Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SATIŞ MAĞAZALARINA YABANCI DİLDE AD VERME AKIMININ NEDENLERİ

Yıl 1996, Cilt: 14 Sayı: 1, 165 - 176, 01.07.1996

Öz

Satıs mağazalarına yabancı dilde ad verme akımının son günlerde giderek hızlanmasına bazı yazarlann,yerel
yönetimlerin ve özellikle Türk Dil Kurumu'nun büyük tepki verdiği
görülmektedir. Ancak bu yaklasımın, bir de pazarlama yönüyle ele alınması ve
işletmecilerin neden böyle bir akımın etkisinde kaldığının incelenmesi
gerekmektedir. Bu amaçla Ankara'da; yabancı ad altında faaliyet
gösteren 172 hazır giyim mağazasına yüz yüze anket uygulanmlıdır. Elde edilen
bulgular; eğitim ve geiir düzeyi yüksek semtlerde bu akırmn daha çok benimsendiği
yönündedir: Aynca bu işletmeler, hedef kille olarak
gençleri, kadınları göstermekte ve yabancı sözcükler seçerek daha kolay hatırlanan
mağazalar olmayı amaçlamaktadırlar

Kaynakça

  • ALPTEKİN, Mahmut, 1995, “Dil Kirlenmesinin Boyutları", Cumhuriyet, 31 Temmuz,s.2.
  • AKŞAM, 1995, Türkçe İsim Mecburiyeti" 30 Ekim, s.3.
  • KTÜEL, 1994, “Fransa, Dilini Korumak İçin İngilizce İsim ve Terimlere Savaş Açıyor” Sa.1 32,13 Ocak,s.63-65.
  • AŞIK,Melih, 19951Türkçeye ödül", Milliyet 29 Eylül.
  • CUMHURİYET, 1994a,”Türkçe Yazalım Türkçe Konuşalım”, 30 Aralık,s.20.
  • 1994(bWFransıcayı Koruma Çabası", 8 Nisan.
  • ÇALIŞKAN,Selami, 1994 (Yabancı isim salgını konusu) Türkiye, 13 Ocak
  • EKMEKÇE Mustafa, Fransızcan, Cumhuriyet, 13 Haziranıs,12.
  • EVCAN, Yaşar, 1994(Beledjye kararı hk.)Karaman Belediyesi Haber Bülteni, sa. 18,s.2
  • HÜRRİYET, 1994, “Fransızlar Dil Savaşını Kaybetti" 1 Ağustos.
  • İVGİN, Hayrettin, 1994, “Yazık Oluyor Türkçemize”, Orta Doğu, 29 Araiık,s.10.
  • KAFTAN, Ekrem, 1995, "Ticarette Türkçe Yok”, Türkiye 29 Haziran,10.
  • KARAHAN,Sami, 1991 ,Ticaret Hukukunun Temel Kavramları, Kuzucular Ofset, Konya.
  • KAYUŞ, Nilüfer, 1994, (Fransızların Yasak Duvarı), Sabah,6 Mart.
  • MİLLİYET, 1996, “İşyerlerine Türkçe İsim”, 25 Mayıs, s.10.
  • PAMUK, Orhan, 1994, (Dilin tahrip olmasına ilişkin), Cumhuriyet, 10 Ocak.
  • PERLMAN, Mişel, 1994, “Fransa’da İngilizce Savaşları" , Cumhuriyet, 2 Ağustos.
  • PULUR, Hasan, 1994, “Türkçe Dediğin", Milliyet, 1 Aralık.
  • SOYSAL Mümtaz, 1993, “Kanal Adı, mağaza adı bile yabancı" Hürriyet, 7 Kasm, 1 .
  • 1994, “Dilde Sömürgeleşme” 30 Aralık, s.11.
  • TÜRK DİLİ, 1995, "Tükçe Yazalım Türkçe Konuşalım Kampanyasına Destek Verelim", sa.518, Şubat, s.206.
  • 1996, “Belediyeler Türk Diline Sahip Çıkıyor”, sa-529, Ocak, s.84.
  • UÇAR, Salter,1993 Ticaret Sicili Tacir ve Esnaf Kavramı, Alfa Basım Yayın Dağıtım, İstanbul.
  • ÜSTÜNOVA, Kerim, 1996, “Bursa’da Tabela Adları", Türk Dili sa.533, Mayıs, s.1186-90.
  • YAMAN, Ertuğrul, 1996, "Iş Yerlerine Ad Vermede Onaya Çıkan Eğilimler ve Yabancılaşma", Türk Dili, sa.530, Şubat, s.325-333.
Yıl 1996, Cilt: 14 Sayı: 1, 165 - 176, 01.07.1996

