BibTex RIS Kaynak Göster

The Interrelations between Relationship Marketing, Firms Cooperation and Trust

Yıl 2006, Cilt: 24 Sayı: 2, 153 - 175, 31.12.2006

Öz

The aim of this study is to define the relation between relationship marketing, trust and cooperation. For this purpose, data concerning level of relationship marketing, trust, causes of cooperating, partners, and level of cooperation are gathered thorough a questionnaire conducted on owners/ managers and marketing managers of Small & Medium Size Business Enterprises (SME). Partial correlation analysis is used to analyze the data. The results indicate that the firms whose relationship marketing level is high cooperate with other firms. It is also found that trust and mutual interests have an effect on long term relations between those firms. Alliance and cooperation between firms are generally vertical and rarely horizontal.

İLİŞKİ PAZARLAMASI, FİRMALAR ARASINDAKİ İŞBİRLİĞİ VE GÜVEN İLİŞKİSİ

Yıl 2006, Cilt: 24 Sayı: 2, 153 - 175, 31.12.2006

Öz

Bu çalışmada, ilişki pazarlaması uygulamaları, işbirliği ve güven arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Küçük ve Orta Boy İşletme sahip/yöneticileri ve pazarlama sorumlularından ilişki pazarlaması uygulama düzeyleri, güven, işbirliğine gitmeleri, işbirliği yapılan taraflar ve işbirliği yapma düzeylerine ilişkin, anket tekniği ile veri toplanmıştır. Elde edilen veriler kısmi korelasyon ile analiz edilmiştir. Firmalara yönelik ilişki pazarlaması uygulama düzeyleri yüksek olan katılımcıların işbirliği yaptıkları belirlenmiştir. Firmalar diğer firmalarla genellikle dikey, düşük oranda da yatay işbirliği yapmaktadırlar. Bu ilişkinin uzun dönemli olması ve işbirliğinin taraflara fayda sağlamasında karşılıklı güvenin etkisi bulunmaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Yazarlar

Nurcan Yücel Bu kişi benim

Leyla Özer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2006
Gönderilme Tarihi 11 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 24 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yücel, N., & Özer, L. (2006). İLİŞKİ PAZARLAMASI, FİRMALAR ARASINDAKİ İŞBİRLİĞİ VE GÜVEN İLİŞKİSİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 24(2), 153-175.
AMA Yücel N, Özer L. İLİŞKİ PAZARLAMASI, FİRMALAR ARASINDAKİ İŞBİRLİĞİ VE GÜVEN İLİŞKİSİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Aralık 2006;24(2):153-175.
Chicago Yücel, Nurcan, ve Leyla Özer. “İLİŞKİ PAZARLAMASI, FİRMALAR ARASINDAKİ İŞBİRLİĞİ VE GÜVEN İLİŞKİSİ”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 24, sy. 2 (Aralık 2006): 153-75.
EndNote Yücel N, Özer L (01 Aralık 2006) İLİŞKİ PAZARLAMASI, FİRMALAR ARASINDAKİ İŞBİRLİĞİ VE GÜVEN İLİŞKİSİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 24 2 153–175.
IEEE N. Yücel ve L. Özer, “İLİŞKİ PAZARLAMASI, FİRMALAR ARASINDAKİ İŞBİRLİĞİ VE GÜVEN İLİŞKİSİ”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 24, sy. 2, ss. 153–175, 2006.
ISNAD Yücel, Nurcan - Özer, Leyla. “İLİŞKİ PAZARLAMASI, FİRMALAR ARASINDAKİ İŞBİRLİĞİ VE GÜVEN İLİŞKİSİ”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 24/2 (Aralık 2006), 153-175.
JAMA Yücel N, Özer L. İLİŞKİ PAZARLAMASI, FİRMALAR ARASINDAKİ İŞBİRLİĞİ VE GÜVEN İLİŞKİSİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2006;24:153–175.
MLA Yücel, Nurcan ve Leyla Özer. “İLİŞKİ PAZARLAMASI, FİRMALAR ARASINDAKİ İŞBİRLİĞİ VE GÜVEN İLİŞKİSİ”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 24, sy. 2, 2006, ss. 153-75.
Vancouver Yücel N, Özer L. İLİŞKİ PAZARLAMASI, FİRMALAR ARASINDAKİ İŞBİRLİĞİ VE GÜVEN İLİŞKİSİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2006;24(2):153-75.

Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.


Gizlilik Beyanı

Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.