Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TURİSTİK ÇEKİCİLİK KAYNAKLARININ PLANLANMASINDA TURİSTİK ÜRÜN ÇEŞİTLENDİRMESİ

Yıl 1997, Cilt: 15 Sayı: 2, 139 - 160, 31.12.1997

Öz



Planlama,
değişik alternatifler arasından bir seçim yapmayı, geleceğin analizini, temel
amaç ve hedeflerin saptanmasını içeren çeşitli aşamalardan meydana gelir.
Turistik ürün planlaması. özellikle süratli değişmelerin meydana geldiği
günümüzde her ülke. bölge ve yöre için bir zorunluluktur.


Turistik
ürün planlaması için pek çok amaç bulunmaktadır. En temel amaç turizmin ülkelere
olan çeşitli faydalarını arttırmaktır. Bu
amacı
gerçekleştirmeye yönelik çeşitli stratejiler saptanabilir Bunlardan bir tanesi,
pazarlama stratejisi olan "turistik ürün çeşitlendirme”
stratejisidir.
Turistik ürün, yeni ürünler üretmek ve yeni pazar
dilimlerine
girmek suretiyle çeşitlendirilebilir. Çalışmada bu konuların
analizinin
yapılmasına çalışılmıştır



Çeşitlendirmek
suretiyle, çok farklı istek ve ihtiyaçlara sahip
tüketicilerin
taleplerini karşılayabilen, değişen şartlara ve duruma uyum
gösterebilecek
şekilde planlanan turistik ününün yaşam evr
esi sorunlarına önemli çözümler
getirilebileceği görülmektedir



Kaynakça

  • CIERRY, Gordone (1984), "TownPlanning: An Overview" in: The Spirit and Purpose of Planning, 2nd. ed, MJ- Bruton, ed. Landon: Hutchinson.
Yıl 1997, Cilt: 15 Sayı: 2, 139 - 160, 31.12.1997

Öz

Kaynakça

  • CIERRY, Gordone (1984), "TownPlanning: An Overview" in: The Spirit and Purpose of Planning, 2nd. ed, MJ- Bruton, ed. Landon: Hutchinson.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Yazarlar

Gülçin Buluç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 1997
Gönderilme Tarihi 1 Ocak 1997
Yayımlandığı Sayı Yıl 1997 Cilt: 15 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Buluç, G. (1997). TURİSTİK ÇEKİCİLİK KAYNAKLARININ PLANLANMASINDA TURİSTİK ÜRÜN ÇEŞİTLENDİRMESİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(2), 139-160.
AMA Buluç G. TURİSTİK ÇEKİCİLİK KAYNAKLARININ PLANLANMASINDA TURİSTİK ÜRÜN ÇEŞİTLENDİRMESİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Aralık 1997;15(2):139-160.
Chicago Buluç, Gülçin. “TURİSTİK ÇEKİCİLİK KAYNAKLARININ PLANLANMASINDA TURİSTİK ÜRÜN ÇEŞİTLENDİRMESİ”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 15, sy. 2 (Aralık 1997): 139-60.
EndNote Buluç G (01 Aralık 1997) TURİSTİK ÇEKİCİLİK KAYNAKLARININ PLANLANMASINDA TURİSTİK ÜRÜN ÇEŞİTLENDİRMESİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 15 2 139–160.
IEEE G. Buluç, “TURİSTİK ÇEKİCİLİK KAYNAKLARININ PLANLANMASINDA TURİSTİK ÜRÜN ÇEŞİTLENDİRMESİ”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 15, sy. 2, ss. 139–160, 1997.
ISNAD Buluç, Gülçin. “TURİSTİK ÇEKİCİLİK KAYNAKLARININ PLANLANMASINDA TURİSTİK ÜRÜN ÇEŞİTLENDİRMESİ”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 15/2 (Aralık 1997), 139-160.
JAMA Buluç G. TURİSTİK ÇEKİCİLİK KAYNAKLARININ PLANLANMASINDA TURİSTİK ÜRÜN ÇEŞİTLENDİRMESİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 1997;15:139–160.
MLA Buluç, Gülçin. “TURİSTİK ÇEKİCİLİK KAYNAKLARININ PLANLANMASINDA TURİSTİK ÜRÜN ÇEŞİTLENDİRMESİ”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 15, sy. 2, 1997, ss. 139-60.
Vancouver Buluç G. TURİSTİK ÇEKİCİLİK KAYNAKLARININ PLANLANMASINDA TURİSTİK ÜRÜN ÇEŞİTLENDİRMESİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 1997;15(2):139-60.

Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.


Gizlilik Beyanı

Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.