Since the 1990s, with the
increase of the international entrepreneurship activities, some firms have
become internationalized in a way earlier and faster rather than the
traditional ways of internationalization. Small and medium sized enterprises
that internationalize from their inception or very shortly thereafter are
called “Born Global” in the literature. The role of the international
entrepreneurship orientation that born globals have in facilitating faster
international activities compared to the traditional ways of
internationalization is great. International entrepreneurship orientation is analyzed
by its three dimensions, namely, proactivity, risk taking and innovation. The
innovation dimension of international entrepreneurship in the study is examined
at the point of born global. In the study, born global firms in different
sectors in Ankara, Çorum and Konya have been analyzed using qualitative
research methods. QSR NVivo 11 program is utilized in data analysis. In
conclusion, four factors that influence the dimension of innovation in the
entrepreneurial orientation of born global firms are revealed and explained
based on the data obtained. These factors are information creation and sharing,
entrepreneurship, information and communication technologies, and human
resources.
1990'lı yıllardan itibaren uluslararasılaşma
süreci modeli ile faaliyetlerini diğer ülke pazarlarına götürmekte olan işletmelerden
farklı, daha erken ve hızlı bir şekilde uluslararasılaşan işletmelerin varlığı
belirlenmeye başlanmıştır. Kuruldukları
andan itibaren veya kuruluşlarını takiben kısa bir süre içerisinde uluslararası
faaliyetlerde bulunan küçük ve orta ölçekli işletmeler “Küresel Doğan
İşletmeler” olarak isimlendirilmektedir. Küresel doğan işletmelerin uluslararasılaşma
süreci modeli ile uluslararasılaşan işletmelere nazaran daha hızlı uluslararası
faaliyetlerde bulunabilmelerinde sahip oldukları uluslararası girişimcilik
yöneliminin rolü büyüktür. Uluslararası girişimcilik yönelimi, proaktiflik,
risk alma ve yenilikçilik şeklindeki üç boyutuyla ele alınmaktadır. Çalışma
kapsamında, uluslararası girişimciliğin yenilikçilik boyutu incelenmektedir.
Çalışmada, Ankara, Çorum ve Konya’da farklı sektörlerde faaliyet gösteren on
küresel doğan işletmeye ulaşılmıştır. Verilerin incelenmesi nitel araştırma
yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Verilerin analizi için QSR NVivo 11 programı
kullanılmıştır. Çalışma içeriğinde elde edilen veriler sayesinde küresel doğan
işletmelerin yenilikçiliklerini etkileyen dört faktör ortaya konmuş ve
incelenmiştir. Adı geçen faktörler; bilgi oluşturma ve paylaşma, girişimcilik,
bilgi ve iletişim teknolojileri ve insan kaynaklarıdır.
uluslararasılaşma süreci küresel doğan işletmeler girişimcilik yönelimi yenilikçilik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 37 Sayı: 4 |
Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.
Gizlilik Beyanı
Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.