BibTex RIS Kaynak Göster

Quality in Retailing Services

Yıl 2007, Cilt: 25 Sayı: 2, 129 - 149, 31.12.2007

Öz

This study was done on the customers of a supermarket in Duzce city. The research aims at measuring the quality of the services in supermarkets making use of the customers’ perceptions and expectations. SERVQUAL quality model was used in order to measure the quality of service. The data derived from the questionnaire were evaluated in SPSS 10.0. As a consequence of the FACTOR analysis, five dimensions were determined. These dimensions are: “personel’s dialogue with the customers”, “retailing policies”, “facilities for the customers”, “physical elements” and “solving the problems”. As a consequence of the MANOVA analysis, it was seen that some services are perceived differently depending on the demographic features of the customers.

PERAKENDECİLİK HİZMETLERİNDE KALİTE

Yıl 2007, Cilt: 25 Sayı: 2, 129 - 149, 31.12.2007

Öz

Bu çalışma, Düzce İlin’de bir süpermarket müşterilerine yönelik olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın amacı, süpermarketlerde sunulan hizmetlerin kalitesini, müşteri beklentileri ve algılamalarından faydalanarak ölçmektir. Hizmet kalitesini ölçmek için SERVQUAL kalite modelinden faydalanılmıştır. Anketle elde edilen veriler SPSS 10.0’da değerlendirilmiştir. Yapılan FAKTÖR Analizi sonucu, “Personelin Müşterilerle Olan Diyalogu”, “Perakendecilik Politikaları”, “Müşteriye Yönelik Kolaylıklar”, “Fiziki Unsurlar” ve “Sorun Giderme” şeklinde beş boyut belirlenmiştir. Yapılan MANOVA Analizi sonucu, müşterilerin demografik özelliklerine bağlı olarak bazı hizmetlerin farklı algılandığı saptanmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Yazarlar

Kahraman Çatı Bu kişi benim

Süleyman Şahin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2007
Gönderilme Tarihi 11 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 25 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çatı, K., & Şahin, S. (2007). PERAKENDECİLİK HİZMETLERİNDE KALİTE. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(2), 129-149.
AMA Çatı K, Şahin S. PERAKENDECİLİK HİZMETLERİNDE KALİTE. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Eylül 2007;25(2):129-149.
Chicago Çatı, Kahraman, ve Süleyman Şahin. “PERAKENDECİLİK HİZMETLERİNDE KALİTE”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 25, sy. 2 (Eylül 2007): 129-49.
EndNote Çatı K, Şahin S (01 Eylül 2007) PERAKENDECİLİK HİZMETLERİNDE KALİTE. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 25 2 129–149.
IEEE K. Çatı ve S. Şahin, “PERAKENDECİLİK HİZMETLERİNDE KALİTE”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 25, sy. 2, ss. 129–149, 2007.
ISNAD Çatı, Kahraman - Şahin, Süleyman. “PERAKENDECİLİK HİZMETLERİNDE KALİTE”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 25/2 (Eylül 2007), 129-149.
JAMA Çatı K, Şahin S. PERAKENDECİLİK HİZMETLERİNDE KALİTE. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2007;25:129–149.
MLA Çatı, Kahraman ve Süleyman Şahin. “PERAKENDECİLİK HİZMETLERİNDE KALİTE”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 25, sy. 2, 2007, ss. 129-4.
Vancouver Çatı K, Şahin S. PERAKENDECİLİK HİZMETLERİNDE KALİTE. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2007;25(2):129-4.

Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.


Gizlilik Beyanı

Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.