BibTex RIS Kaynak Göster

Reactions to Marketing Ethics and Its Relationship to Consumer Sense of Morality

Yıl 2007, Cilt: 25 Sayı: 2, 81 - 101, 31.12.2007

Öz

The aim of this study is to explore the consumers’ reactions to companies’ ethical behaviours regarding marketing activities and whether these reactions change depending on the sense of morality. For this purpose; survey has been used and 520 usable survey forms have been analysed. The results of the study in which factor and canonical corelation analysis techniques have been used as the statistical method have revealed that consumers who have absolute and situational sense of ethics both give encouraging and deterring reactions to firms’ ethical behaviours regarding marketing and are sensible to ethical problems.

PAZARLAMA ETİĞİNE GÖSTERİLEN TEPKİLER VE TÜKETİCİ AHLAK ANLAYIŞIYLA İLİŞKİSİ

Yıl 2007, Cilt: 25 Sayı: 2, 81 - 101, 31.12.2007

Öz

Bu çalışmanın amacı, işletmelerin pazarlama faaliyetlerine ilişkin etik davranışlarına tüketicilerin gösterdiği tepkiler ve bu tepkilerin tüketicilerin benimsediği ahlak anlayışına göre değişip değişmediğini belirlemektir. Bu amacı gerçekleştirmek için anket yöntemi kullanılmış ve 520 kullanılabilir anket formu analize tabi tutulmuştur. İstatistiksel yöntem olarak faktör ve kanonikal korelâsyon analiz tekniklerinin kullanıldığı çalışma sonuçları, mutlakıyetçi ve durumsalcı ahlak anlayışına sahip tüketicilerin, işletmelerin pazarlamayla ilgili etki davranışlarına karşı hem teşvik edici, hem de caydırıcı tepkiler verirken, etik sorunlara karşı da duyarlı davrandıklarını göstermiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Yazarlar

Murat Akyıldız Bu kişi benim

Mehmet Marangoz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2007
Gönderilme Tarihi 11 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 25 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akyıldız, M., & Marangoz, M. (2007). PAZARLAMA ETİĞİNE GÖSTERİLEN TEPKİLER VE TÜKETİCİ AHLAK ANLAYIŞIYLA İLİŞKİSİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(2), 81-101.
AMA Akyıldız M, Marangoz M. PAZARLAMA ETİĞİNE GÖSTERİLEN TEPKİLER VE TÜKETİCİ AHLAK ANLAYIŞIYLA İLİŞKİSİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Eylül 2007;25(2):81-101.
Chicago Akyıldız, Murat, ve Mehmet Marangoz. “PAZARLAMA ETİĞİNE GÖSTERİLEN TEPKİLER VE TÜKETİCİ AHLAK ANLAYIŞIYLA İLİŞKİSİ”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 25, sy. 2 (Eylül 2007): 81-101.
EndNote Akyıldız M, Marangoz M (01 Eylül 2007) PAZARLAMA ETİĞİNE GÖSTERİLEN TEPKİLER VE TÜKETİCİ AHLAK ANLAYIŞIYLA İLİŞKİSİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 25 2 81–101.
IEEE M. Akyıldız ve M. Marangoz, “PAZARLAMA ETİĞİNE GÖSTERİLEN TEPKİLER VE TÜKETİCİ AHLAK ANLAYIŞIYLA İLİŞKİSİ”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 25, sy. 2, ss. 81–101, 2007.
ISNAD Akyıldız, Murat - Marangoz, Mehmet. “PAZARLAMA ETİĞİNE GÖSTERİLEN TEPKİLER VE TÜKETİCİ AHLAK ANLAYIŞIYLA İLİŞKİSİ”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 25/2 (Eylül 2007), 81-101.
JAMA Akyıldız M, Marangoz M. PAZARLAMA ETİĞİNE GÖSTERİLEN TEPKİLER VE TÜKETİCİ AHLAK ANLAYIŞIYLA İLİŞKİSİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2007;25:81–101.
MLA Akyıldız, Murat ve Mehmet Marangoz. “PAZARLAMA ETİĞİNE GÖSTERİLEN TEPKİLER VE TÜKETİCİ AHLAK ANLAYIŞIYLA İLİŞKİSİ”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 25, sy. 2, 2007, ss. 81-101.
Vancouver Akyıldız M, Marangoz M. PAZARLAMA ETİĞİNE GÖSTERİLEN TEPKİLER VE TÜKETİCİ AHLAK ANLAYIŞIYLA İLİŞKİSİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2007;25(2):81-101.

Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.


Gizlilik Beyanı

Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.