Pazarlama yöneticileri tarafından kontrol edilemeyen dış çevre değişkenleri arasında yer alan
yasal çevre boyutunda ülkemizde önemli değişilikler olmuştur. Bu
değişikliklerin birisi de , işletmelerin hedef pazarları ile iletişim kurmasını sağlayan
radyo televizyon reklamlarının yayınları ile ilgilidir. 3984 sayılı Radyo ve
Televizyonların Kuruluş ve Yayınları Hakkında Kanun ve adı geçen kanun
hükümleri uyarınca düzenlenen, Radyo Televizyon Kuruluşları Reklam
ve Yayın İlkeleri Usulleri ile Reklam Gelirleri Üst Kurul Paylarının Ödenmesi
Hakkşnda Yönetmelik, pazarlama yöneticilerinin doğrudan ilgi alanları içinde
yer almaktadır. Reklam yayın, ilke ve usulleriyle ilgili yasal düzenlemelerle,
tüketici ve rekabet onamının korunması sağlanmaya çalışılmış, ancak, yasal
düzenlemelerde haksız ve aklatıcı reklamın olumsuz etkilerini silecek düzeltici
reklama yer verilmeyerek önemli bir fırsat kaçırılmıştır. Diğer taraftan,
Radyo. ve Televizyon Üst Kurulu tarafından yayıncı kuruluşlara gönderilen
uyarılar dikkate alındığında, uyarıların Ülke genelinde yayın yapan kuruluşlar
ile sınırlı kaldığı ve Kanunun henüz gerektirdiği katılıkta uygulanmadığı
sonucuna ulaşılmaktadır.
Bölüm | Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 1996 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 1996 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1996 Cilt: 14 Sayı: 1 |
Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.
Gizlilik Beyanı
Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.