Bu
çalışmanın temel amacı, üniversite öğrencilerinin girişimcilik özelliklerini
belirlemektir. Girişimcilik kavramı, işletmecilikte risk alma, yaratıcı olma ve
yenilik yapma gibi kavramlarla birlikte açıklanır. Bu düşünceden yola çıkılarak
bu çalışmada geleceğin girişimcileri olarak karşımıza çıkacak olan potansiyel
işletme bölümü son sınıf öğrencileri ele alınarak,
bunların girişimcilik ve girişimcilik kavramının tamamlayıcı parçaları olan
yenilik, yaratıcılık, risk alma konusundaki görüşleri ve özellikleri
belirlenmeye çalışılmıştır. Bu doğrultuda Ankara ilinde eğitim hizmetlerini
sürdüren altı üniversitenin İktisadi İdari Bilimler Fakültesi, İşletme
Bölümü son sınıfında okuyan 358 öğrenciye, girişimci profil ve eğilimlerini
saptamaya yönelik soruları içeren anket çalışması yapılmıştır. Araştırma
kitlesi olarak İşletme Bölümü öğrencilerinin seçilmesinin nedeni, bu
bölümün temel kuruluş amacının, girişimci yetiştirıne olmasından
kaynaklanmaktadır. Anket formunun hazırlanmasında Hen-man
Brain Dominance Kişilik Analizi formundan yararlanılmıştır. Elde edilen
bulgular Spss paket programında ki-kare analizi yapılarak yorumlanmaya
çalışılmıştır. İstatistiksel analiz sonuçlarına göre, gençlerin,
yaratıcı ve orijinal tanınmaktansa, kontrollü, mantıklı ve güvenilir
kişiler olarak tanınmayı tercih ettikleri görülmüştür. Gençler, zamanın iyi
planlanması ve organize edilmesi gerektiğini, problem çözümünde adım, adım
ilerleme metodunu benimsediklerini belitmişlerdir. Buna karşın yaratlcr kişiliğin parçalan olan en
önemli fikirlerim bir şey yapmadığım zaman ortaya çıkmıştr ve bütün bir günü
kendi düşüncelerimle geçimeyi isterim alternatifieri konusunda kararsrz kalmışlardır.
Aynca, katılımcı bayan ögrencilerin erkek
ögrencilere göre daha
duyarlı, duygusal, sentezci ve iletişime açlk olduklan; erkek ögrencilerin ise
bayan öğrenci[ere göre daha muhafazakar, analitik, kontrollü ve tasaruncı
olduklan görülmektedir. Elde edilen sonuçlar dogrultusunda gençlerin,
yeniliklere açık, belirli ölçüde riske katlanabilen
kişiler oldukları buna karşın yaratıcılığın öğeleri olan hayal kurrna,
sezgilere güvenme ve orijinal olma gibi konularda çekingen kaldıkları
görülmektedir
Bölüm | Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2000 |
Gönderilme Tarihi | 5 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2000 Cilt: 18 Sayı: 1 |
Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.
Gizlilik Beyanı
Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.