BibTex RIS Kaynak Göster

A Research on The Effect of ISO 9001:2000 Quality Management System on SME's Performances in Kayseri Region

Yıl 2006, Cilt: 24 Sayı: 2, 67 - 83, 31.12.2006

Öz

ISO 9001 determines the requirements of a quality management system for an organization to use for increasing customer satisfaction by meeting customer and legal requirements. It also guides managers to use and practice quality management system for improving total performance. In this regard, it is interesting how ISO 9001 Quality Management System certified organizations perform in comparison with non-certified organizations. As a result of a survey of SME’s in Kayseri region, significant differences were found between ISO-certified and non-certified firms according to some criteria’s of performance. Certification has contributed to improve firms’ financial performance and innovation and learning performance. Also has contributed to improve some of the criteria’s of customer satisfaction. Certification has not contributed to improve supplier performance at p=0.05 significance level and it has no contributions to improve internal business performance.

IS0 9001: 2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİNİN KAYSERİ BÖLGESİNDEKİ KOBİ’LERİN PERFORMANSLARINA ETKİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2006, Cilt: 24 Sayı: 2, 67 - 83, 31.12.2006

Öz

ISO 9001 bir kuruluşun müşteri ve uygulanabilir yasal şartları karşılayarak, müşteri tatminini arttırmak için kullanabileceği bir kalite yönetim sistemi için şartları belirlemektedir, aynı zamanda bir kuruluşun toplam performansını iyileştirmek için kalite yönetim sisteminin kullanılması ve uygulanmasında yönetime yol göstermektedir. Bu bakımdan, ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Belgeli kuruluşların bu belgeye sahip olmayan kuruluşlara göre performanslarının ne durumda olduğu merak konusudur. Kayseri bölgesindeki KOBİ’ler üzerinde uygulanan anket sonucunda belgeli ve belgesiz kuruluşlar arasında performansın bazı kriterleri açısından anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Belge, firmaların finansal perforını, yenilik ve öğrenme performansları ile müşteri memnuniyeti kriterlerinden bazılarının geliştirilmesine katkıda bulunmuştur. Belgenin tedarikçi performansının iyileştirilmesine p=0.05 anlamlılık düzeyinde bir katkısının olmadığı ve firma içi performansa ise herhangi bir katkısının olmadığı tespit edilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Yazarlar

Mehmet S. İlkay Bu kişi benim

Emre Aslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2006
Gönderilme Tarihi 11 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 24 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA İlkay, M. S., & Aslan, E. (2006). IS0 9001: 2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİNİN KAYSERİ BÖLGESİNDEKİ KOBİ’LERİN PERFORMANSLARINA ETKİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 24(2), 67-83.
AMA İlkay MS, Aslan E. IS0 9001: 2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİNİN KAYSERİ BÖLGESİNDEKİ KOBİ’LERİN PERFORMANSLARINA ETKİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Aralık 2006;24(2):67-83.
Chicago İlkay, Mehmet S., ve Emre Aslan. “IS0 9001: 2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİNİN KAYSERİ BÖLGESİNDEKİ KOBİ’LERİN PERFORMANSLARINA ETKİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 24, sy. 2 (Aralık 2006): 67-83.
EndNote İlkay MS, Aslan E (01 Aralık 2006) IS0 9001: 2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİNİN KAYSERİ BÖLGESİNDEKİ KOBİ’LERİN PERFORMANSLARINA ETKİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 24 2 67–83.
IEEE M. S. İlkay ve E. Aslan, “IS0 9001: 2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİNİN KAYSERİ BÖLGESİNDEKİ KOBİ’LERİN PERFORMANSLARINA ETKİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 24, sy. 2, ss. 67–83, 2006.
ISNAD İlkay, Mehmet S. - Aslan, Emre. “IS0 9001: 2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİNİN KAYSERİ BÖLGESİNDEKİ KOBİ’LERİN PERFORMANSLARINA ETKİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 24/2 (Aralık 2006), 67-83.
JAMA İlkay MS, Aslan E. IS0 9001: 2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİNİN KAYSERİ BÖLGESİNDEKİ KOBİ’LERİN PERFORMANSLARINA ETKİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2006;24:67–83.
MLA İlkay, Mehmet S. ve Emre Aslan. “IS0 9001: 2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİNİN KAYSERİ BÖLGESİNDEKİ KOBİ’LERİN PERFORMANSLARINA ETKİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 24, sy. 2, 2006, ss. 67-83.
Vancouver İlkay MS, Aslan E. IS0 9001: 2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİNİN KAYSERİ BÖLGESİNDEKİ KOBİ’LERİN PERFORMANSLARINA ETKİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2006;24(2):67-83.

Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.


Gizlilik Beyanı

Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.