BibTex RIS Kaynak Göster

Effects of Brand Placement as an Advertisement: An Exploratory Study on the Use of Brand Placements in Video Games

Yıl 2007, Cilt: 25 Sayı: 2, 169 - 188, 31.12.2007

Öz

The purpose of the present study is to investigate attitudes towards “brand placement”, which is considered as a rival to traditional advertisement applications, and to empirically analyze its use in video games. For that purpose, respondents were asked to play a video game containing a large number of brand placement and attitudes of respondents were tried to be measured. In addition to that, the recall level of placed brands was tested. The results show that there is a positive attitude towards brand placement in video games and the brands placed in games are perceived to be sympathetic for video gamers. Moreover, it is also observed that, the objects directly used by the players in the games (in this study; automobiles) are recalled more easily by the respondents.

MARKA YERLEŞTİRMENİN BİR REKLAM OLARAK ETKİLERİ: VİDEO OYUNLARINDAKİ MARKA YERLEŞTİRME UYGULAMALARI ÜZERİNE KEŞİFSEL BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2007, Cilt: 25 Sayı: 2, 169 - 188, 31.12.2007

Öz

Bu çalışmanın amacı, son yıllarda kullanımı giderek artan ve reklamlara alternatif olarak gösterilemeye başlanan “marka yerleştirme” uygulamalarına karşı tutumları belirlemek ve bu uygulamanın video oyunlarındaki kullanımını ampirik olarak incelenmektir. Bu amaçla, katılımcılara içerisine çok sayıda marka yerleştirilmiş bir video oyunu oynattırılmış ve marka yerleştirmeye karşı tutumları ölçülmeye çalışılmıştır. Ayrıca, oyunun içerisinde yer alan markaların hatırlanırlık seviyeleri test edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, marka yerleştirme uygulamalarına karşı olumlu bir tutum olduğu, oyunlarda yer alan markaların katılımcılar tarafından daha sempatik bulunduğu ve katılımcıların oyunlarda kendi kullandıkları nesnelerin markalarını (bu oyunda otomobiller) daha öncelikli olarak hatırladıkları görülmüştür.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Yazarlar

Pelin Sürücü Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2007
Gönderilme Tarihi 11 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 25 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sürücü, P. (2007). MARKA YERLEŞTİRMENİN BİR REKLAM OLARAK ETKİLERİ: VİDEO OYUNLARINDAKİ MARKA YERLEŞTİRME UYGULAMALARI ÜZERİNE KEŞİFSEL BİR ARAŞTIRMA. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(2), 169-188.
AMA Sürücü P. MARKA YERLEŞTİRMENİN BİR REKLAM OLARAK ETKİLERİ: VİDEO OYUNLARINDAKİ MARKA YERLEŞTİRME UYGULAMALARI ÜZERİNE KEŞİFSEL BİR ARAŞTIRMA. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Eylül 2007;25(2):169-188.
Chicago Sürücü, Pelin. “MARKA YERLEŞTİRMENİN BİR REKLAM OLARAK ETKİLERİ: VİDEO OYUNLARINDAKİ MARKA YERLEŞTİRME UYGULAMALARI ÜZERİNE KEŞİFSEL BİR ARAŞTIRMA”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 25, sy. 2 (Eylül 2007): 169-88.
EndNote Sürücü P (01 Eylül 2007) MARKA YERLEŞTİRMENİN BİR REKLAM OLARAK ETKİLERİ: VİDEO OYUNLARINDAKİ MARKA YERLEŞTİRME UYGULAMALARI ÜZERİNE KEŞİFSEL BİR ARAŞTIRMA. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 25 2 169–188.
IEEE P. Sürücü, “MARKA YERLEŞTİRMENİN BİR REKLAM OLARAK ETKİLERİ: VİDEO OYUNLARINDAKİ MARKA YERLEŞTİRME UYGULAMALARI ÜZERİNE KEŞİFSEL BİR ARAŞTIRMA”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 25, sy. 2, ss. 169–188, 2007.
ISNAD Sürücü, Pelin. “MARKA YERLEŞTİRMENİN BİR REKLAM OLARAK ETKİLERİ: VİDEO OYUNLARINDAKİ MARKA YERLEŞTİRME UYGULAMALARI ÜZERİNE KEŞİFSEL BİR ARAŞTIRMA”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 25/2 (Eylül 2007), 169-188.
JAMA Sürücü P. MARKA YERLEŞTİRMENİN BİR REKLAM OLARAK ETKİLERİ: VİDEO OYUNLARINDAKİ MARKA YERLEŞTİRME UYGULAMALARI ÜZERİNE KEŞİFSEL BİR ARAŞTIRMA. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2007;25:169–188.
MLA Sürücü, Pelin. “MARKA YERLEŞTİRMENİN BİR REKLAM OLARAK ETKİLERİ: VİDEO OYUNLARINDAKİ MARKA YERLEŞTİRME UYGULAMALARI ÜZERİNE KEŞİFSEL BİR ARAŞTIRMA”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 25, sy. 2, 2007, ss. 169-88.
Vancouver Sürücü P. MARKA YERLEŞTİRMENİN BİR REKLAM OLARAK ETKİLERİ: VİDEO OYUNLARINDAKİ MARKA YERLEŞTİRME UYGULAMALARI ÜZERİNE KEŞİFSEL BİR ARAŞTIRMA. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2007;25(2):169-88.

Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.


Gizlilik Beyanı

Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.