Planlama,
değişik alternatifler arasından bir seçim yapmayı, geleceğin analizini, temel
amaç ve hedeflerin saptanmasını içeren çeşitli aşamalardan meydana gelir.
Turistik ürün planlaması. özellikle süratli değişmelerin meydana geldiği
günümüzde her ülke. bölge ve yöre için bir zorunluluktur.
Turistik
ürün planlaması için pek çok amaç bulunmaktadır. En temel amaç turizmin ülkelere
olan çeşitli faydalarını arttırmaktır. Bu amacı
gerçekleştirmeye yönelik çeşitli stratejiler saptanabilir Bunlardan bir tanesi,
pazarlama stratejisi olan "turistik ürün çeşitlendirme” stratejisidir.
Turistik ürün, yeni ürünler üretmek ve yeni pazar dilimlerine
girmek suretiyle çeşitlendirilebilir. Çalışmada bu konuların analizinin
yapılmasına çalışılmıştır
Çeşitlendirmek
suretiyle, çok farklı istek ve ihtiyaçlara sahip tüketicilerin
taleplerini karşılayabilen, değişen şartlara ve duruma uyum gösterebilecek
şekilde planlanan turistik ününün yaşam evresi sorunlarına önemli çözümler
getirilebileceği görülmektedir
Bölüm | Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 1997 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 1997 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1997 Cilt: 15 Sayı: 2 |
Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.
Gizlilik Beyanı
Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.