Bu çalışmada, endüstriyel satın alma
sürecinin örgütsel ve kişisel bazı mikro düzeydeki faktörlerin yanısıra, kültür
gibi makro düzeydeki faktörlerden de etkilendiği fikrinden yola çıkılarak,
endüstriyel bilgi kaynaklarının da kültürel farklılıklara göre değişiklik gösterip göstermeyeceğinin teorik olarak incelenmesi
amaçlanmaktadır. Moriarty ve Spekman’ın (1984) endüstriyel bilgi kaynakları
sınıflandırması (kişisel/ticari, kişisel/ticari olmayan, kişisel
olmayan/ticari, kişisel olmayan/ticari olmayan) ile Hofstede’in (1991) kültürel
farklılık boyutları ve Boisot’un (1986) bilginin kodlanması ve yayılmasına
ilişkin kültürel farklılık tipolojisi temel alınarak yapılan kavramsal inceleme
sonucunda beş önerme geliştirilmiştir. Son kısımda, Türkiye’nin kültürel
özellikleri ve kullanılabilecek olası bilgi kaynakları tartışılmakta, pazarlama
yöneticileri ve gelecek çalışmalar için önerilerde bulunulmaktadır.
Endüstriyel pazarlama endüstriyel bilgi kaynakları kültürel farklılıklar
This
study aims to investigate theoretically if cultural differences affect the
information sources used by industrial buyers, from the point of view that
industrial buying process is influenced by not only micro level factors like
organizational or individual characteristics, but also some macro level factors
like culture. Five prepositions are developed by using industrial information
source taxonomy of Moriarty and Spekman (1984) (commercial/personal,
commercial/ impersonal, noncommercial/personal, noncommercial/impersonal),
Hofstede’s (1991) cultural difference dimensions and Boisot’s (1986)
“Transactional choice in the cultural scope” classification. Possible information
sources used in
based on its cultural characteristics are discussed. Some suggestion for
marketing managers and future researches are made in the last part of the
study.
Industrial marketing industrial information sources cultural differences
Bölüm | Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2008 |
Gönderilme Tarihi | 25 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 26 Sayı: 2 |
Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.
Gizlilik Beyanı
Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.