Öz

Kaynakça

  • ALPTEKİN, Mahmut, 1995, “Dil Kirlenmesinin Boyutları", Cumhuriyet, 31 Temmuz,s.2.
  • AKŞAM, 1995, Türkçe İsim Mecburiyeti" 30 Ekim, s.3.
  • KTÜEL, 1994, “Fransa, Dilini Korumak İçin İngilizce İsim ve Terimlere Savaş Açıyor” Sa.1 32,13 Ocak,s.63-65.
  • AŞIK,Melih, 19951Türkçeye ödül", Milliyet 29 Eylül.
  • CUMHURİYET, 1994a,”Türkçe Yazalım Türkçe Konuşalım”, 30 Aralık,s.20.
  • 1994(bWFransıcayı Koruma Çabası", 8 Nisan.
  • ÇALIŞKAN,Selami, 1994 (Yabancı isim salgını konusu) Türkiye, 13 Ocak
  • EKMEKÇE Mustafa, Fransızcan, Cumhuriyet, 13 Haziranıs,12.
  • EVCAN, Yaşar, 1994(Beledjye kararı hk.)Karaman Belediyesi Haber Bülteni, sa. 18,s.2
  • HÜRRİYET, 1994, “Fransızlar Dil Savaşını Kaybetti" 1 Ağustos.
  • İVGİN, Hayrettin, 1994, “Yazık Oluyor Türkçemize”, Orta Doğu, 29 Araiık,s.10.
  • KAFTAN, Ekrem, 1995, "Ticarette Türkçe Yok”, Türkiye 29 Haziran,10.
  • KARAHAN,Sami, 1991 ,Ticaret Hukukunun Temel Kavramları, Kuzucular Ofset, Konya.
  • KAYUŞ, Nilüfer, 1994, (Fransızların Yasak Duvarı), Sabah,6 Mart.
  • MİLLİYET, 1996, “İşyerlerine Türkçe İsim”, 25 Mayıs, s.10.
  • PAMUK, Orhan, 1994, (Dilin tahrip olmasına ilişkin), Cumhuriyet, 10 Ocak.
  • PERLMAN, Mişel, 1994, “Fransa’da İngilizce Savaşları" , Cumhuriyet, 2 Ağustos.
  • PULUR, Hasan, 1994, “Türkçe Dediğin", Milliyet, 1 Aralık.
  • SOYSAL Mümtaz, 1993, “Kanal Adı, mağaza adı bile yabancı" Hürriyet, 7 Kasm, 1 .
  • 1994, “Dilde Sömürgeleşme” 30 Aralık, s.11.
  • TÜRK DİLİ, 1995, "Tükçe Yazalım Türkçe Konuşalım Kampanyasına Destek Verelim", sa.518, Şubat, s.206.
  • 1996, “Belediyeler Türk Diline Sahip Çıkıyor”, sa-529, Ocak, s.84.
  • UÇAR, Salter,1993 Ticaret Sicili Tacir ve Esnaf Kavramı, Alfa Basım Yayın Dağıtım, İstanbul.
  • ÜSTÜNOVA, Kerim, 1996, “Bursa’da Tabela Adları", Türk Dili sa.533, Mayıs, s.1186-90.
  • YAMAN, Ertuğrul, 1996, "Iş Yerlerine Ad Vermede Onaya Çıkan Eğilimler ve Yabancılaşma", Türk Dili, sa.530, Şubat, s.325-333.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Yazarlar

Sanem Alkibay

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 1996
Gönderilme Tarihi 1 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 1996 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Alkibay, S. (1996). SATIŞ MAĞAZALARINA YABANCI DİLDE AD VERME AKIMININ NEDENLERİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(1), 165-176.
AMA Alkibay S. SATIŞ MAĞAZALARINA YABANCI DİLDE AD VERME AKIMININ NEDENLERİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Temmuz 1996;14(1):165-176.
Chicago Alkibay, Sanem. “SATIŞ MAĞAZALARINA YABANCI DİLDE AD VERME AKIMININ NEDENLERİ”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 14, sy. 1 (Temmuz 1996): 165-76.
EndNote Alkibay S (01 Temmuz 1996) SATIŞ MAĞAZALARINA YABANCI DİLDE AD VERME AKIMININ NEDENLERİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 14 1 165–176.
IEEE S. Alkibay, “SATIŞ MAĞAZALARINA YABANCI DİLDE AD VERME AKIMININ NEDENLERİ”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 14, sy. 1, ss. 165–176, 1996.
ISNAD Alkibay, Sanem. “SATIŞ MAĞAZALARINA YABANCI DİLDE AD VERME AKIMININ NEDENLERİ”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 14/1 (Temmuz 1996), 165-176.
JAMA Alkibay S. SATIŞ MAĞAZALARINA YABANCI DİLDE AD VERME AKIMININ NEDENLERİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 1996;14:165–176.
MLA Alkibay, Sanem. “SATIŞ MAĞAZALARINA YABANCI DİLDE AD VERME AKIMININ NEDENLERİ”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 14, sy. 1, 1996, ss. 165-76.
Vancouver Alkibay S. SATIŞ MAĞAZALARINA YABANCI DİLDE AD VERME AKIMININ NEDENLERİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 1996;14(1):165-76.

Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.


Gizlilik Beyanı

Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.