BibTex RIS Kaynak Göster

Dimensions of Marketing Capability: Resource Based View

Yıl 2005, Cilt: 23 Sayı: 1, 179 - 201, 06.06.2005

Öz

Marketing capabilities are the features firms use to acquire sustainable competitive advantage. Especially with the developments in technology, no matter how innovative the firms are, firms have difficulties to keep their competitive advantage due to the speed of imitation for products. Capabilities firms possess are considered as important factors for acquiring the competitive advantage in new conditions of the market. Competitive advantage will be obtained by having the means of competition that competitors do not. The study discusses networking capabilities, outside-in capabilities, inside- out capabilities and spanning capabilities as dimensions of marketing capabilities and tests these dimensions for Turkish firms.

KAYNAK TEMELLİ YAKLAŞIMDA PAZARLAMA KABİLİYETİNİN BOYUTLARI

Yıl 2005, Cilt: 23 Sayı: 1, 179 - 201, 06.06.2005

Öz

Pazarlama kabiliyeti, işletmelerin sürdürülebilir rekabet avantajı sağlayabilmek üzere sahip oldukları belirli özellikleri ifade etmektedir. Ürünlerin hızlı bir şekilde taklit edilebilmesi, yenilikçi bile olsa işletmelerin rekabet avantajını koruyamamasına neden olmaktadır. İşletmelerin sahip oldukları kabiliyetler de burada öne çıkmaktadır. Kabiliyetlerin rekabet avantajı yaratması rakip firmaların aynı rekabet araçlarına sahip olmamalarından kaynaklanmaktadır. Bu açıdan işletmelerin kabiliyetlerle ilgili olarak sürdürülebilir rekabet avantajının nasıl sağlanacağı üzerinde durmaları gerekmektedir. Bu kabiliyetler çalışmada stratejik işbirliği kabiliyeti, dıştan içe pazarlama kabiliyeti, içten dışa pazarlama kabiliyeti ve karma kabiliyetler olarak incelenmiş ve bu boyutları temel alan bir ölçek Türkiye özelinde test edilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Yazarlar

Akın Koçak Bu kişi benim

Alper Özer Bu kişi benim

Eymen Gürel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Haziran 2005
Gönderilme Tarihi 1 Ocak 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 23 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Koçak, A., Özer, A., & Gürel, E. (2005). KAYNAK TEMELLİ YAKLAŞIMDA PAZARLAMA KABİLİYETİNİN BOYUTLARI. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 23(1), 179-201.
AMA Koçak A, Özer A, Gürel E. KAYNAK TEMELLİ YAKLAŞIMDA PAZARLAMA KABİLİYETİNİN BOYUTLARI. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Haziran 2005;23(1):179-201.
Chicago Koçak, Akın, Alper Özer, ve Eymen Gürel. “KAYNAK TEMELLİ YAKLAŞIMDA PAZARLAMA KABİLİYETİNİN BOYUTLARI”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 23, sy. 1 (Haziran 2005): 179-201.
EndNote Koçak A, Özer A, Gürel E (01 Haziran 2005) KAYNAK TEMELLİ YAKLAŞIMDA PAZARLAMA KABİLİYETİNİN BOYUTLARI. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 23 1 179–201.
IEEE A. Koçak, A. Özer, ve E. Gürel, “KAYNAK TEMELLİ YAKLAŞIMDA PAZARLAMA KABİLİYETİNİN BOYUTLARI”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 23, sy. 1, ss. 179–201, 2005.
ISNAD Koçak, Akın vd. “KAYNAK TEMELLİ YAKLAŞIMDA PAZARLAMA KABİLİYETİNİN BOYUTLARI”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 23/1 (Haziran 2005), 179-201.
JAMA Koçak A, Özer A, Gürel E. KAYNAK TEMELLİ YAKLAŞIMDA PAZARLAMA KABİLİYETİNİN BOYUTLARI. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2005;23:179–201.
MLA Koçak, Akın vd. “KAYNAK TEMELLİ YAKLAŞIMDA PAZARLAMA KABİLİYETİNİN BOYUTLARI”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 23, sy. 1, 2005, ss. 179-01.
Vancouver Koçak A, Özer A, Gürel E. KAYNAK TEMELLİ YAKLAŞIMDA PAZARLAMA KABİLİYETİNİN BOYUTLARI. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2005;23(1):179-201.

Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.


Gizlilik Beyanı

Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.