The aim of this study is to determine
the factors affecting the export marketing behaviours of small and medium size
enterprises that take part in machine manufacturing industry and to designate
the roles of these factors for classifying the enterprises according to their
export marketing performance dimensions. Within the frame of this aim the main
part of this research consists of 63 small and medium size enterprises, 52 of
which are exporters that take part in Çorum Machine Manufacturing Industry.
Factor and Discriminant Analysis Methods have been used to discover the factors
affecting the export marketing behaviours of enterprises and the roles of these
factors for classifying the enterprises according to their export marketing performance
dimensions.
As a result of Factor Analysis, the factors
that affect the export marketing behaviour of enterprises have been stated as
the managers’ perception of the benefits of export, export marketing
strategies, environmental factors, business characteristics and the perception
of export reasons of managers. As a results of Discriminant Analysis it is
shown that the factors affecting the export marketing behaviours have important
roles on about classifying the enterprises according to their export marketing performance
dimensions.
Small and medium enterprises(SME) export marketing export marketing performance export marketing behaviour export performance dimensions
Bu çalışmanın amacı, Makine İmalat
Sanayii’nde faaliyet gösteren küçük ve orta ölçekli işletmelerin ihracat
pazarlaması davranışlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi ve bu faktörlerin
işletmelerin ihracat pazarlaması performans ölçülerine göre
sınıflandırılmalarındaki rollerinin ortaya konulmasıdır. Bu amaç çerçevesinde
araştırmanın ana kütlesi, Çorum Makine İmalat Sanayii’nde faaliyet gösteren
52’si ihracatçı 63 adet küçük ve orta ölçekli işletmeyi kapsamaktadır.
İşletmelerin ihracat davranışlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi ve bu
faktörlerin işletmelerin ihracat pazarlaması performans ölçülerine göre
sınıflandırılmalarındaki rollerinin tespit edilmesi amacıyla faktör ve
diskriminant analiz yöntemleri kullanılmıştır.
Faktör analizi sonucunda işletmelerin
ihracat davranışlarını etkileyen faktörler; yöneticilerin ihracatın yararlarına
ilişkin algıları, ihracat pazarlaması stratejileri, çevresel faktörler, işletme
özellikleri ve yöneticilerin ihracat yapma nedenlerine ilişkin algıları olarak
belirlenmiştir. Diskriminant analizi sonucunda, ihracat davranışını etkileyen
faktörlerin işletmelerin ihracat pazarlaması performans ölçülerine göre
sınıflandırılmalarında önemli rollerinin bulunduğu tespit edilmiştir.
ihracat pazarlaması ihracat pazarlaması performansı ihracat pazarlaması davranışı ihracat performans ölçüleri
Bölüm | Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2008 |
Gönderilme Tarihi | 25 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 26 Sayı: 2 |
Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.
Gizlilik Beyanı
Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.