Bu çalışmanın amacı, 1995-2010 yılları
arasında uluslararası pazarlama alanında yayınlanan makalelerin kategorik bir
sınıfandırmaya tabi tutulmasıdır. Bu çerçevede, uluslararası pazarlama
alanındaki temel dergiler taranarak 345 tanesi uygulamalı, 124 tanesi kavramsal
olmak üzere toplam 469 makale çalışması içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir.
İncelenen çalışmalar, ana ve alt konu başlıklarının yanısıra, yıl, sektör,
ülke, kullanılan analiz ve ölçek türleri ile, örneklem hacmi ve çerçevesi
kriterlerine göre sınıflandırılmıştır. Sonuçlar, son on beş yıl içerisinde
uluslararası pazarlama alanında en fazla “stratejik pazarlama planı”, “ürün
stratejisi” ve “uluslararasılaşma süreci ve pazara giriş türleri” konularında
çalışma yapıldığını; çalışmaların en fazla Amerika Birleşik Devletleri'nde ve
elektronik sektöründe yoğunlaştığını; ayrıca, Faktör Analizi ve Likert
Ölçeğinin en çok tercih edilen analiz ve ölçek türü olduğunu göstermiştir.
The purpose of this study is to investigate the articles
between the years of 1995-2010 and to prepare a subject index about
international marketing literature. In this framework, main journals about
marketing were scanned and in total 469 academic articles, 345 empirical and
124 theoretical, were examined and classified by using content analysis. The
articles were classified according to main and sub titles, as well as the year
they were published, the industry type, country, analysis technique, scale
type, sampling frame and sampling size. According to results, “strategic
marketing plan”; “product strategies”, and “internationalization process and
market entry modes” are the most frequently studied topics, and Factor Analysis
and Likert-type Scale are also the most used technique and scale. It is also
found that the papers were mostly published in USA, and focused on electronic
industry.
Bölüm | Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 1899 |
Gönderilme Tarihi | 10 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 28 Sayı: 2 |
Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.
Gizlilik Beyanı
Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.