Satıs mağazalarına yabancı dilde ad verme akımının son günlerde giderek hızlanmasına bazı yazarlann,yerel
yönetimlerin ve özellikle Türk Dil Kurumu'nun büyük tepki verdiği
görülmektedir. Ancak bu yaklasımın, bir de pazarlama yönüyle ele alınması ve
işletmecilerin neden böyle bir akımın etkisinde kaldığının incelenmesi
gerekmektedir. Bu amaçla Ankara'da; yabancı ad altında faaliyet
gösteren 172 hazır giyim mağazasına yüz yüze anket uygulanmlıdır. Elde edilen
bulgular; eğitim ve geiir düzeyi yüksek semtlerde bu akırmn daha çok benimsendiği
yönündedir: Aynca bu işletmeler, hedef kille olarak
gençleri, kadınları göstermekte ve yabancı sözcükler seçerek daha kolay hatırlanan
mağazalar olmayı amaçlamaktadırlar
Bölüm | Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 1996 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1996 Cilt: 14 Sayı: 1 |
Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.
Gizlilik Beyanı
Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.