review”, International Business Review, 12, 193-214.
  • Shoham, A., M.M. Brencic, V. Virant and A. Ruvio (2008) “International Standardization of Channel Management and Its Behavioral and Performance Outcomes”, Journal of International Marketing, 16(2), 120-151.
  • Spiteri, J. M. and P.A. Dion (2004) “Customer Value, Overall Satisfaction, End-User Loyalty, and Market Performance in Detail Intensive Industries”, Industrial Marketing Management, 33, 675-687.
  • Tektaş Özkan, Ö. (2005) “Uluslararası Pazarlama Alanında Yapılan Araştırmaların Kategorik Değerlendirilmesi: 1995-2005 Yılları Arası Literatür Taraması”, 10. Ulusal Pazarlama Kongresi, Doğu Akdeniz Üniversitesi, K.K.T.C., 16-19 Ekim.
  • Vanderstraeten, J. and P. Matthyssens (2008) “Country Classification and the Cultural Dimension: A Review and Evaluation”, International Marketing Review, 25(2), 230-251.
  • Whitelock, J. and F. Fastoso (2007) “Understanding International Branding: Defining the Domain and Reviewing The Literature”, International Marketing Review, 24(3), 252-270.
  • Zou, S. and S. Stan, (1998) “The Determinants of Export Performance: A Review of the Empirical Literature Between 1987 and 1997”, International Marketing Review, 15(5), 333-356.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Yazarlar

Öznur Özkan Tektaş

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 1899
Gönderilme Tarihi 10 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 28 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özkan Tektaş, Ö. (1899). ULUSLARARASI PAZARLAMA ALANINDA YAPILAN ARAŞTIRMALARIN KATEGORİK OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ: 1995-2010 YILLARI ARASI LİTERATÜR TARAMASI. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 28(2), 151-174.
AMA Özkan Tektaş Ö. ULUSLARARASI PAZARLAMA ALANINDA YAPILAN ARAŞTIRMALARIN KATEGORİK OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ: 1995-2010 YILLARI ARASI LİTERATÜR TARAMASI. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Aralık 1899;28(2):151-174.
Chicago Özkan Tektaş, Öznur. “ULUSLARARASI PAZARLAMA ALANINDA YAPILAN ARAŞTIRMALARIN KATEGORİK OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ: 1995-2010 YILLARI ARASI LİTERATÜR TARAMASI”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 28, sy. 2 (Aralık 1899): 151-74.
EndNote Özkan Tektaş Ö (01 Aralık 1899) ULUSLARARASI PAZARLAMA ALANINDA YAPILAN ARAŞTIRMALARIN KATEGORİK OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ: 1995-2010 YILLARI ARASI LİTERATÜR TARAMASI. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 28 2 151–174.
IEEE Ö. Özkan Tektaş, “ULUSLARARASI PAZARLAMA ALANINDA YAPILAN ARAŞTIRMALARIN KATEGORİK OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ: 1995-2010 YILLARI ARASI LİTERATÜR TARAMASI”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 28, sy. 2, ss. 151–174, 1899.
ISNAD Özkan Tektaş, Öznur. “ULUSLARARASI PAZARLAMA ALANINDA YAPILAN ARAŞTIRMALARIN KATEGORİK OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ: 1995-2010 YILLARI ARASI LİTERATÜR TARAMASI”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 28/2 (Aralık 1899), 151-174.
JAMA Özkan Tektaş Ö. ULUSLARARASI PAZARLAMA ALANINDA YAPILAN ARAŞTIRMALARIN KATEGORİK OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ: 1995-2010 YILLARI ARASI LİTERATÜR TARAMASI. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 1899;28:151–174.
MLA Özkan Tektaş, Öznur. “ULUSLARARASI PAZARLAMA ALANINDA YAPILAN ARAŞTIRMALARIN KATEGORİK OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ: 1995-2010 YILLARI ARASI LİTERATÜR TARAMASI”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 28, sy. 2, 1899, ss. 151-74.
Vancouver Özkan Tektaş Ö. ULUSLARARASI PAZARLAMA ALANINDA YAPILAN ARAŞTIRMALARIN KATEGORİK OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ: 1995-2010 YILLARI ARASI LİTERATÜR TARAMASI. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 1899;28(2):151-74.

Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.


Gizlilik Beyanı

Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.