This study investigates the patterns of
academic performance by gender in a developing country in a stereotypical male
profession and non-feminine career path. Data are gathered from Business
Administration students of Bilkent University, Turkey. The findings of the
present study correlates with earlier studies in western cultures in that (1)
female accounting students outperform male accounting students significantly,
(2) the interactive relationship between the gender of the instructor and the
gender of the students suggest that female students do significantly better
with female instructors.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 1994 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 1994 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1994 Cilt: 12 |
Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.
Gizlilik Beyanı
Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.