Counterfeit
products are important issues about which it is to be thought and to be solved
all over the world today. Counterfeit products are harmful to the consumers
with their use, to micro-level operations with their production and to the
economies at macro-level. In this study, the effect of various risk factors and
gender on purchasing the counterfeit product behavior of consumers who played
an important role in the formation of supply for counterfeit products is
examined. Accessory products that consumers can easily reach in many places are
selected as a product category in the survey. Within the scope of the survey, 351
participants from Samsun/Turkey sample are reached by a questionnaire. A
research model based on the relationship between intention of purchasing and
physical, social, financial, psychological risk factors that are thought to be
an obstacle to behavior of purchasing counterfeit product is established. As a
result of the research, it is found that the financial risk has strongly
reduced the behavior of purchasing the counterfeit accessory product. Other
risk factors are not seem to have any effect on the intention of purchasing
counterfeit accessory products. In the gender based model comparison, risk
perceptions of male and female are not different at the model level. It can be
said that it would be beneficial to emphasize the financial damages to be faced
with the use of counterfeit products in the marketing programs and applications
according to the results of the research.
Taklit ürünler
bugün tüm dünyada üzerine düşünülen ve çözüm aranan önemli bir konudur. Taklit
ürünler kullanımları ile tüketicilere, üretimi ile mikro düzeyde işletmelere
makro düzeyde ise ekonomilere zarar vermektedir. Bu çalışmada, taklit ürünlere
yönelik arzın oluşmasında önemli bir rol üstlenen tüketicilerin taklit ürün
satın alma davranışına çeşitli risk faktörlerinin etkisi incelenmiştir. Araştırmada
ürün kategorisi olarak tüketicilerin birçok noktada kolayca ulaşabildiği
aksesuar ürünleri seçilmiştir. Araştırma kapsamında Türkiye örnekleminden 351
katılımcıya anket tekniği ile ulaşılmıştır. Taklit ürün satın alma davranışının
önünde bir engel oluşturacağı düşünülen fiziksel, sosyal, finansal, psikolojik
risk faktörleri ile satın alma niyeti arasındaki ilişkilere dayanan araştırma modeli
oluşturulmuştur. Araştırma sonucunda finansal riskin taklit aksesuar ürünü
satın alma davranışını güçlü bir şekilde azalttığı sonucuna ulaşılmıştır. Diğer
risk faktörlerinin ise taklit aksesuar ürünü satın alma niyeti üzerinde bir
etkisinin olmadığı görülmüştür. Bu bulgudan yola çıkarak pazarlama program ve
uygulamalarında taklit ürün kullanımı ile karşılaşılacak finansal zararlara
vurgu yapılmasının faydalı olacağı söylenebilir.
Taklit Ürün Sosyal Risk Psikolojik Risk Finansal Risk Fiziksel Risk
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 22 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 36 Sayı: 4 |
Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.
Gizlilik Beyanı
Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.