İşletmelerin,
değişik hedeflere erişmek için kullandığı özendirme araçlarından bir tanesi
olan seyahatler, günümüzde önemli bir turizm ürünü
olarak ortaya çıkmaktadır. Turizm literatüründe bu seyahatler 'özendirme
seyahatleri olarak adlandmlarak, "özendirme turizmi" başlığı altında ele
alınmaktadır.
1990'lı
yılların başında dünyada 17 milyar dolar olarak belirlenen özendirme
seyahatleri pazar payının, 2000'li yıllarda 56 milyar dolara çıkacağı
tahmin edilmektedir. Özendirme turizmi alanında Türkçe literatür
oldukça yetersizdir- Bu sebeple konu, çoğunlukla yabancı literatür
taranarak, değişik yönleriyle ele alınıp tanıtılmaya çalışılmıştır.Dolayısıyla
bu makalenin temel katkısı, Türkçe literatürde bu konudaki yetersizliği
gidermektir. Ayrıca, özendirme araçlarının etki derecelerini belirlemeye
yönelik yapılan araştırmalar incelenerek, seyahatin diğer özendirme
araçlarına göre etkili araçlardan biri olduğu tartışılmaya çalışılacaktır.
Şimdiye kadar özendirme seyahatleri, genellikle yönetim ve pazarlama
alanları içinde ele alınmış ve bu açılardan tanımlanmaya çalışümışür.
Özellikle son 15 yıldır turizm endüstrisindeki artan pazar payı ile
dikkat çeken özendirme seyahatlerinin, turizm cephesinden de tanımlanması
gerekmektedir. Makalede, bu eksiklikten yola çıkılarak yeni bir tanım
denemesi de yapılmıştır.
: Seyahat Özendirme Seyahati Özendirme Araçları İş seyahatleri
Bölüm | Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 1999 |
Gönderilme Tarihi | 12 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1999 Cilt: 17 Sayı: 1 |
Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.
Gizlilik Beyanı
Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.