BibTex RIS Kaynak Göster

The Attitude of University Students Towards Environmental Consumption and the Effect on Purchasing

Yıl 2007, Cilt: 25 Sayı: 2, 213 - 242, 01.09.2007

Öz

This study investigates the nature of consumers’ attitudes towards environmental consumption. Transformation of ‘consumer society’ into ‘green consumer society’ can merely be achieved by ‘environmental/green consumers’. In this study, the possible determinants of green consumers are examined in the context of university students. Knowing the components of attitudes towards environmental consumption will help the efforts to enhance the process of transformation. In this context, environmental attitudes and behaviors of university students were analyzed. Data were collected from 780 students in two different universities. Findings are presented in the light of factor and regression analyses. The results indicate that the main determinants of green attitudes in consumption process are environmental culture of consumers/university students, acceptance level of environmental philosophy by consumers, perceptions towards the influence of environmentalist identity in market processes, and environment-oriented beliefs and knowledge.

ÜNİVERSİTELİ TÜKETİCİLERİN ‘ÇEVRECİ TÜKETİM’ TUTUMLARI VE SATIN ALMA DAVRANIŞLARINA ETKİLERİ

Yıl 2007, Cilt: 25 Sayı: 2, 213 - 242, 01.09.2007

Öz

Bu çalışma, tüketicilerin ‘çevreci tüketime’ yönelik tutumlarını oluşturan yapıyı incelemektedir. Tüketim toplumundan ‘çevreci tüketim toplumu’na geçiş, ancak, çevreci tüketicilerle mümkün olabilecektir. Bu çalışmada çevreci tüketicileri ortaya çıkaran belirleyiciler sorgulanmaktadır. Çevreci tüketime yönelik tutumu oluşturan bileşenlerin bilinmesi, söz konusu geçiş sürecini etkinleştirme çabalarına yardımcı olacaktır. Bu çalışmanın alan araştırması üniversiteli tüketicileri ele almaktadır. Araştırma kapsamında, iki ayrı üniversitede toplam 780 öğrenciden sağlanan veriler Faktör ve Regresyon analizleri yoluyla incelenmiştir. Ulaşılan sonuçlara göre; tüketicilerin sahip oldukları çevreci kültür, çevrecilik anlayışının tüketiciler tarafından içselleştirilme düzeyi, tüketicinin çevreci kimliğe sahip olması durumunda bunun yapacağı etki düzeyine ilişkin algılamalar ve tüketicilerin sahip olduğu çevrecilik yönlü inanışlar/bilgiler, çevreci ürün satın almaya yönelik tutumu belirleyen temel bileşenlerdir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Yazarlar

Reha Saydan Bu kişi benim

Hüseyin Kanıbir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2007
Gönderilme Tarihi 11 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 25 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Saydan, R., & Kanıbir, H. (2007). ÜNİVERSİTELİ TÜKETİCİLERİN ‘ÇEVRECİ TÜKETİM’ TUTUMLARI VE SATIN ALMA DAVRANIŞLARINA ETKİLERİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(2), 213-242.
AMA Saydan R, Kanıbir H. ÜNİVERSİTELİ TÜKETİCİLERİN ‘ÇEVRECİ TÜKETİM’ TUTUMLARI VE SATIN ALMA DAVRANIŞLARINA ETKİLERİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Eylül 2007;25(2):213-242.
Chicago Saydan, Reha, ve Hüseyin Kanıbir. “ÜNİVERSİTELİ TÜKETİCİLERİN ‘ÇEVRECİ TÜKETİM’ TUTUMLARI VE SATIN ALMA DAVRANIŞLARINA ETKİLERİ”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 25, sy. 2 (Eylül 2007): 213-42.
EndNote Saydan R, Kanıbir H (01 Eylül 2007) ÜNİVERSİTELİ TÜKETİCİLERİN ‘ÇEVRECİ TÜKETİM’ TUTUMLARI VE SATIN ALMA DAVRANIŞLARINA ETKİLERİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 25 2 213–242.
IEEE R. Saydan ve H. Kanıbir, “ÜNİVERSİTELİ TÜKETİCİLERİN ‘ÇEVRECİ TÜKETİM’ TUTUMLARI VE SATIN ALMA DAVRANIŞLARINA ETKİLERİ”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 25, sy. 2, ss. 213–242, 2007.
ISNAD Saydan, Reha - Kanıbir, Hüseyin. “ÜNİVERSİTELİ TÜKETİCİLERİN ‘ÇEVRECİ TÜKETİM’ TUTUMLARI VE SATIN ALMA DAVRANIŞLARINA ETKİLERİ”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 25/2 (Eylül 2007), 213-242.
JAMA Saydan R, Kanıbir H. ÜNİVERSİTELİ TÜKETİCİLERİN ‘ÇEVRECİ TÜKETİM’ TUTUMLARI VE SATIN ALMA DAVRANIŞLARINA ETKİLERİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2007;25:213–242.
MLA Saydan, Reha ve Hüseyin Kanıbir. “ÜNİVERSİTELİ TÜKETİCİLERİN ‘ÇEVRECİ TÜKETİM’ TUTUMLARI VE SATIN ALMA DAVRANIŞLARINA ETKİLERİ”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 25, sy. 2, 2007, ss. 213-42.
Vancouver Saydan R, Kanıbir H. ÜNİVERSİTELİ TÜKETİCİLERİN ‘ÇEVRECİ TÜKETİM’ TUTUMLARI VE SATIN ALMA DAVRANIŞLARINA ETKİLERİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2007;25(2):213-42.

Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.


Gizlilik Beyanı

Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.